370 81 000 - tast 1
multicom.no

Om Multicom.no

I en liten innlandsbygd - med storslått natur - åpnet en av Norges aller første nettbutikker. Året var 1997, og ikke mange år senere hadde gründerne i Åmli bygget opp en solid forretning.

Multicom har vært blant pionerene på netthandel og i dag er vi en av Norges mest erfarne nettbutikker, med kunder fra Aker brygge til Alta. Vi selger til private, bedrifter, det offentlige og enkelte leverandører.

Omtaler av Multicom.no

Totalt 3 av 5

Basert på 51 erfaringer, siste 12 måneder

Nyeste omtaler
  • 4 dager

    Quale 21.02.2017

    Billig og effektiv. Kunne ønske litt mer info om varen, men ellers lite å utsette.

  • 2 dager

    Stian Bjelland 21.02.2017

    Gode produkter til gode priser, noe sene med å sende men veldig hyggelige på kundeservice! 

  • Ca. 1 uke

    Jon Hansen 10.02.2017

    Jeg har vært kunde hos Multicom i lang tid og har aldri hatt problemer.

  • Jørn 09.02.2017

    Bestilte telefonen en søndag. Den ble sendt påfølgende mandag og kunne hentes på posten torsdag samme uke.

  • 5 dager

    Bård 09.02.2017

    Som forventet. Sparte en tusenlapp i forhold til hva telefonen kostet hos konkurrentene.

  • 2 dager

    Terje 02.02.2017

    Bestilte varer frå 3 forskjellige butikker. Multicom var dei einaste som leverte samme veka (2 dager). Superrask levering.

  • Sigurd 31.01.2017

    Fikset min multicom laptop som ikke ville starte opp uten noe problem. De var raske til å fikse dette, tilbake på under 10 dager. Veldig fornøyd! Hjalp sikkert at jeg spesifiserte problemet skikkelig. 

  • 2 dager

    hbjrgum 28.01.2017

  • 4 dager

    Jan thore 27.01.2017

    Har ikke brukt produktet ennå men rask levering☺

  • 2 dager

    Lars 27.01.2017

    Kjapt og enkelt å bestille. 


    Fikk også vare kjapt.

  • Neste dag

    Vidar 27.01.2017

    Super og rask betjening (levering dagen derpå med brevpost). Det er fantastisk at Multicom tilbyr så mange fraktalternativer - her slår de konkurrenten Komplett glatt!

  • 3 dager

    Jarle Sethre 27.01.2017

    Bra!

  • 3 dager

    Rune 27.01.2017

    Veldig fornøyd. Bestilte mobil med faktura og hentet den på posten 3 dager senere.


    Faktura fikk jeg på email dagen etter.

  • 2 dager

    Karen 27.01.2017

  • Samme dag

    elin 27.01.2017

    Utrolig kjapt levert! Og sporingsnr!  :)

  • 2 dager

    Tormod Malvin 27.01.2017

    Rask og presis levering. 

  • Ca. 1 uke

    Grethe Lillevik 27.01.2017

    :-) 

  • Frode 17.01.2017

    Bestillte en vare på salg før jul. Fikk utsatt dato hele tiden helt til de skrev at de ikke kunne få inn varen, selv om flere nettbutikker hadde den.

    ...

    Bestillte en vare på salg før jul. Fikk utsatt dato hele tiden helt til de skrev at de ikke kunne få inn varen, selv om flere nettbutikker hadde den.


    Krevde heving og dekningskjøp flere ganger (4-5 eposter samt på telefon) mange eposter senere nekter de å svare på dekningskjøp.


    27 dager senere tilbyr de produktet i feil farge. Etter å ha forhørt meg hos forbrukerrådet krever jeg igjen dekningskjøp. Blir blankt nektet.


    Jeg skriver da at produktet er kjøpt et annet sted siden de skriver de ikke kan skaffe det, og krever igjen dekningskjøp.


    Plutselig får jeg mail at de kan kan skaffe det og det kommer inn "snart".


    Jeg skriver at nå er det for sent, og krever igjen dekningskjøp. Dette nekter multicom og ber meg istedet klage til forbrukerrådet.


    Det er første gang jeg har opplevd en så dårlig kundeservice. I 10 dager og mange eposter har jeg krevd dekningskjøp for en vare de sier de ikke har leverandør til. Først når en skriver at varen er kjøpt et annet sted og krever mellomlegget får de den inn "snart".


    Så nå er multicom klagd inn til forbrukerrådet.


    Når en butikk ber deg klage til forbrukerrådet istedet for å ordne opp i sin egen elendige service er det all grunn til å styre unna.

  • 3 uker eller mer

    Morten 10.01.2017

    Fryktelig service, styr unna!

  • Ca. 2 uker

    Martin 16.12.2016

    Det dårligste av kundeservice jeg noensinne har opplevd. Selv ved store feil på PC nekter de å gi en ny PC eller pengene tilbake. Isteden prøver de å gjøre kjøperen lei gjennom ekstremt lange retur-prosesser og ved å legge skylden for feil over på brukeren. Jeg har nå prøvd å få returnert pcen over 5 omganger, over en periode på 2,5 år, men de gir seg fortsatt ikke. Jeg anbefaler enhver som leser dette om å IKKE bestille noe fra multicom!

  • Ca. 2 uker

    Anders 16.12.2016

    Elendighet fra ende til annen. Bestilte en svart gaming stol (sammen med diverse annet; ordre nr 6940769) 10. oktober, en vare som var på lager. Betalte med Visa. 17. november ble den sendt (dagen etter at varene som ikke var på lager ble sendt). 21. november var den fremme, men sendt i postoppkrav.

    ...

    Elendighet fra ende til annen. Bestilte en svart gaming stol (sammen med diverse annet; ordre nr 6940769) 10. oktober, en vare som var på lager. Betalte med Visa. 17. november ble den sendt (dagen etter at varene som ikke var på lager ble sendt). 21. november var den fremme, men sendt i postoppkrav.


    Det ble fikset, men da viste det seg at de hadde sendt feil farge. Etter diverse mail og telefoner sendte de en ny 24. november. Når jeg skulle hente den dagen etterpå viser det seg at også den har feil farge så den blir bare værende igjen på posten.


    Etter ytterligere mailer og telefoner får jeg endelig tak i noen på kundeservice som faktisk evner å få noe fikset den 29. Vi blir enige om å heve kjøpet, og den første stolen jeg mottok blir returnert samme dag. Jeg blir lovet at pengene tilbakebetales så fort de mottar returen. Den mottar de dagen etterpå. Etter enda diverse purringer får jeg omsider pengene tilbake 14. desember.


    Kort oppsummert: Styr unna. Også forrige gang jeg handlet fra Multicom sendte de feil vare, mulig jeg bare har uflaks, men har aldri opplevd noe lignende med noen andre nettbutikker.

  • 3 uker eller mer

    Petter 12.12.2016

    Dette var en ekstremt dårlig handel da jeg bestilte en PC, varen gikk fram og tilbake på lager og de sendte meg feil informasjon og de svarte alltid på mail tre dager senere. Veldig dårlig kundeservice, virker ikke som at de bryr seg i det hele tatt. Skal aldri kjøpe noe her igjen, og jeg anbefaler ingen å kjøpe no her.

  • Morten 03.12.2016

    Sitter med et inntrykk av at Multicom priser varer som de ikke har på lager lavest mulig slik at det ser flott ut i prisoversikter som prisguide.no og andre. Jeg bestilte 64 GB ram som var på "tilbud" ved søk på prisguide. Varen var priset med samme pris på hjemmesiden, men Multicom valgte å kansellere ordren min. I kanselleringen brukte de argumentet om at varen var gått ut av sortimentet. På telefon med en ansatt som ikke kjente til min bestilling ble det bekreftet at varen var på lager. Her valgte altså Multicom å kansellere ordren etter at den var betalt. Tok også flere dager før pengene var på konto igjen. Jeg mener at Prisguide.no absolutt bør vurdere om Multicom.no skal suspenderes fra listene deres en tid.

