Laster
startit.no
Nyeste omtaler
  • Øyvind H. Walding 14.12.2009

    Litt trege.
    Fra jeg bestilte et tastatur til jeg fikk det tok det nøyaktig tre uker. Det synes jeg er tregt da det stod at de hadde det på lager da jeg bestilte det. Da jeg etterlyste på mail det tok det heldigvis ikke mer enn to dager før jeg fikk det. Ellers synes jeg det er merkelig at det ikke er bilder av produktene på sidene deres, i hvert fall ikke de produktene jeg har sett på.
  • Torbjørn Thorsen 14.12.2009


    Jeg bestillte et hovedkort hos starit for en stund siden, de sa at leveringstiden var ca. en uke. to dager etter ringte telefonen, jeg rensket stemmen og løftet røret, i andre enden hørte jeg en venlig og samtidig saklig stemme som gav meg nyheten om at kortet var kommet. Greit tenkte jeg, her er det service... Og på toppen av det hele, da jeg hentet det sa de at det hadde vært sent ute etter ders forventinger!!!
  • Jan Lind 14.12.2009

    Bra butikk.
    Har ikke brukt startit's webshop, men ettersom jeg bor i Stavanger har jeg handlet endel i butikken deres.
    Hver gang er jeg blitt møtt av høflig og seviceminded betjening.
    De har også vært flinke med råd og tips.
    En meget bra butikk som trygt kan anbefales. :-)
  • Per Nordbø 14.12.2009


    Min PC fikk ett plutselig innfarkt .. den ble rett og slett helt død... etter mye om og men bestemte jeg meg for og kjøpe ny klokka var da 20:00 en Lørdagskveld .. klokken 23:30 samme kveld hadde jeg alle deler og ferdig oppsatt ny pc . Så Tusen takk Start IT for en fantastisk service ... de er og Anbefale.
  • Kjartan Hestnes Nilsen 14.12.2009


    Fikk en pakkeseddel i posten en dag fra StartIT. Det var en pakke som var sendt i oppkrav, på kr 99,-. Jeg skjønte ingenting da jeg fikk denne, siden jeg aldri hadde bestilt noen varer i det hele tatt fra dette firmaet. Så jeg lot pakken ligge på Posten uten å bry meg noe mer med det (de sender pakken tilbake etter 2 uker har jeg hørt), siden det var StarIT's problem at de hadde sendt en pakke...

    Fikk en pakkeseddel i posten en dag fra StartIT. Det var en pakke som var sendt i oppkrav, på kr 99,-. Jeg skjønte ingenting da jeg fikk denne, siden jeg aldri hadde bestilt noen varer i det hele tatt fra dette firmaet. Så jeg lot pakken ligge på Posten uten å bry meg noe mer med det (de sender pakken tilbake etter 2 uker har jeg hørt), siden det var StarIT's problem at de hadde sendt en pakke til feil adresse.
    Etter en stund mottar jeg en faktura, på nesten 300,- kr, der jeg må betale fraktkostnader for returen av varen. Den regningen ignorerer jeg også, etter å ha sjekket hvor mye personlige opplysninger man trenger å gi fra seg for å bestille en vare. På StartIT's hjemmesider var det nok med navn og e-mail adresse og litt til...ingen bekreftelse via mail eller noe slikt.Pakken blir sendt med en gang.Da kan jo i teorien hvem som helst bestille varer til hvem som helst i Norge...ikke sant?
    En måned senere mottar jeg en purring fra StartIT's inkassobyrå på kr 430,-. Da blir jeg mektig irritert, og ringer fakturaavdelingen hos StartIT. Etter å ha ringt i 5 minutter får jeg svar. Personen jeg snakker med sier jeg er pliktig i å betale regningen, siden jeg har gitt fra meg e-mail adressen min i bestillingen (!). Jeg spurte om e-mail-adressen, og fikk vite at det var en hotmail-konto. Etter en sjekk hos hotmail finner jeg ut at hvem som helst kan opprette konto under falsk navn der. Ringer opp StartIT på nytt, og får samme beskjed; "Betal regningen, du kommer ingen vei med å ringe hit og plage oss. Vi har loven på vår side." Etter mye banning i telefonen legger jeg på og betaler den f.... regninga. Hadde jeg leid advokat eller ringt forbrukerombudet hadde jeg vel vunnet denne saken, men det hadde vært altfor tidkrevende etter min mening. Mitt tips er; STYR UNNA StartIT!


  • Asbjørn Dankertsen 14.12.2009


    Jeg har nå sendt tilsammen 8 mail til StartIT, og de har ignorert alle sammen. Å handle mer med en web shop som ikke leser/ikke gidder å svare på mail er helt uaktuellt

  • Thomas Nygaard 14.12.2009


    Jeg bestilte en komplett maskin fra Startit. Leveringstiden var grei (ett par uker) men da masinen kom fram manglet ISDN kortet + noen kabler. Jeg maset på ISDN kortet i over 1 mnd. Jeg kunne oppleve ventetider på over 30 minutter på telefonen deres og på epost brukte de over1ukåsvare på. Da jeg skrev en mindre hyggelig mail til dem om hva jeg synes om dem og hva jeg skulle fortelle vennene...

    Jeg bestilte en komplett maskin fra Startit. Leveringstiden var grei (ett par uker) men da masinen kom fram manglet ISDN kortet + noen kabler. Jeg maset på ISDN kortet i over 1 mnd. Jeg kunne oppleve ventetider på over 30 minutter på telefonen deres og på epost brukte de over1ukåsvare på. Da jeg skrev en mindre hyggelig mail til dem om hva jeg synes om dem og hva jeg skulle fortelle vennene mine, fikk jeg plutselig en printer på kjøpet. ISDN kortet kom etter ca 2 mnd, mn det viste seg jo at det var en konflikt mellom dette og Soundblasterkortet og jeg mistenker dem da for og ikke gidde å sette inn ISDN kortet fordi DE ikke fikk det til heller. Support på dette området fikk jeg lite av, det tok 1-3 uker å få svar på et spørsmål og over 30 minutter og vente på telefonen blir alt etterhvert temlig nytteløst. Det positive med Startit var printeren,men det kan virke som en slags smøring. Bruk Startit til bestilling av enkelt deler, komplett pc klarer dem ikke. Jeg kommer aldri til å benytte meg av Startit igjen!
  • Dennis Wallman 14.12.2009


    Beställde en onsdag morgon, hade sakerna på torsdag eftermiddag =). Dock inte så mycket info på deras sidor, många produkter saknar länkar och dom som har det går oftast till producenten, bättre om firman skriver nåt om produkten själv annars får man en hel del reklam inblandat i beskrivelsen.

  • Kjell-Erik Aarsheim 14.12.2009


    Da jeg skulle kjøpe brenner kikket jeg på forskjellige web-shops, og Startit var ikke den aller billigste (men ikke langt unna heller). Det som gjorde utslaget var frakten - Siden startit ikke tar frakt på varene ble det faktisk billigst der likevel. Konklusjon: Hyggelige priser, meget bra kundebehandling ved telefonhenvendelser, ingen frakttillegg (brtsett fra postens gebyrer) og ikke minst RASK levering.... Det kan bare summeres opp til MEGET BRA!

  • B. Velsand 14.12.2009


    Lang leveringstid (ca. 2uker på et 3d-kort jeg bestilte). Dårlig service. Tok lang tid før servicetelefonen ble svart, og jeg måtte vente fordi personen som svarte telefonen holdt på med noe annet. Jeg ville ha pengene mine igjen fordi jeg ikke fikk 3d-kortet til å virke. Tok lang tid før jeg fikk igjen pengene.