  • Ca. 2 uker

    Markus Jakobsen 24.11.2016

    denne dritbutikken tok 9 daga før å send en ferigbygd pc. wtf. skal aldri kjøp en eneste liten ting derfra igjen. anbefal ingen å kjøp noenting herfra. aldri.

  • Ingvard 28.10.2016

    Ikke helt fornøyd med det firma. Kjøpte en bærbar demomodell med W10 installert. Feilmelding etter et par dager og returnerte varen omg. Laaang tid før pengene blei refundert og da minus program inst som de hevder er unntatt. Ny bestilling av bærbar som erstatning for feilmodel kansellert da jeg ikke kan risikere å holde på å betale for ting som ikke virker. I angreskjema står det at aaalt blir refundert men her har altså MultiCom reservert seg. Dette i kontrast til Elkjøp som refunderer alt uten spørsmål.

  • 5 dager

    Arne Gustav 01.10.2016

    Kjøpte en Talisa U731 13.3" laptop sammen med et WIN7 Pro operativsystem. Regna med å kunne laste inn OS-et sjøl, noe som hadde gått greit ved to tidligere anledninger. Men ikke denne gang. Det trengtes å laste bl.a. drivere til USB-inngang først.


    Kontakta Multicom med spørsmål om de kunne ta seg av jobben. Returen til Multi, innsetting av OS-et og tilbakesending ble gjort GRATIS. Det kaller jeg god sørvis!

  • 3 uker eller mer

    Ann 23.09.2016

    Trodde jeg kjøpte demomodell mobil. Men fikk morgenen etter vite at de hadde oversolgt produktet og kansellert min bestilling. De sendte en tekst som skulle fremstå som banklogg for å vise meg at de hadde refundert pengene. Jeg kontaktet banken og da stod transaksjonen reservert. Jeg bad multicom om å sende epost til en navngitt person i banken for å bekrefte at denne ordren var kansellert fra deres side. Multicom velger istedet å sende meg en ny epost hvor de gjentar at de har sendt meg informasjon om at min tilbakebetaling kommer om 1-4 dager. Transaksjonen står ennå reservert på min konto, de har ikke giddet å sende en epost til banken for å bekrefte at de ikke skal ha pengene. Dette synes jeg er merkelig kundebehandling. Det hadde kostet de like mye tid å sende en epost til banken som å sende en ny epost til meg. Dårlig kundeservice. Og å selge ett produkt man ikke har er også meget dårlig.

  • 4 dager

    Kai 18.09.2016

    Kjøpte skjermkort, ingen problemer :)

  • 3 uker eller mer

    Anna Gudmundsdottir 12.09.2016

    Skikkelig skrøpelige greier.

    ...

    Skikkelig skrøpelige greier.


    Kjøpte datamaskin som kom med stor bulk i deksel, maskina var ellers deffekt, og slo seg av og på. Vi sendte den tilbake. Fikk den i retur 2-3 uker senere. Etter litt bruk skjedde det samme igjen, slo seg av og på. Til slutt gikk det ikke an å slå på maskina i det hele tatt. Ønsket å få retur av vare, slette kjøpet, men det gikk ikke. Sendte den tilbake en gang til. I går kom maskina, og tro meg, det var en ny og større bulk på den andre siden, glassplate lå skjøvet inn i maskina, eller kasetten. Den delen hvor dvd spilleren sitter frempå, satt helt løst (var ikke festet) Skruene under bak, var skrudd så hardt til at dekselet vred seg/slo sprekk. Jeg prøver å ringe, men de svarer aldri, og på mail får jeg bare til svar "dette er forferdelig, vedlagt returnummer" 


    Nå er det guttungen som har spart til dette i 3 år, så opplevelsen er jo total kan man si!!

  • 2 dager

    Mia 07.09.2016

    Superfornøyd. Rask levering.

  • Ca. 1 uke

    Andreas 06.09.2016

    I 2016 har toppaktørene lagersystem som får varer ut døra på dagen, og kundeservice en gjerne får tak i både på chat og sosiale medier. Multicom derimot er en annen sak, til tross for at de ikke akkurat er små. Jeg var klar over tregheten hos dem, men skulle ha en litt uvanlig vare få hadde på lager. Bestilt en søndag, sendt påfølgende fredag. Tidligere samme fredag sendte jeg dem en epost og ba dem få baken i gir, en epost som ikke ble besvart før utpå dagen mandag. Den eposten sa da at varen skulle sendes samme dag - på et tidspunkt hvor varen var på terminalen i byen her. Med andre ord, 4 dager senere forsending enn andre, 3 dager senere kundeservice, med innhold som var utdatert med 3 dager. Multicom på sitt beste. 

  • Ca. 2 uker

    Espen 03.09.2016

    Veldig treige med leveranse!

  • 2 dager

    Alexander 30.08.2016

    Kjempegod kommunikasjon gjennom epost etter at de måtte skaffe et kabinett fra leverandøren. Strømforsyning sendte de dagen etter jeg bestilte og den kom kjapt.


    Kabinettet kom også ganske kjapt med tanke på at de hentet det fra leverandør. 


    Anbefales sterkt.

  • Ca. 1 uke

    Bjørn-Atle Wiik 23.08.2016

    Kjøpte Iphone 6s plus hos multicom. Fikk levert en Iphone beregnet for det engelske markede med engelsk lader. Det stod ingen ting om dette i beskrivelsen av produktet, for da hadde jeg selvsagt valgt å kjøpe denne et annet sted.

    ...

    Kjøpte Iphone 6s plus hos multicom. Fikk levert en Iphone beregnet for det engelske markede med engelsk lader. Det stod ingen ting om dette i beskrivelsen av produktet, for da hadde jeg selvsagt valgt å kjøpe denne et annet sted.


    Kontaktet kundeservice hos multicom å ba om å få tilsendt en original lader til Iphone 6 beregnet for det norske strømnettet. Fikk da tilsendt en skikkelig kina lader av ukjent produsent. Kontaktet så kundeservice igjen og forklarte situasjonen, men de stod på sitt og mente de hadde rettet opp i problemet.


    Har aldri opplevd en mer uhøffelig, lite kunde vennelig og ubrukelig kundeservice noen gang. Vil råde alle til å handle produktene sine andre steder. Ja de er kanskje billig, men selger produkter beregnet på andre markeder og driter totalt i kundeservice.


    Hold dere langt unna.

  • Ca. 2 uker

    Henrik Skarre 17.08.2016

    Fikk defekt vare etter mange dager, og ikke noe hjelp i etterkant. Det var det billigste stedet jeg fant varen, men vil ikke gå gjennom så mye trøbbel igjen. De får ikke mer penger av meg iallefall!

  • 3 uker eller mer

    Hiawata 17.08.2016

    Kjøpte en bærbar pc. Batteriet ble raskt ødelagt. Fikk kontakt med en ubrukelig kunderservice som nektet å gi meg nytt batteri. PC fremstår som billig kvalitet og ikke som forventet. Anbefaler IKKE multicom for handel.

  • Ca. 2 uker

    Hans Sjølyst 14.08.2016

    Kjøpte en PC for 1 år siden, masse problemer med blue screen. Kundeservicen er ubrukelig akkurat som pcen. 8500kr rett i dass 

  • Neste dag

    Bjarne 10.08.2016

    Best på pris, leveringen var upåklagelig, og oppfølging i etterkant var helt topp.

  • Ca. 1 uke

    Anders 08.08.2016

    Dritt-butikk. Dyr og dårlig. De sendte meg en brukt vare (all plastikken hadde fingeravtrykk fra før) som i tillegg hadde en funksjon som ikke fungerte. Brukte angreretten og spurte flere ganger om når jeg kunne forvente pengene tilbake. Fikk aldri svar på det. Det tok over en måned å få pengene tilbake. Dårlig support også med andre ord. Tror ikke de bryr seg så veldig mye om kundene sine. Har en kompis som kjøpte en ferdigbyggt PC og han skulle ønske han aldri kjøpte fra multicom fordi PCen rett og slett funka ikke ordentlig. Den hadde bluescreen hele tiden og det var utrolig mye som bare ikke fungerte, som for eksempel mikrofon og høytaler pluggene på framsiden av PCen. STYR UNNA.

  • Ca. 2 uker

    Martin 02.08.2016

    Jeg bestilte en gaming PC av Multicom for to år siden nå, og har hatt problemer med den helt siden jeg fikk den levert. For det første så presterte pcen langt dårligere enn beskrevet på nettsiden deres. For det andre startet den å bluescreene fra en måned etter jeg fikk den, noe som skjedde omtrent annenhver time. Bluescreenen krevde at jeg måtte restarte pcen, og dersom jeg hadde noe ulagret arbeid, da jeg er student, så gikk alt dette tapt. Videre oppsto det flere buggs på ulike spill jeg testet ut, grunnet feil på pcen. Videre frøs skjermen omtrent en gang i timen eller halvtimen, noe som gjorde at jeg måtte avslutte alt jeg hadde oppe, for så å restarte det.

    ...

    Jeg bestilte en gaming PC av Multicom for to år siden nå, og har hatt problemer med den helt siden jeg fikk den levert. For det første så presterte pcen langt dårligere enn beskrevet på nettsiden deres. For det andre startet den å bluescreene fra en måned etter jeg fikk den, noe som skjedde omtrent annenhver time. Bluescreenen krevde at jeg måtte restarte pcen, og dersom jeg hadde noe ulagret arbeid, da jeg er student, så gikk alt dette tapt. Videre oppsto det flere buggs på ulike spill jeg testet ut, grunnet feil på pcen. Videre frøs skjermen omtrent en gang i timen eller halvtimen, noe som gjorde at jeg måtte avslutte alt jeg hadde oppe, for så å restarte det.


    Til tross for manglene på pcen, er det så absolutt ikke pcen som er værst ved Multicom. Det værste ved Multicom er "kundestøtten" deres. Å få returnert en PC hos multicom er en helt jævlig prosess. Du må gjennom flere ulike skjema-utfyllinger, og når du først har beskrevet probleme dine til en av dem så blir du sendt videre til en annen, hvor du må beskrive problemene nok en gang. Det å beskrive problemene dine flere ganger er slitsomt nok det, men når det tar flere timer eller dager mellom hver melding du får tilsendt så tar prosessen fort ganske lang tid. Når jeg først hadde fått sendt inn pcen første gang tok det selvfølgelig et par uker til jeg fikk den tilbake.


    Etter jeg hadde brukt pcen en liten stund oppdaget jeg at den hadde akkurat de samme probleme som den hadde da jeg sendte den inn første omgang. Jeg måtte da gå gjennom hele den lange prosessen nok en gang. Da jeg fikk pcen returnert etter et par uker fulgte det med en regning på 600kr. Det viste seg at ettersom DE ikke hadde funnet problemet, så ble VI fakturert. 


    Etter den andre omgangen var jeg ganske opprørt over hele greia, så jeg ventet et par måneder før jeg prøvde på nytt. Denne gangen fikk jeg også pcen tilbake etter noen uker, men det viste seg at hele denne tiden så hadde pcen hatt en defekt harddisk, noe "ekspertene" deres visstnok ikke hadde funnet ut de to første gangene pcen var inne på reparasjon. Jeg var irritert over hvor lang tid det tok for pcen å bli fikset, men var likevel fornøyd for å ha en velfungerende PC for første gang. Eller jeg trodde den skulle være velfungerende.


    Etter noen dagers bruk dukket de samme problemene opp nok en gang. Vi sendte inn klagemelding, og ifølge loven om kjøpsrett, har en kjøper rett til et nytt tilsvarende produkt, eller pengene tilbake, dersom produktet sendes inn på reperasjon 3 ganger uten å bli fikset. Kundestøtten mente derimot at dette skulle bli den tredje gangen vi hadde den inn på reperasjon, da en av gangene visstnok "ikke teltes". På dette punktet var jeg så oppgitt at jeg ga opp hele prosjektet. Jeg sitter nå igjen med en dritt av en PC, som knaptnok er mulig å bruke. 11 000kr jeg aldri vil få tilbake. 


    Jeg skulle gjerne gitt 0 stjerner, men da dette ikke lar seg gjøre så må jeg beklagelig gi dem en stjerne.

  • 3 dager

    Sondre 29.07.2016

    Jeg kjøpte min spill-laptop fra Multicom for 2 år siden og har vært meget fornøyd med både maskinen og servicen fra Multicom.

    Jeg måtte nylig sende maskinen inn på reperasjon (garantisak) og og jeg opplevde dette som en svært positiv opplevelse hvor den defekte delen ble reparert og sendt tilbake på omtrent en uke.


  • Ca. 1 uke

    Håvard 29.07.2016

    Fikk en super PC til en billig penge. Her får du mye for pengene. Kundeservice har stort sett vært raske med å svare på mails og behjelpelige i endring av bestilling.


    Fikk hovedkort byttet ut, da dette tok kvelden innen garanti-tiden. Reperasjon + forsending tok under 2 uker. Har bare god erfaring med Multicom, en serriøs aktør.

  • 3 uker eller mer

    Ole 12.07.2016

    Dårlig og ubrukelig butikk, STYR UNNA.

    ...

    Dårlig og ubrukelig butikk, STYR UNNA.


    Eneste som fungerte i butikken var tydeligvis dem som sender ut varer og en eller to som sitter og svarer på mail, som visst nok ikke var til noen hjelp.


    Bestilte 3 varer hvor den ene varen vistnok ikke var på lager likevel, fikk dermed velge en annen til lavere eller samme pris, eller ingenting. Da det endelig kom viste det seg å blitt feil i bestillingen, på en annen vare.  Sendte det derfor tilbake en vare ved bruk av angreretten, uåpnet. Noe som ble avist og tok 2 uker før jeg fant ut av, da pakken og en frakt regning plutselig dukket opp. 


    Etter en mail fikk jeg en ny returlapp og den ble sendt inn igjen, hvor den da nok en gang ble levert i posten hos meg med regning og en avvist melding.


    Men .. Det var ikke nok nei.. Den tok seg en tur i dag også! Nå har jeg f¤#"@  fått den samme pakken i posten 4 ganger! 


    Multicom, takk for en trivelig handel og forbruk av min fritid når jeg ikke er på jobb. Som dere selv sikkert ville sagt, Det kommer ikke til å skje igjen.


    Og det kan du ta deg %¤ på at jeg er fullstendig helt enig i.

  • 2 dager

    Anne 15.06.2016

    Bestillte 2 stk Samsung S7 på mandag 13/6, de var billigst. Det stod at telefonen ikke ville på lager før 14/6, jeg var litt skeptisk til at denne faktisk ville være det da jeg har bestillt ting med antatt dato før og ventet i ukesvis mens datoen forskyves. Jeg var innom prisguide tirsdag morgen, da var prisen gått opp ca 400 og det stod nå forventet på lager om 3 dager. Jeg sjekket multicom sin side, forventet dato fortsatt 14/6, prisen hadde dog gått opp. Jeg sendte da dem en mail, fikk svar noen timer senere om at telefonen ville bli pakket og sendt samme dag. Like etter mottok bekreftelse på dette. I dag 15/6 hentet vi pakken på postkontoret. Er foreløpig veldig fornøyd med alt, og håper det fortsetter slik selv om det skulle oppstå noe trøbbel, håper selvfølgelig ikke trøbbel oppstår. 

  • 2 dager

    Katrin 26.05.2016

    Jeg bestilte en Kindle mandag kveld og jeg hentet den på posten onsdag ettermiddag, mindre enn 48 timer etter at jeg hadde bestilt den. Etter å ha lest flere omtaler her hadde jeg svært lave forventninger til Multicom da jeg fikk bestillingsbekreftelsen fra dem om at dersom varen er på lokalt lager blir ordren sendt i løpet av få dager. Heldigvis ble de lave forventningene gjort til skamme. Varen var hel og pris lavere enn hos Komplett.

  • Renate 20.04.2016

    Vil ikke anbefale Multicom om dere er på jakt etter en bærbar pc. Jeg kjøpte min her, og etter kun 2 uker fikk jeg opp blå skjerm med errormelding, og kom meg ikke inn på pc'en. Pc'en måtte sendes inn, og det tok noen uker før jeg fikk den tilbake igjen. 4 måneder seinere går skjermen på pc'en, og den må nok en gang sendes inn - midt i eksamensperioden min! Jeg sa også at jeg reagerer på at vifta jobber ekstremt mye og bråker; noe som ikke burde være tilfelle med en helt ny maskin som det nesten ikke er lagret noen ting på. Jeg hadde en gammel Dell-maskin før denne, og vifta bråkte ikke halvparten av hva denne gjør - og den hadde nesten ikke noe minne igjen, så fullstappet var den. Jeg skreiv at jeg ikke har mulighet til å sende inn pc'en til reparasjon flere ganger i året, og er avhengig av en stabil pc da jeg er student. Jeg ba om å enten få en helt ny pc i retur, eller få pengene tilbake slik at jeg kan kjøpe meg en ny pc som faktisk duger! Jeg fikk ikke svar på henvendelsen, og fikk selvsagt den gamle pc'en i retur. Så nå er jeg stuck med en møkka-pc, med en vifte som bråker så mye at jeg har lyst til å slenge hele pc'en i veggen. Ufattelig unødvendig! Og elendig kundeservice. Styr unna!

  • Rune Martin Årseth 16.04.2016

  • 3 dager

    Andreas 06.04.2016

    Grei rask levering denne gangen, for en gangs skyld. 


     


    Trekker dog for at jeg ikke fikk kjøpt det jeg tenkte. Kjøpte et produkt i tusenkronersklassen, som det var gratis porto på. La til noen billigere produkter i samme størrelsesklasse og da forsvant den gratis portoen, så jeg fjernet dem. Hadde skjønt logikken om det var snakk om et minnekort med gratis porto og en TV, men ikke når det tilsynelatende er idiotisk fraktprislogikk. 

  • 4 dager

    Lisa 01.04.2016

    Levering gikk raskt, men varen hadde brutt forsegling, og support påstår hardnakket at dette er helt vanlig. Uprofesjonell håndtering.

  • Peus 07.03.2016

    bra

  • Ca. 2 uker

    Adrian 29.02.2016

    Jeg synes butikken har fine ting å kjøpe for en gamer. Men noen av dem  er veldig dyre i forhold til oslash; andre butikker. For 2 uker siden bestilte jeg et spillratt for 450kr og jeg venter fortsatt. Jeg gir en stjerne!

  • Ca. 2 uker

    Dag 21.02.2016

    Nesten alle nettbutikker leverer varene de lister. Multicom fjerner ikke en opplisting før de ikke klarer å skaffe  varen til en kunde, f.eks. hovedkort som ikke er å skaffe lengre.


    Jeg brukte angrefrist skjemaet som kom vedlagt og sendte minnebrikken som ikke virket i en konvolutt til Multicom merket RETUR. En uke senere kom konvolutten i retur til min postkasse UÅPNET.


    Skrev til Multicom men fikk ikke svar, så aldri mer Multicom for meg. Garantert.

  • 3 dager

    Glenn 11.02.2016

    Leveringstiden var grei nok, men retur var verre. Jeg returnerte en bærbar PC og etter 14 dager hadde jeg fortsatt ikke hørt noe fra de om dette. De neste 6 dagene sendte jeg to epost som de ikke tok bryet med å svare på. Mitt forsøk på å ringe endte med at jeg ble satt over til returavdelingen, som heller ikke fant bryet med å svare. Maskinen er kjøpt på betalingsutsettelse, så jeg vil gjerne ha bekreftet at den er mottatt og utsettelsen er kansellert, men det er faen meg dønn umulig for dette firmaet.

  • per 06.02.2016

  • Ca. 2 uker

    Geir 20.01.2016

    Varer som står at "er på lager" bruker de over 1 uke før de får sendt. Har fortsatt ikke mottatt pakken. Blir ikke flere bestillinger herfra.
  • Ca. 2 uker

    Martin 21.12.2015

    Det tok for lang tid å få pcn + at etter jeg fikk stasjoneren har det vært så mye feil med pcn at det er nesten utrolig. skal levere det til bake etter et halvt år. Go Komplett!
  • Ca. 2 uker

    Ove 21.12.2015

    6. November bestilte jeg meg en ny PC, der alt var "på lager".
    18. November ble den sendt, og 20. November ble den hentet ut.
    Det jeg mottok var mangelfullt i forhold til ordren, istedet for en powercube fikk jeg en strømledning, men det skulle de ordne opp i... (Har fremdeles ikke sett noe til den, 20. Desember)
    Så mottok jeg maskina, fyrte opp, og etter 5 minutters bruk frøs den. Ingen feilmeldinger,...
    6. November bestilte jeg meg en ny PC, der alt var "på lager".
    18. November ble den sendt, og 20. November ble den hentet ut.
    Det jeg mottok var mangelfullt i forhold til ordren, istedet for en powercube fikk jeg en strømledning, men det skulle de ordne opp i... (Har fremdeles ikke sett noe til den, 20. Desember)
    Så mottok jeg maskina, fyrte opp, og etter 5 minutters bruk frøs den. Ingen feilmeldinger, bare total frys og ingen respons.
    Dette gjentok seg med varierende mellomrom, og jeg brukte helga på å teste komponent for komponent med diverse softwaretester, uten å finne noen feil.
    En telefon til Multicom support senere, og jeg fikk beskjed om å sjekke om siste intel-drivere var installert, noe de var.
    Neste supporttelefon anbefalte meg å reinstallere windows, og problemet var fortsatt til stede etter at det var gjort.

    Så var det å sende maskinen inn, og de fikk den 30. November.
    Da det var gått 13 dager fra jeg mottok maskina ringte jeg for å sjekke status, og fikk beskjed om at den skulle sendes 10. Desember. Ikke noen forklaring på hva som var problemet, og kun at maskina var inne til teknikere.

    Dette ble såpass usikkert at jeg valgte å benytte meg av angreretten, så jeg heller kunne benytte meg av den lokale Pc-pusheren, så angrerettsskjema ble utfylt og sendt inn, og jeg ringte for å sjekke at dette var mottatt og registrert på saken, noe jeg fikk positiv tilbakemelding om.

    Så kom vi til 9. Desember, og jeg mottok SMS om at maskina nå var ferdig, og de hadde sendt den.
    Da var det bare å hive seg på telefonen, og jeg fikk forklart at maskina ikke skulle sendes, men at jeg heller vil ha pengene tilbake. Dette skulle de ordne med en gang.

    For å oppsummere, så tok det ca. 15-20 minutter for å komme gjennom på support hver gang jeg ringte, det er veldig tydelig at de forskjellige avdelingene ikke snakker sammen selv om saksnumre er koblet mot ordrenummer, og det er fortsatt mye å gå på når det gjelder kvalitet både på bygging av maskiner og pakking av ordrer.

    Den forhåndsinstallerte Win10-lisensen er nå på vei tilbake i posten, denne var ikke mulig å returnere siden den var åpnet (av Multicoms installatører).
  • Ca. 2 uker

    Jan 21.12.2015

    Det med leveringstid er for dårlig. Skrev 2 uker men er usikker på om det jeg har bestilt ankommer innen den tid. Dere skriver leveringstid fra 2 til 5 dager. Bestilte en vare den 17 DES. På sporingen kommer det nå frem at den ant vil ankomme den 28 DES. Så dette blir min første og siste handel jeg gjør med Multicom.
  • Ca. 1 uke

    Dag 20.12.2015

    Svært dårlige. Mottok etter 10 dager en gamer PC. Manglet RAM og HD ved mottak, ville ikke starte opp. Ba om ny PC tilsendt, da fikk jeg beskjed om at den måtte "repareres"...uten garanti for om det ville ta 3 eller 6 uker. Support anbefalte meg å benytte angrerett, ville koste meg returfrakt på kr 75. Gjorde så det, og kjøpte ny PC på Komplett (kom etter 3 dager). Nå i ettertid viser det...
    Svært dårlige. Mottok etter 10 dager en gamer PC. Manglet RAM og HD ved mottak, ville ikke starte opp. Ba om ny PC tilsendt, da fikk jeg beskjed om at den måtte "repareres"...uten garanti for om det ville ta 3 eller 6 uker. Support anbefalte meg å benytte angrerett, ville koste meg returfrakt på kr 75. Gjorde så det, og kjøpte ny PC på Komplett (kom etter 3 dager). Nå i ettertid viser det seg at Multicom fakturerer meg for Windows10...påstår det ikke er retur på programvare. Ikke vet jeg om det faktisk var installert (betalte for ferdig innsallasjon), om jeg overtar lisens vil jeg likevel få feilmelding da lisens allerede er knyttet til MAC-adresse på returnert maskin. Snakket med kundeservice, men de truer med inkasso. Så her blir vel saken avgjort i forliksrådet av uhildete tredjepart...? Oppsummert: Ikke handle på Multicom
  • Ca. 2 uker

    Eivind 20.11.2015

    Pluss for gode priser, er årsaken til at de fleste delene til ny maskin ble bestillt derifra. En annen grunn var at varene sto oppført som på lager, men etter bestilling ble plutselig 2 av varene bestillingsvare, med ca 1 uke til multicom anntatt ville ha dem på lager igjen. Dårlig. Prøvde via mail å få mere info, men kundeservice var utrolig trege med å svare, så valgte å sende mail om...
    Pluss for gode priser, er årsaken til at de fleste delene til ny maskin ble bestillt derifra. En annen grunn var at varene sto oppført som på lager, men etter bestilling ble plutselig 2 av varene bestillingsvare, med ca 1 uke til multicom anntatt ville ha dem på lager igjen. Dårlig. Prøvde via mail å få mere info, men kundeservice var utrolig trege med å svare, så valgte å sende mail om at jeg ønsket å kansellere de to produktene som ikke var på lager, slik at de kunne sende ut resten. Bestillte de to fra annen butikk, fikk så mail langt utpå neste dag om at en av delene ville komme inn til multicom neste dag igjen, og om jeg likevel ville at de skulle sende den varen. Hvis ikke så måtte jeg igjen sende mail slik at de fikk sendt ut de andre varene. Sendte mail om at de varene som var kansellert ikke skulle sendes, men hadde ikke fått svar utpå neste dag igjen, så ringte og forklarte at jeg hadde sendt mail og ikke fått svar, men at jeg nå ville ha varene. Fikk surt til svar at jeg ikke var den eneste som sendte mail til dem...Treg service, bestillingstid på varer som står som lagerført, og sen levering. Anbefales ikke dersom du ønsker varene innen få dager.
  • 3 uker eller mer

    Kjell Rune 27.10.2015

    Forventet inndato er ikke reell og når de kommer "på lager" sendes ikke pakken selv på over en uke. Kastet bort over tre uker nå, har kansellert min bestilling. Ekstremt useriøs butikk, styr unna.
  • 3 uker eller mer

    Lars 23.10.2015

    Lei av å vente!!
    Tidligere erfaringer er gode
    Nå en måned etter utført og betalt varekjøp.. (etter info om vare på lager fra kundeservice)så venter jeg fremdeles.
  • Ca. 2 uker

    Philipp 20.10.2015

    Vær oppmerksom at det som heter 'tilgjengelig' hos Multicom kalles for 'På leverandørlager' hos andre nettbutikker.

    Jeg hadde bestilt et Toslink kabel som var 'tilgjengelig'. De skriver jo at varer som er 'tilgjengelig' sendes 'vanligvis' innen 1-5 dager. Etter 8 dager ringte jeg for å høre og fikk beskjedd at varen skal komme fra sentrallager dagen etter og så ble den da sendt ut 2 dager...
    Vær oppmerksom at det som heter 'tilgjengelig' hos Multicom kalles for 'På leverandørlager' hos andre nettbutikker.

    Jeg hadde bestilt et Toslink kabel som var 'tilgjengelig'. De skriver jo at varer som er 'tilgjengelig' sendes 'vanligvis' innen 1-5 dager. Etter 8 dager ringte jeg for å høre og fikk beskjedd at varen skal komme fra sentrallager dagen etter og så ble den da sendt ut 2 dager etter.

    Uansett så har jeg bestillt en større liste med komponenter til å oppgradere min PC fra dem, siden de var billigst og hadde alle komponentene. Denne gangen var jeg bevist at det vil antageligvis ta lengre tid en reklamert for, men siden det ikke virkelig haster og var litt billigere har jeg gjort det. Nå etter 8 dager er varene ennå ikke sendt, men som sagt var jeg forberedt på det denne gangen og vi får se når jeg skal få de.

    Kort sagt, det ser ut som om man får det man bestiller, men regn med 2ukers leveringstid. Det de får kundene til å forvente med opplysningene om lagerstatus virker til å være feil.
  • Ca. 2 uker

    Håvard 14.10.2015

    Det har nå gått 1 uke siden bestilling, og varen er enda ikke sendt. Selv om de har den på lager. Styr unna.
  • 3 uker eller mer

    Peter 29.09.2015

    Butikken satt ned prisen med 20% på en TV som eg var på utkikk etter. Bestillte denne. Neste dag gikk prisen opp 25% før den så ble fjernet fra nettsiden deres. Påfølgende dag fikk eg mail om at tv`en ikkje kunne leverast. Dei kunne heller ikkje tilby tilsvarende tv. Dei var og veldig treige svare på mail. Denne butikken står eg over.
  • Ca. 1 uke

    Andreas 18.09.2015

    Bestilte varer fra tre norske nettbutikker i et tidsrom på 10 minutter en sen onsdag. Varene fra to av butikkene var fremme fredag. Det var forsåvidt også varen fra Multicom, men desverre var det der snakk om fredag etter. To av dagene var Posten skyld i, som sendte pakka feil, mens de resterende 5 var Multicom som av en eller annen grunn brukte nesten uke på å få sendt varen - som var på lager...
    Bestilte varer fra tre norske nettbutikker i et tidsrom på 10 minutter en sen onsdag. Varene fra to av butikkene var fremme fredag. Det var forsåvidt også varen fra Multicom, men desverre var det der snakk om fredag etter. To av dagene var Posten skyld i, som sendte pakka feil, mens de resterende 5 var Multicom som av en eller annen grunn brukte nesten uke på å få sendt varen - som var på lager.

    I tillegg var det bare et par linjer copy pastet info om produktet på siden, og kun ett av de mange orginale produktbildene, så måtte oppsøke produsentens hjemmeside. Derfor også lavest karakter på info før handel.

    Kommer aldri til å handle der igjen.
  • Ca. 2 uker

    Jon 10.09.2015

    Styr unna dersom du ikke har ekstremt god tålmodighet. Varer står som merket på lager, men dette betyr underleverandører eller sentrallager. Etter 5 virkedager var varer enda ikke sendt. Betaler heller noen hundrelapper mer enn å vente i 2 uker..
  • 3 dager

    Trond 10.09.2015

    Har handlet der et par ganger de siste årene og det har fungert veldig greit for meg. Er godt fornøyd med info, pris, leveringstid, service og produktene i seg selv (Multicom lappiser).

    (Leveringstid er forøvrig ikke så viktig for meg. Bruker gjerne lang tid på å bestemme meg for hva jeg skal kjøpe, så da gjør det ikke noe om det så tar en uke å få varene.)
  • 3 uker eller mer

    Kjetil 16.08.2015

    Det er helt utrolig at Multicom har sin egen definisjon av ordet "lager". I Multicom sin betydning, betyr dette at en vare er på en underleverandørs sitt lager i Stockholm eller Kjøbenhavn. De har ikke eget lager. Ergo ørten ukers leveringstid.

    Ser ingen grunn til å bruke de, da en finner andre nettbutikker som leverer mye kjappere.
  • Neste dag

    Birger 05.08.2015

    Kjøpte en ASUS ruter og noen minnekort. God informasjon på sidene, informasjon om kostnaden ved transport før bestilling og oppfølgings eposter underveis. Veldig effektiv og god butikk.
  • Ca. 2 uker

    Arne G. 01.08.2015

    "Alle" klager på Multicom, - hvorfor det? Jeg kjøpte både en stasjonær og en Laptop, hver på 12-13K.
    Info i forkant, kontakt med butikken og behandling som kunde var upåklagelig.
    Litt stivt priser mot større kjeder, OK. Men tilbudene med rent OS, konfigurering av maskinen etter ønske og tilgjengelige byggekomponenter var jeg mer enn fornøyd med, leveringstiden likeså.
  • Ca. 2 uker

    Jørgen 30.07.2015

    Multicom er ikke hva det en gang var. Ikke forvent at de behandler ordren din i rimelig tid selv om de tilsynelatende har varen på lager. Dette er ikke godt nok i 2015.
  • 3 uker eller mer

    Stein 15.07.2015

    Når Multicom påstår at de har en vare på lager, så er det ingenting som opplyser om hvor dette lageret faktisk er. Sannsynligvis er det et lager som ligger et helt annet sted enn der Multicom holder til. Resultatet er at selve kjøpsprosessen hos denne butikken blir litt som å handle på eBay: Gode priser, men når du endelig får pakken i posten så har du for lengst glemt at du bestilte den.
  • 5 dager

    Leiv 13.07.2015

    Lett og manøvrere i nettbutikken og bra utvalg med fine priser. Bestilte en stasjonær pc på fredagen, og etter å ha lest en del omtaler om butikken og deres leveringstider, så jeg noe svart på dette for å være ærlig, men allerede mandags formiddag fikk jeg mail om at pakken var klar for å bli sendt! Det er vel bare atter et bevis på at noen tider er travlere enn andre, og at så lenge tiden strekker til så prøver også Multicom å være effektive. God opplevelse for en førstegangshandler hos Multicom!
  • Neste dag

    Joachim K 15.06.2015

    Synes butikken er knall, både med tanke på kundeservice, informasjon å sendingstider. Bestilte en laptop, denne var ikke på lager - Men når den kom på lager tok det 26 timer før den lå på postkontoret, bare skryt!
  • Neste dag

    Thomas Faale 10.06.2015

    Fantastisk service.
    Jeg var litt desperat etter toner til en Xerox laser printer, da leveringen fra en annen butikk ble forsinket. Jeg kontaktet Multicom da disse skulle ha varen på lager (leverandørlager). Med hjelp fra kundeservice ble toner bestilt mandag kl. 13:30, og levert på døra neste morgen kl 10:00 (bedrift).
    Takk for super service.
  • Ca. 2 uker

    Morten 27.04.2015

    Useriøs. Som flere sier, så opererer de med "På Lager" som at leverandøren har det på lager. Ingen informasjon om dette utenom i kjøps betingelsene. Jeg betalte faktisk mer hos de for produktene som de skulle ha på lager, men de hadde ikke delene på lager, men måtte bestille hos leverandør. Alle andre sider som er seriøs skiller mellom faktisk lager hos de, og bestillingsvarer/fjernlager med info om estimert leveringstid. Kommer aldri til å bestille hos de noen sinne igjen!
  • Ca. 2 uker

    Federico 22.04.2015

    Useriøs butikk, styr unna!
    Handlet hos dem da de var de eneste som hadde to relativ sjeldne produkter på lager. Bestilte på en lørdag, de trakk pengene fra kontoen på tirsdag, men etter 11 dager er varene ikke ennå sendt.
    Sendte mail etter 6 dager og spurte hvorfor var ikke lagervarene ennå ikke på vei, og de svarte at de hadde en egen definisjon av "på lager", altså på en annen leverandørs lager, og de ventet på levering av en vare.
    Har nå sagt at de enten sender varene straks eller vil jeg heve kjøpet.
    Håper de går konkurs!
  • 3 dager

    Kristian 21.04.2015

    Jeg bestilte et kabinett på Mandag, og det ble sendt Tirsdag (De sier at den skal sendes innen 1-5 virkedager). Derfor er det ingen ting å si på effektivitet, og varen ble levert som den skulle, så jeg ville bare si at det ikke bare er dårlige erfaringer.
    Jeg tar også alle erfaringene med en klype salt, ettersom folk har en større tendens til å skrive negativt enn om de får det som forventet!
  • Ca. 2 uker

    Bjørn Stærk 12.04.2015

    Uklar lagerstatus. Det gikk ikke klart fram at varen ikke faktisk var på lager, men måtte bestilles fra leverandør. En vare som skulle vært levert på noen dager tok derfor et par uker. Andre nettbutikker klarer å formidle dette på en klar måte. Multicom har derimot valgt en uklar formulering som er egnet til å misforstås.
  • Ca. 2 uker

    Roger 20.02.2015

    Jeg har brukt multicom i mange år. Den store fordelen med multicom er at de har ofte varer som ingen andre kan skaffe og det er den eneste. Ellers går det uhyre tregt med leveringen. Det tar minst (!) fem dager før våkner opp og sender varene. Ellers måtte jeg kansellere bestillinger flere ganger fordi at varer som var angivelig på lageret var plutselig ikke der etter at ordren hadde blitt betalt.
  • Ca. 2 uker

    Frode 22.01.2015

    Meget dårlig levanse. Ble bestilt mot et Eurocard, det tok flere dager i kredittsjekk, så ble bestillingen godkjent.6 dager for å skrape sammen de to delene til et lager. Ingen antyding at de to jeg bestilte ikke var på samme lager. Så ble vel dette satt sammen. 2 dager og sendt ut 1 dag. Transport 3 dager. Forventer at når det står det er på lager at det blir sendt 1-2 dager etter bestilling.
  • Ca. 1 uke

    Torkel 12.12.2014

    Litt middels erfaring med Multicom etter kjøp av laptop. Nettsiden er fryktelig treg, og virker utdatert. Det er f.eks. ikke mulig å se faktura etter kjøp på nettsiden. Info om produktet var noe mangelfull (sto Nei på Optisk drev, noe produktet allikevel har). Laptop'en skulle finnes på lager, dette var et "standardprodukt" men det tok allikevel en uke før dette ble sendt. Da produktet var sendt så ble ikke statusen speilet på Multicoms nettside.
  • 3 dager

    Atle-André 10.12.2014

    Gikk til innkjøp av en ny bærbar pc (W840SU) hos Multicom i sommer tross å ha lest utallige negative tilbakemeldinger om dem. Eneste måten å sjekke om dette faktisk stemte var å bestille fra dem.

    I forkant sendte jeg et par mailer med kundeservice angående garanti, tester og reservedeler. Veldig god kundeservice er det jeg fikk ut av dette.

    Jeg har ikke hatt problemer med produktet i...
    Gikk til innkjøp av en ny bærbar pc (W840SU) hos Multicom i sommer tross å ha lest utallige negative tilbakemeldinger om dem. Eneste måten å sjekke om dette faktisk stemte var å bestille fra dem.

    I forkant sendte jeg et par mailer med kundeservice angående garanti, tester og reservedeler. Veldig god kundeservice er det jeg fikk ut av dette.

    Jeg har ikke hatt problemer med produktet i ettertid, noe som er et enda større pluss ettersom de har satt sitt eget navn på produktet. Kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd pr dags dato.

    Her er en link om prosessen ved kjøp og min gjennomgang av produktet:
    http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1612981
  • 4 dager

    Dag J 26.10.2014

    Multicom er en svært seriøs leverandør som alltid leverer varene. Har kjøpt mange operativsystemer her.
  • 3 uker eller mer

    Hans Samuelsen 08.10.2014

    Du blir lurt av Multicom. De gir estimert leveringstid på f.eks 2 til 4 dager og varene kommer ikke før 1 mnd. De er flinke til å skylde på andre lagre og transportsselskap. Styr unna Multicom!!!
  • Ca. 2 uker

    Erik 19.09.2014

    Siste 5 årene har jeg bestilt en del ganger her, men nesten ALLTID på jeg kansellere fordi multicom brukere 5-8 dager bare å behandle en ordre, føre ting blir sent. Selv om de har alt på lager bruker de evighet.

    TRAGISK selskap som burde være konkurs. Det helper ikke være blant norgeste billigste når dere bruke 7-10 dager behandling og deretter 3-4 dager med levering. Skulle nesten man...
    Siste 5 årene har jeg bestilt en del ganger her, men nesten ALLTID på jeg kansellere fordi multicom brukere 5-8 dager bare å behandle en ordre, føre ting blir sent. Selv om de har alt på lager bruker de evighet.

    TRAGISK selskap som burde være konkurs. Det helper ikke være blant norgeste billigste når dere bruke 7-10 dager behandling og deretter 3-4 dager med levering. Skulle nesten man bestilte fra kina

    jeg bestilte for 8 dager siden, alt var på lager, og var fortsatt ikke send eller gjennomført ordre. Så jeg kansellert min og bestilte fra proshop istedenfor, der ble varene pakka og sent etter bare 3-4 timer, tok 2 dager før varene mine var på posten
  • Ca. 1 uke

    Torstein 29.08.2014

    Multicom legger ved returlapp! Rett produkt levert, litt treig leveransetid. Knallbra service (om man ikke trenger varen levert fort) :)
  • Ca. 2 uker

    espen 20.08.2014

    Bestillte en Samsung S5 fra dem, den var på lokalt lager og leveringstiden skulle være 3-5 dager, er usikker på hvor lang tid Multicom brukte for å sende varen, men når jeg fikk bekreftelsen var plutselig leveringstiden 2 uker fra bestillingstidspunkt.
    Dette skulle være en gave og jeg valgte å kjøpe samme telefon lokalt til en litt høyere pris.

    Trodde det skulle gå greit å melde fra...
    Bestillte en Samsung S5 fra dem, den var på lokalt lager og leveringstiden skulle være 3-5 dager, er usikker på hvor lang tid Multicom brukte for å sende varen, men når jeg fikk bekreftelsen var plutselig leveringstiden 2 uker fra bestillingstidspunkt.
    Dette skulle være en gave og jeg valgte å kjøpe samme telefon lokalt til en litt høyere pris.

    Trodde det skulle gå greit å melde fra om at jeg ble å returnere varen på angreretten og varslet dem om at den ble sendt i retur pga at leveringstiden ikke var det som jeg ble informert om når jeg inngikk kjøpet.
    Gikk 2 måneder, så fikk jeg et inkassovarsel på 300kr fra multicom, etterspurte hva dette var og fikk til beskjed at jeg ikke hadde oppfyllt "Multicoms" egne krav til Angrerett, så de skulle ha meg å betale gebyrer og omkostninger.
    Sjekket dette videre med forbrukerombudet og fikk til svar at jeg kun var pliktig å dekke returkostnadene, i dette tilfellet 71kr.
    Gav beskjed til multicom om dette og ba de om å sende faktura på 71kr.
    De står pr idag på hovedkravet, selv om angrerettloven sier noe annet.

    helt utrulig dårlig service med tanke på at det er snakk om småpenger og at saken startet med sommel fra deres egen side.
  • Ca. 2 uker

    Karl-Andre 19.08.2014

    Aldri handle noe produkt fra Multicom!

    Jeg er blitt lurt til å handle der en gang, men kommer aldri til å gå innom siden deres igjen for å sjekke priser engang!

    Jeg handlet en ferdigbygget gaming-PC hos de som de haddde bygget. Tid på frakt og alt gikk som forventet.
    Men da jeg fikk varen og skulle åpne den la jeg merke til små plastbiter som falt fra kabinettet, men tenkte ikke noe mer over...
    Aldri handle noe produkt fra Multicom!

    Jeg er blitt lurt til å handle der en gang, men kommer aldri til å gå innom siden deres igjen for å sjekke priser engang!

    Jeg handlet en ferdigbygget gaming-PC hos de som de haddde bygget. Tid på frakt og alt gikk som forventet.
    Men da jeg fikk varen og skulle åpne den la jeg merke til små plastbiter som falt fra kabinettet, men tenkte ikke noe mer over det. Så skulle jeg starte PC-en men fikk ikke start knappen å fungere fordi den var ødelagt pga. alle de plastbitene.
    Jeg tok det ikke tungt å gikk inn i maskin og satte reset knappen som start, og tenkte jeg bare skulle kontakte Multicom, så kom de selvfølgelig til å sende nytt kabinett..
    Men neida, det var ikke deres feil, jeg måtte dra å klage hos posten for det måtte være en transport skade.. Det fantes ingen embalasje skade heller. Sånn som jeg kunne se det så var fronten på kabinettet trykt på plass etter alt andre var satt sammen, og du ser tydelig at det er gjort med makt.. Men de nektet å nektet.. Etter mye om og men så kunne de tilby meg 400 kr pga. kabinett skaden, hvis jeg skulle kjøpt samme kabinett ville det kostet meg 800kr, så det vil si at jeg ville gått i tap pga. en feil de ikke ville innrømme..

    Jeg ble så frustrert å irritert at jeg sendte hele PC-en tilbake og brukte angre/retur rett.. Men etter noen dagen får jeg melding på tlf om en pakke jeg må hente... Da har de sendt meg Windows platen og platene som fulgte med hovedkort osv.. De tok ikke imot uforseglet programvare, enda jeg måtte bruke disse platene for å få på pcen osv.
    Så endte opp med å betale 1300 kr for de platene...
    I mellomtiden kjøpte jeg meg bygge PC fra komplett uten Windows plate fordi det hadde jeg jo liggende.. Men jeg kunne ikke bruke den da den enda var installert på den PC-en jeg sendte inn, men de nektet på det også. ''Det var jo en selvfølge at de fjernet alt da de fikk maskinen''.
    Mer var det ikke å diskutere eller noe som helst.

    Jeg anbefaler ingen om å handle noen som helst produkter hos Multicom, da de har dårlig service eller reklamasjon osv.
  • Ca. 2 uker

    Rolf 12.08.2014

    Dette var første og siste gang jeg bestiller fra Multicom. Bruk heller pengene i en butikk som har kontroll på ordrene sine. Ser det er flere som er misfornøyd på grunn av rot, treghet og manglende info fra selskapet.
    Bestilte en Blu-rayspiller til min PC 30.07.2014. 06.08.2014 fikk jeg en mail:

    "Takk for din ordre. Vi på Multicom gjør det vi kan for å levere varene så raskt som mulig,...
    Dette var første og siste gang jeg bestiller fra Multicom. Bruk heller pengene i en butikk som har kontroll på ordrene sine. Ser det er flere som er misfornøyd på grunn av rot, treghet og manglende info fra selskapet.
    Bestilte en Blu-rayspiller til min PC 30.07.2014. 06.08.2014 fikk jeg en mail:

    "Takk for din ordre. Vi på Multicom gjør det vi kan for å levere varene så raskt som mulig, men denne gangen har det dessverre oppstått en forsinkelse fra hovedlageret. Dette er nå ordnet opp i og din ordre vil bli sendt fra oss innen få dager."

    12.08.2014 fikk jeg pakken og åpnet esken. Der oppdaget jeg at de bare hadde tapet bobleplast direkte rundt spilleren og puttet den i en pappeske. Vanligvis når jeg bestiller fra nett vil innholdet ligge i originalforpakning. jeg har ikke fått testet den enda, men har ikke veldig høye forhåpninger. Takk og farvel Multicom.
  • Ca. 2 uker

    André 25.07.2014

    Tregt, og med løgn.
    Bestilte projector og lerret hos to forskjellige butikker.
    Etter 4-5 dager hadde jeg projectøren fra en annen butikk, men lerretet - som var kjøpt hos Multicom var ikke sendt.
    Kontaktet Multicom på mail, men de svarte ikke, så jeg ringte. De sa at den ble sendt idag, og at det et sted, med liten skrift stod at det var skaffetid på varene.
    Dagen etter fikk jeg svar på mail - igjen med "sendes i dag".
    Etterhvert har de *faktisk* sendt den.
  • 3 uker eller mer

    Kjell 23.07.2014

    Rett og slett forferdelig. Bestillte en Ultra W840 og etter 1 mnd venting og gjentatte utsettelser på levering ankom datamaskinen. Kun ett lite problem, DEN VAR DEFEKT.
    Laptoppen ble sendt tilbake umiddelbart på angrefrist.
    Feilen ble vel dokumentert ved hjelp av video og bilder. Per dags dato har jeg fremdeles ikke fått pengene mine tilbake på tross av dusinvis av emailer og telefoner til multicom.
    Dårligere kundeservice har jeg aldri mottatt fra ett såkalt seriøst firma. Forbruker ombudet kontaktes
  • 5 dager

    Mohamed 29.06.2014

    Bestilte en Gaming Laptop og et par andre ting, Bra med informasjon på selve varen.

    Hadde et par spørsmål som jeg spurte gjennom å sende mail, svar på spørsmålene mine tok max 48 timer. :) Veldig fornøyd med det !

    Selve bestillingen, tok 5 virkedager før de sendte Pakken, som de lover. Og storfornøyd når jeg mottar varen 6 virkedager etter bestillingen !

    Kjempe bra ! Min første handel, og kommer ikke til å bli den siste ! :)
  • 3 uker eller mer

    Sikander 25.06.2014

    Bestilte et IPX-HK med chassi og ram.
    De hadde ikke HK så de sendte meg en mail. Når jeg svarte på mailen, med et alternativ og noen spørsmål, tok det over 10 dager før jeg fikk tilbakemelding. Og det var kun en invoice med det alternative HK'et jeg foreslo, men de svarte ikke på spørsmålene mine og de bytta ikke om ramen fra SO-DIMM til DIMM.
    Svarte at det var greit, men ville ha svar på flere spørsmål (blant annet om ram).
    Fikk igjen ikke svar på flere dager, før jeg plutselig fikk hentelapp på posten.

    Butikken er helt OK, men kundestøtten er helt forferdelig!!
  • 5 dager

    Camilla 09.06.2014

    köpte en isbitmaskin från dom. Den har krånglat från dag 1, hade in den på service och de säger att det inte är något fel på den. Nu lager den ingen is övht. Försökte få pengarna tillbaka men det kunde jag inte eftersom jag hade använt varan. Sen att den inte lever upp till mina förväntningar är ointressant
  • 3 uker eller mer

    Erik-Andrè 21.05.2014

    Jeg har hatt en skikkelig dårlig opplevelse med multicom angående en pc jeg kjøpte av dem i 2011. Kort sagt kjøpte jeg en pc hos dem hvor jeg kunne velge blant bestemt innmat, jeg syntes dette var en grei løsning siden jeg ikke hadde så mye peiling på pc. Det viser seg i etterkant at hovedkortet ikke støttet overklokking, noe som er ganske skeivt når dem solgte meg en i5-2500K prosessor, som...
    Jeg har hatt en skikkelig dårlig opplevelse med multicom angående en pc jeg kjøpte av dem i 2011. Kort sagt kjøpte jeg en pc hos dem hvor jeg kunne velge blant bestemt innmat, jeg syntes dette var en grei løsning siden jeg ikke hadde så mye peiling på pc. Det viser seg i etterkant at hovedkortet ikke støttet overklokking, noe som er ganske skeivt når dem solgte meg en i5-2500K prosessor, som er tilrettelagt for overklokking, istedenfor en vanlig i5-2500 som ikke støtter overklokking men er billigere. De tar ikke noe selvkritikk for dette, selv om de aldri opplyste om dette. Etter dette fant jeg ut at prosessoren ikke støtter minnehastigheter raskere enn 1333MHz, men de solgte meg minne med 1600MHz, som igjen er dyrere. De sluttet da å svare på mail, så jeg ringte dem etter 6 dager. Etter å ha diskutert med dem sier de at de går med på å betale tilbake 250 kroner siden jeg har betalt ekstra for funksjoner som jeg ikke kunne bruke, men jeg mener at 250 kroner er alt for lite siden forskjellene i pris mellom prosessorene alene idag er 313 kroner. Har kontaktet forbrukerrådet.
  • 3 uker eller mer

    Stein 16.05.2014

    Min opplevelse med Multicom har vært et mareritt. Jeg kjøpte en mobiltelefon for ca 10 måneder siden. Den har nå vært på "reparasjon" 4 ganger uten at de vil godta at telefonen er en feilvare. De viser kun til at tredjeparts verksted ikke kan finne noe feil. Tredjeparts verksted er forøvrig mcare og hvis man googler det firmaet så skjønner man at både multicom og mcare er mildt sagt tvilsomme firmaer som du absolutt ikke bør handle fra. Prøv også et google søk på 'multicom kundeservice' så ser du at jeg ikke er alene om å ha meget dårlige erfaringer med dem. Styr unna!
  • Ca. 1 uke

    Ragnar 14.05.2014

    Sitter å skriver dette fra en såkalt "gaming laptop" jeg bestilte hos Multicom. Dette er kanskje det verste jeg har vært borti. Makan til problemer og styr. Listen er faktisk forlang til å nevne, men man kan jo legge til at Multicom tar på seg NULL ansvar over alle problemene, selv om det er deres egne PC under merket "Multicom".

    STYR UNNA.
  • Ca. 1 uke

    Hild 13.05.2014

    Kjøpte for litt over et år siden en av de største gamer laptopene som selskapet produserer selv. Denne kostet nesten 30 000, og har kun hatt problemer med denne.

    De klarte blant annet ikke og passe på at alle HDD'ene jeg bestilte var i PC'en når den ble sendt. SSD disken døde etter under to måneder, den skrur seg til tider av ved løfting, og til slutt døde windows og SSD disken låste...
    Kjøpte for litt over et år siden en av de største gamer laptopene som selskapet produserer selv. Denne kostet nesten 30 000, og har kun hatt problemer med denne.

    De klarte blant annet ikke og passe på at alle HDD'ene jeg bestilte var i PC'en når den ble sendt. SSD disken døde etter under to måneder, den skrur seg til tider av ved løfting, og til slutt døde windows og SSD disken låste seg. Den ble sendt inn med beskjed om FPS problemer (wow skal ikke ha 12 fps med den slags pc..)løfteproblemet og da Windows. Alt jeg fikk tilbake var at de hadde lagt inn windows og kjørt 3d mark, samt at de ikke hadde klart å få den til å skru seg av ved løfting. Jeg sjekket pc'en for å finne ut at wow nå var nede i 8 FPS, og 3D mark ville ikke en gang starte. Kundesupporten prøvde hjelpe meg over telefonen, men fant ikke en gang det de skulle med remote accsess på min pc. Den ble deretter sendt inn på nytt (Nå snart 6 uker siden) og så ble det stille, jeg fikk ingen beskjeder og måtte mase for info. Etter tre uker får jeg beskjed om at de måtte bestille en del etter mer mas fra min side, og en uke etter det igjen, på nytt etter kontakt fra meg, får jeg beskjed om at det ikke ser ut som om de klarer reparere sin egen produserte pc. På dette tidspunktet er jeg så dritt lei alt sammen at jeg ønsker pengene mine tilbake, men i steden tilbyr de meg en ny pc til en pris (tilbudspris til og med) på ca 16 000, noe som ikke kan sees på som noe annet enn en fornærmelse. Venter fortsatt på svar etter at jeg har fortalt dem nok en gang at jeg ikke vil ha noe med dem å gjøre og vil ha igjen pengene mine. Så her er min annbefaling klar: Ikke bruk penger hos Multicom.
Skriv omtale av Multicom.no
Totalvurdering:

Hva syns du om butikken?

Levering:

Tilbud akkurat nå Se alle tilbud »

Tegnebrett

Wacom One Medium

Wacom One Medium

-59%

Diverse lydkort

HP Chiffon 1.0

HP Chiffon 1.0

-55%

Nødlader og powerbank

PNY PowerPack AD10400

PNY PowerPack AD10400

-51%

Projektor

Nec PX700W

Nec PX700W

-53%

Overvåkningskamera og nettverkskamera

Axis 232D+

Axis 232D+

-48%