  • Jørn Are Holm 14.12.2009


    Eg bestilte 1 stk Afreey 56X cd rom. Etter ca. ei veke kom pakken som skulle inneholde cd-rom`en. I pakken låg det ein brukt DVD spiller. Ringte til Startit, dei beklaga dette og skulle sende meg ein ny pakke med den varen som eg hadde bestilt. Eg returnerte DVD spilleren. 4 dager etter kom det ein ny pakke og denne inneholt ein 50X CD-rom utan kablar og driverdiskett. Ringte atter ein gang til Startit...

    Eg bestilte 1 stk Afreey 56X cd rom. Etter ca. ei veke kom pakken som skulle inneholde cd-rom`en. I pakken låg det ein brukt DVD spiller. Ringte til Startit, dei beklaga dette og skulle sende meg ein ny pakke med den varen som eg hadde bestilt. Eg returnerte DVD spilleren. 4 dager etter kom det ein ny pakke og denne inneholt ein 50X CD-rom utan kablar og driverdiskett. Ringte atter ein gang til Startit. Fortalte om kva som hadde skjedd før og kva eg hadde fått no. Det vart då låva at dei skulle sjekke neste forsendelse for å forsikre seg om at det var ein 56X cd-rom med kablar og driverdiskett som lå i esken, eg fortalte og at det kosta meg 55 kr. å retunere desse feilsende pakkane. Dei fekk kontonr mitt og ville betale mine utgifter. Etter 4 nye dager kom pakken med det rette innholdet. Eg retunerte 50X cd-rom. Etter 14 dager var det sett inn 110 kr. på min konto frå Startit. Alt i alt, greie folk sjølv om det vart noke surr

  • Kevin Holmvik 14.12.2009


    Jeg bestillte en 19" skjerm hos StartIT for noen uker siden, etter 2 og en halv uke kom den, men jeg må si at jeg var skuffet over hvordan den var pakket inn. Det var flere riper i glasset på skjermen men de er ikke synlige når jeg skrur den på, så det var egentlig ikke noen stor krise, bare irriterende. Deretter sendte en mail til StartIT der det stod at de burde vurdere å pakke inn pakkene deres litt mer seriøst, men fikk aldri noe respons (en beklagelse/unskyldning hadde vell vært bra) , men neida..


  • Erlend Molvik 14.12.2009


    Jeg skulle kjøpe CD-Brenner rett før jul og fant et bra tilbud hos Start-It.Som vanlig er i denne webshopen var frakt inkludert i prisen. Veldig greit, for da får man raskt oversikt over hva varen vil koste nå den er kommet i hus. Ingen ubehagelige overaskelser der. Men overaskelse det ble det. Når jeg bestilte brenneren 20/12-99 skrev jeg som kommentar at det hastet, og at jeg måtte ha den...

    Jeg skulle kjøpe CD-Brenner rett før jul og fant et bra tilbud hos Start-It.Som vanlig er i denne webshopen var frakt inkludert i prisen. Veldig greit, for da får man raskt oversikt over hva varen vil koste nå den er kommet i hus. Ingen ubehagelige overaskelser der. Men overaskelse det ble det. Når jeg bestilte brenneren 20/12-99 skrev jeg som kommentar at det hastet, og at jeg måtte ha den før julaften. Dette var mest for å få ekspederingen til å gå litt raskere. Jeg må si jeg ble meget positivt overasket da jeg 2, TO!, dager senere kunne gå på posten og hente pakken. Helt utrolig god service å få varen av gårde så fort.Start-IT er verdt å prøve!!!

  • Kåre Olsen 14.12.2009


    Kjøpte en pc hos dem for 1 år siden i butikken i Stavanger som jeg fikk en del problemer med. De virker en del inkompitente i og med at det tok dem 1 uke å finne ut av skjermkortet mitt var ødelagt ( de trodde det var psu).
    Pc\'n ble levert til service flere ganger pga masse tull, og folka var som regel sure.

    Styr unna startitbutikken i stavanger!
  • Tore Røsvoll 14.12.2009


    Bestilte et unnselig lite SCSI-kort til 250 kroner. Trengte det til en eldre maskin. Vanligvis koster slike småsaker like mye i "ekspedisjonsgebyr", frakt, porto o.l. Ikke her. Dessuten kom det lynkjapt i forhold til mange andre sjapper jeg har bestilt fra (Multicom, Komplett, Viking Computer, Netshop). Anbefales meget varmt, og jeg håper fraktfri levering snart blir et nødvendig konkurransehensyn...

    Bestilte et unnselig lite SCSI-kort til 250 kroner. Trengte det til en eldre maskin. Vanligvis koster slike småsaker like mye i "ekspedisjonsgebyr", frakt, porto o.l. Ikke her. Dessuten kom det lynkjapt i forhold til mange andre sjapper jeg har bestilt fra (Multicom, Komplett, Viking Computer, Netshop). Anbefales meget varmt, og jeg håper fraktfri levering snart blir et nødvendig konkurransehensyn flere må ta. Slik det lenge har vært i bl.a. USA. Outpost.com har til og med hatt såkalt Worldwide gratis frakt. Har bestilt der noen ganger, men da sørger det norske avgiftssystemet for å knekke lønnsomheten for amerikanske selskap. Derfor er StartIt på rett veg.

  • Karsten Helland 14.12.2009

    fantastisk service
    Jeg har de senere årene benyttet meg av Startit når jeg skal handle pc utstyr. Siden jeg bor i Stavanger så bruker jeg hovedsaklig buttikken hvor en fantastisk service og behjelplighet for hva det en måtte være av problemer. ANBEFALES PÅ DET STERKESTE
  • Frode Danielsen 14.12.2009


    Greie priser. YPPERLIG service!
  • Tore Borgen 14.12.2009


    Opp igjennom årene har jeg handlet mye hos startit, både fordi det er ei lokal sjappe i stavanger, men også fordi det er hyggelige, kunnskapsrike og service minded folk som jobber der.

    Stort sett har jeg alltid vært fornøyd med startit, men prisene er jo på viddene av og til. Disker som koster 500 kroner mer på startit kontra komplett osv. De sier de har gratis frakt, de stemmer jo ikke,...

    Opp igjennom årene har jeg handlet mye hos startit, både fordi det er ei lokal sjappe i stavanger, men også fordi det er hyggelige, kunnskapsrike og service minded folk som jobber der.

    Stort sett har jeg alltid vært fornøyd med startit, men prisene er jo på viddene av og til. Disker som koster 500 kroner mer på startit kontra komplett osv. De sier de har gratis frakt, de stemmer jo ikke, de har bare bakt frakten inn i prisen. Det som er dumt da er at også vi som går i butikken må betale for frakt. Pris er viktig, derfor handler jeg ikke så mye på startit lenger, kun dersom det er noe jeg må ha fort.

  • Bjørnar Valen 14.12.2009


    Har handla hos StartIT flere ganger.
    Treffer alltid på hyggelige folk, får det jeg bestiller, og så sant det er å finne på lageret eller reserve lageret har jeg det i løpet av et par dager.
    Med tanke på at jeg slipper porto her, så er ikke prisen særlig høyere enn de fleste andre.

    Her har du absolutt folk som du bør være hyggelige med, de gjør sitt beste for kunden!
    Stå på StartIT!

    Skikkelig flotte folk :)
  • Cato A. Guldberg 14.12.2009


    Kanskje ikke landets mest strømlinjeformede webshop, eller beste produktutvalg. Det som imidlertid StartIT er nr. 1 på i Norge, er service etter salget. Jeg har bare godt å si om dem når det gjelder bytte av defekte komponenter m.v. Her blri du ikke "lurt" som i enkelte av andre butikker. En trygg butikk.
  • Bjørn Otto Vasbotten 14.12.2009


    Har nå i lengre tid hatt en bestilling hos Startit i stavanger på en hub... Opplever at butikken virker useriøs, slurvete og generelt lite troverdig.
    Anbefaler folk å se seg om etter andre steder å handle.
Skriv omtale av StartIT
Totalvurdering:

Hva syns du om butikken?

Levering: