Laster
370 81 000 - tast 1

Om Multicom.no

I en liten innlandsbygd - med storslått natur - åpnet en av Norges aller første nettbutikker. Året var 1997, og ikke mange år senere hadde gründerne i Åmli bygget opp en solid forretning.

Multicom har vært blant pionerene på netthandel og i dag er vi en av Norges mest erfarne nettbutikker, med kunder fra Aker brygge til Alta. Vi selger til private, bedrifter, det offentlige og enkelte leverandører.

Omtaler av Multicom.no

Totalt 2.5 av 5

Basert på 31 erfaringer, siste 12 måneder

Nyeste omtaler
  • 3 dager

    Jeg kjøpte min spill-laptop fra Multicom for 2 år siden og har vært meget fornøyd med både maskinen og servicen fra Multicom.

    Jeg måtte nylig sende maskinen inn på reperasjon (garantisak) og og jeg opplevde dette som en svært positiv opplevelse hvor den defekte delen ble reparert og sendt tilbake på omtrent en uke.


  • Ca. 1 uke

    Fikk en super PC til en billig penge. Her får du mye for pengene. Kundeservice har stort sett vært raske med å svare på mails og behjelpelige i endring av bestilling.


    Fikk hovedkort byttet ut, da dette tok kvelden innen garanti-tiden. Reperasjon + forsending tok under 2 uker. Har bare god erfaring med Multicom, en serriøs aktør.

  • 3 uker eller mer

    Dårlig og ubrukelig butikk, STYR UNNA.

    ...

    Dårlig og ubrukelig butikk, STYR UNNA.


    Eneste som fungerte i butikken var tydeligvis dem som sender ut varer og en eller to som sitter og svarer på mail, som visst nok ikke var til noen hjelp.


    Bestilte 3 varer hvor den ene varen vistnok ikke var på lager likevel, fikk dermed velge en annen til lavere eller samme pris, eller ingenting. Da det endelig kom viste det seg å blitt feil i bestillingen, på en annen vare.  Sendte det derfor tilbake en vare ved bruk av angreretten, uåpnet. Noe som ble avist og tok 2 uker før jeg fant ut av, da pakken og en frakt regning plutselig dukket opp. 


    Etter en mail fikk jeg en ny returlapp og den ble sendt inn igjen, hvor den da nok en gang ble levert i posten hos meg med regning og en avvist melding.


    Men .. Det var ikke nok nei.. Den tok seg en tur i dag også! Nå har jeg f¤#"@  fått den samme pakken i posten 4 ganger! 


    Multicom, takk for en trivelig handel og forbruk av min fritid når jeg ikke er på jobb. Som dere selv sikkert ville sagt, Det kommer ikke til å skje igjen.


    Og det kan du ta deg %¤ på at jeg er fullstendig helt enig i.

  • 2 dager

    Bestillte 2 stk Samsung S7 på mandag 13/6, de var billigst. Det stod at telefonen ikke ville på lager før 14/6, jeg var litt skeptisk til at denne faktisk ville være det da jeg har bestillt ting med antatt dato før og ventet i ukesvis mens datoen forskyves. Jeg var innom prisguide tirsdag morgen, da var prisen gått opp ca 400 og det stod nå forventet på lager om 3 dager. Jeg sjekket multicom sin side, forventet dato fortsatt 14/6, prisen hadde dog gått opp. Jeg sendte da dem en mail, fikk svar noen timer senere om at telefonen ville bli pakket og sendt samme dag. Like etter mottok bekreftelse på dette. I dag 15/6 hentet vi pakken på postkontoret. Er foreløpig veldig fornøyd med alt, og håper det fortsetter slik selv om det skulle oppstå noe trøbbel, håper selvfølgelig ikke trøbbel oppstår. 

  • 2 dager

    Jeg bestilte en Kindle mandag kveld og jeg hentet den på posten onsdag ettermiddag, mindre enn 48 timer etter at jeg hadde bestilt den. Etter å ha lest flere omtaler her hadde jeg svært lave forventninger til Multicom da jeg fikk bestillingsbekreftelsen fra dem om at dersom varen er på lokalt lager blir ordren sendt i løpet av få dager. Heldigvis ble de lave forventningene gjort til skamme. Varen var hel og pris lavere enn hos Komplett.

  • Vil ikke anbefale Multicom om dere er på jakt etter en bærbar pc. Jeg kjøpte min her, og etter kun 2 uker fikk jeg opp blå skjerm med errormelding, og kom meg ikke inn på pc'en. Pc'en måtte sendes inn, og det tok noen uker før jeg fikk den tilbake igjen. 4 måneder seinere går skjermen på pc'en, og den må nok en gang sendes inn - midt i eksamensperioden min! Jeg sa også at jeg reagerer på at vifta jobber ekstremt mye og bråker; noe som ikke burde være tilfelle med en helt ny maskin som det nesten ikke er lagret noen ting på. Jeg hadde en gammel Dell-maskin før denne, og vifta bråkte ikke halvparten av hva denne gjør - og den hadde nesten ikke noe minne igjen, så fullstappet var den. Jeg skreiv at jeg ikke har mulighet til å sende inn pc'en til reparasjon flere ganger i året, og er avhengig av en stabil pc da jeg er student. Jeg ba om å enten få en helt ny pc i retur, eller få pengene tilbake slik at jeg kan kjøpe meg en ny pc som faktisk duger! Jeg fikk ikke svar på henvendelsen, og fikk selvsagt den gamle pc'en i retur. Så nå er jeg stuck med en møkka-pc, med en vifte som bråker så mye at jeg har lyst til å slenge hele pc'en i veggen. Ufattelig unødvendig! Og elendig kundeservice. Styr unna!

  • 3 dager

    Grei rask levering denne gangen, for en gangs skyld. 


     


    Trekker dog for at jeg ikke fikk kjøpt det jeg tenkte. Kjøpte et produkt i tusenkronersklassen, som det var gratis porto på. La til noen billigere produkter i samme størrelsesklasse og da forsvant den gratis portoen, så jeg fjernet dem. Hadde skjønt logikken om det var snakk om et minnekort med gratis porto og en TV, men ikke når det tilsynelatende er idiotisk fraktprislogikk. 

  • 4 dager

    Levering gikk raskt, men varen hadde brutt forsegling, og support påstår hardnakket at dette er helt vanlig. Uprofesjonell håndtering.

  • bra

  • Ca. 2 uker

    Jeg synes butikken har fine ting å kjøpe for en gamer. Men noen av dem  er veldig dyre i forhold til oslash; andre butikker. For 2 uker siden bestilte jeg et spillratt for 450kr og jeg venter fortsatt. Jeg gir en stjerne!

  • Ca. 2 uker

    Nesten alle nettbutikker leverer varene de lister. Multicom fjerner ikke en opplisting før de ikke klarer å skaffe  varen til en kunde, f.eks. hovedkort som ikke er å skaffe lengre.


    Jeg brukte angrefrist skjemaet som kom vedlagt og sendte minnebrikken som ikke virket i en konvolutt til Multicom merket RETUR. En uke senere kom konvolutten i retur til min postkasse UÅPNET.


    Skrev til Multicom men fikk ikke svar, så aldri mer Multicom for meg. Garantert.

  • 3 dager

    Leveringstiden var grei nok, men retur var verre. Jeg returnerte en bærbar PC og etter 14 dager hadde jeg fortsatt ikke hørt noe fra de om dette. De neste 6 dagene sendte jeg to epost som de ikke tok bryet med å svare på. Mitt forsøk på å ringe endte med at jeg ble satt over til returavdelingen, som heller ikke fant bryet med å svare. Maskinen er kjøpt på betalingsutsettelse, så jeg vil gjerne ha bekreftet at den er mottatt og utsettelsen er kansellert, men det er faen meg dønn umulig for dette firmaet.

  • Ca. 2 uker

    Varer som står at "er på lager" bruker de over 1 uke før de får sendt. Har fortsatt ikke mottatt pakken. Blir ikke flere bestillinger herfra.
  • Ca. 2 uker

    Det tok for lang tid å få pcn + at etter jeg fikk stasjoneren har det vært så mye feil med pcn at det er nesten utrolig. skal levere det til bake etter et halvt år. Go Komplett!
  • Ca. 2 uker

    6. November bestilte jeg meg en ny PC, der alt var "på lager".
    18. November ble den sendt, og 20. November ble den hentet ut.
    Det jeg mottok var mangelfullt i forhold til ordren, istedet for en powercube fikk jeg en strømledning, men det skulle de ordne opp i... (Har fremdeles ikke sett noe til den, 20. Desember)
    Så mottok jeg maskina, fyrte opp, og etter 5 minutters bruk frøs den. Ingen feilmeldinger,...
    6. November bestilte jeg meg en ny PC, der alt var "på lager".
    18. November ble den sendt, og 20. November ble den hentet ut.
    Det jeg mottok var mangelfullt i forhold til ordren, istedet for en powercube fikk jeg en strømledning, men det skulle de ordne opp i... (Har fremdeles ikke sett noe til den, 20. Desember)
    Så mottok jeg maskina, fyrte opp, og etter 5 minutters bruk frøs den. Ingen feilmeldinger, bare total frys og ingen respons.
    Dette gjentok seg med varierende mellomrom, og jeg brukte helga på å teste komponent for komponent med diverse softwaretester, uten å finne noen feil.
    En telefon til Multicom support senere, og jeg fikk beskjed om å sjekke om siste intel-drivere var installert, noe de var.
    Neste supporttelefon anbefalte meg å reinstallere windows, og problemet var fortsatt til stede etter at det var gjort.

    Så var det å sende maskinen inn, og de fikk den 30. November.
    Da det var gått 13 dager fra jeg mottok maskina ringte jeg for å sjekke status, og fikk beskjed om at den skulle sendes 10. Desember. Ikke noen forklaring på hva som var problemet, og kun at maskina var inne til teknikere.

    Dette ble såpass usikkert at jeg valgte å benytte meg av angreretten, så jeg heller kunne benytte meg av den lokale Pc-pusheren, så angrerettsskjema ble utfylt og sendt inn, og jeg ringte for å sjekke at dette var mottatt og registrert på saken, noe jeg fikk positiv tilbakemelding om.

    Så kom vi til 9. Desember, og jeg mottok SMS om at maskina nå var ferdig, og de hadde sendt den.
    Da var det bare å hive seg på telefonen, og jeg fikk forklart at maskina ikke skulle sendes, men at jeg heller vil ha pengene tilbake. Dette skulle de ordne med en gang.

    For å oppsummere, så tok det ca. 15-20 minutter for å komme gjennom på support hver gang jeg ringte, det er veldig tydelig at de forskjellige avdelingene ikke snakker sammen selv om saksnumre er koblet mot ordrenummer, og det er fortsatt mye å gå på når det gjelder kvalitet både på bygging av maskiner og pakking av ordrer.

    Den forhåndsinstallerte Win10-lisensen er nå på vei tilbake i posten, denne var ikke mulig å returnere siden den var åpnet (av Multicoms installatører).
  • Ca. 2 uker

    Det med leveringstid er for dårlig. Skrev 2 uker men er usikker på om det jeg har bestilt ankommer innen den tid. Dere skriver leveringstid fra 2 til 5 dager. Bestilte en vare den 17 DES. På sporingen kommer det nå frem at den ant vil ankomme den 28 DES. Så dette blir min første og siste handel jeg gjør med Multicom.
  • Ca. 1 uke

    Svært dårlige. Mottok etter 10 dager en gamer PC. Manglet RAM og HD ved mottak, ville ikke starte opp. Ba om ny PC tilsendt, da fikk jeg beskjed om at den måtte "repareres"...uten garanti for om det ville ta 3 eller 6 uker. Support anbefalte meg å benytte angrerett, ville koste meg returfrakt på kr 75. Gjorde så det, og kjøpte ny PC på Komplett (kom etter 3 dager). Nå i ettertid viser det...
    Svært dårlige. Mottok etter 10 dager en gamer PC. Manglet RAM og HD ved mottak, ville ikke starte opp. Ba om ny PC tilsendt, da fikk jeg beskjed om at den måtte "repareres"...uten garanti for om det ville ta 3 eller 6 uker. Support anbefalte meg å benytte angrerett, ville koste meg returfrakt på kr 75. Gjorde så det, og kjøpte ny PC på Komplett (kom etter 3 dager). Nå i ettertid viser det seg at Multicom fakturerer meg for Windows10...påstår det ikke er retur på programvare. Ikke vet jeg om det faktisk var installert (betalte for ferdig innsallasjon), om jeg overtar lisens vil jeg likevel få feilmelding da lisens allerede er knyttet til MAC-adresse på returnert maskin. Snakket med kundeservice, men de truer med inkasso. Så her blir vel saken avgjort i forliksrådet av uhildete tredjepart...? Oppsummert: Ikke handle på Multicom
  • Ca. 2 uker

    Pluss for gode priser, er årsaken til at de fleste delene til ny maskin ble bestillt derifra. En annen grunn var at varene sto oppført som på lager, men etter bestilling ble plutselig 2 av varene bestillingsvare, med ca 1 uke til multicom anntatt ville ha dem på lager igjen. Dårlig. Prøvde via mail å få mere info, men kundeservice var utrolig trege med å svare, så valgte å sende mail om...
    Pluss for gode priser, er årsaken til at de fleste delene til ny maskin ble bestillt derifra. En annen grunn var at varene sto oppført som på lager, men etter bestilling ble plutselig 2 av varene bestillingsvare, med ca 1 uke til multicom anntatt ville ha dem på lager igjen. Dårlig. Prøvde via mail å få mere info, men kundeservice var utrolig trege med å svare, så valgte å sende mail om at jeg ønsket å kansellere de to produktene som ikke var på lager, slik at de kunne sende ut resten. Bestillte de to fra annen butikk, fikk så mail langt utpå neste dag om at en av delene ville komme inn til multicom neste dag igjen, og om jeg likevel ville at de skulle sende den varen. Hvis ikke så måtte jeg igjen sende mail slik at de fikk sendt ut de andre varene. Sendte mail om at de varene som var kansellert ikke skulle sendes, men hadde ikke fått svar utpå neste dag igjen, så ringte og forklarte at jeg hadde sendt mail og ikke fått svar, men at jeg nå ville ha varene. Fikk surt til svar at jeg ikke var den eneste som sendte mail til dem...Treg service, bestillingstid på varer som står som lagerført, og sen levering. Anbefales ikke dersom du ønsker varene innen få dager.
  • 3 uker eller mer

    Forventet inndato er ikke reell og når de kommer "på lager" sendes ikke pakken selv på over en uke. Kastet bort over tre uker nå, har kansellert min bestilling. Ekstremt useriøs butikk, styr unna.
  • 3 uker eller mer

    Lei av å vente!!
    Tidligere erfaringer er gode
    Nå en måned etter utført og betalt varekjøp.. (etter info om vare på lager fra kundeservice)så venter jeg fremdeles.
  • Ca. 2 uker

    Vær oppmerksom at det som heter 'tilgjengelig' hos Multicom kalles for 'På leverandørlager' hos andre nettbutikker.

    Jeg hadde bestilt et Toslink kabel som var 'tilgjengelig'. De skriver jo at varer som er 'tilgjengelig' sendes 'vanligvis' innen 1-5 dager. Etter 8 dager ringte jeg for å høre og fikk beskjedd at varen skal komme fra sentrallager dagen etter og så ble den da sendt ut 2 dager...
    Vær oppmerksom at det som heter 'tilgjengelig' hos Multicom kalles for 'På leverandørlager' hos andre nettbutikker.

    Jeg hadde bestilt et Toslink kabel som var 'tilgjengelig'. De skriver jo at varer som er 'tilgjengelig' sendes 'vanligvis' innen 1-5 dager. Etter 8 dager ringte jeg for å høre og fikk beskjedd at varen skal komme fra sentrallager dagen etter og så ble den da sendt ut 2 dager etter.

    Uansett så har jeg bestillt en større liste med komponenter til å oppgradere min PC fra dem, siden de var billigst og hadde alle komponentene. Denne gangen var jeg bevist at det vil antageligvis ta lengre tid en reklamert for, men siden det ikke virkelig haster og var litt billigere har jeg gjort det. Nå etter 8 dager er varene ennå ikke sendt, men som sagt var jeg forberedt på det denne gangen og vi får se når jeg skal få de.

    Kort sagt, det ser ut som om man får det man bestiller, men regn med 2ukers leveringstid. Det de får kundene til å forvente med opplysningene om lagerstatus virker til å være feil.
  • Ca. 2 uker

    Det har nå gått 1 uke siden bestilling, og varen er enda ikke sendt. Selv om de har den på lager. Styr unna.
  • 3 uker eller mer

    Butikken satt ned prisen med 20% på en TV som eg var på utkikk etter. Bestillte denne. Neste dag gikk prisen opp 25% før den så ble fjernet fra nettsiden deres. Påfølgende dag fikk eg mail om at tv`en ikkje kunne leverast. Dei kunne heller ikkje tilby tilsvarende tv. Dei var og veldig treige svare på mail. Denne butikken står eg over.
  • Ca. 1 uke

    Bestilte varer fra tre norske nettbutikker i et tidsrom på 10 minutter en sen onsdag. Varene fra to av butikkene var fremme fredag. Det var forsåvidt også varen fra Multicom, men desverre var det der snakk om fredag etter. To av dagene var Posten skyld i, som sendte pakka feil, mens de resterende 5 var Multicom som av en eller annen grunn brukte nesten uke på å få sendt varen - som var på lager...
    Bestilte varer fra tre norske nettbutikker i et tidsrom på 10 minutter en sen onsdag. Varene fra to av butikkene var fremme fredag. Det var forsåvidt også varen fra Multicom, men desverre var det der snakk om fredag etter. To av dagene var Posten skyld i, som sendte pakka feil, mens de resterende 5 var Multicom som av en eller annen grunn brukte nesten uke på å få sendt varen - som var på lager.

    I tillegg var det bare et par linjer copy pastet info om produktet på siden, og kun ett av de mange orginale produktbildene, så måtte oppsøke produsentens hjemmeside. Derfor også lavest karakter på info før handel.

    Kommer aldri til å handle der igjen.
  • Ca. 2 uker

    Styr unna dersom du ikke har ekstremt god tålmodighet. Varer står som merket på lager, men dette betyr underleverandører eller sentrallager. Etter 5 virkedager var varer enda ikke sendt. Betaler heller noen hundrelapper mer enn å vente i 2 uker..
  • 3 dager

    Har handlet der et par ganger de siste årene og det har fungert veldig greit for meg. Er godt fornøyd med info, pris, leveringstid, service og produktene i seg selv (Multicom lappiser).

    (Leveringstid er forøvrig ikke så viktig for meg. Bruker gjerne lang tid på å bestemme meg for hva jeg skal kjøpe, så da gjør det ikke noe om det så tar en uke å få varene.)
  • 3 uker eller mer

    Det er helt utrolig at Multicom har sin egen definisjon av ordet "lager". I Multicom sin betydning, betyr dette at en vare er på en underleverandørs sitt lager i Stockholm eller Kjøbenhavn. De har ikke eget lager. Ergo ørten ukers leveringstid.

    Ser ingen grunn til å bruke de, da en finner andre nettbutikker som leverer mye kjappere.
  • Neste dag

    Kjøpte en ASUS ruter og noen minnekort. God informasjon på sidene, informasjon om kostnaden ved transport før bestilling og oppfølgings eposter underveis. Veldig effektiv og god butikk.
  • Ca. 2 uker

    "Alle" klager på Multicom, - hvorfor det? Jeg kjøpte både en stasjonær og en Laptop, hver på 12-13K.
    Info i forkant, kontakt med butikken og behandling som kunde var upåklagelig.
    Litt stivt priser mot større kjeder, OK. Men tilbudene med rent OS, konfigurering av maskinen etter ønske og tilgjengelige byggekomponenter var jeg mer enn fornøyd med, leveringstiden likeså.
  • Ca. 2 uker

    Multicom er ikke hva det en gang var. Ikke forvent at de behandler ordren din i rimelig tid selv om de tilsynelatende har varen på lager. Dette er ikke godt nok i 2015.
  • 3 uker eller mer

    Når Multicom påstår at de har en vare på lager, så er det ingenting som opplyser om hvor dette lageret faktisk er. Sannsynligvis er det et lager som ligger et helt annet sted enn der Multicom holder til. Resultatet er at selve kjøpsprosessen hos denne butikken blir litt som å handle på eBay: Gode priser, men når du endelig får pakken i posten så har du for lengst glemt at du bestilte den.
  • 5 dager

    Lett og manøvrere i nettbutikken og bra utvalg med fine priser. Bestilte en stasjonær pc på fredagen, og etter å ha lest en del omtaler om butikken og deres leveringstider, så jeg noe svart på dette for å være ærlig, men allerede mandags formiddag fikk jeg mail om at pakken var klar for å bli sendt! Det er vel bare atter et bevis på at noen tider er travlere enn andre, og at så lenge tiden strekker til så prøver også Multicom å være effektive. God opplevelse for en førstegangshandler hos Multicom!
  • Neste dag

    Synes butikken er knall, både med tanke på kundeservice, informasjon å sendingstider. Bestilte en laptop, denne var ikke på lager - Men når den kom på lager tok det 26 timer før den lå på postkontoret, bare skryt!
  • Neste dag

    Fantastisk service.
    Jeg var litt desperat etter toner til en Xerox laser printer, da leveringen fra en annen butikk ble forsinket. Jeg kontaktet Multicom da disse skulle ha varen på lager (leverandørlager). Med hjelp fra kundeservice ble toner bestilt mandag kl. 13:30, og levert på døra neste morgen kl 10:00 (bedrift).
    Takk for super service.
  • Ca. 2 uker

    Useriøs. Som flere sier, så opererer de med "På Lager" som at leverandøren har det på lager. Ingen informasjon om dette utenom i kjøps betingelsene. Jeg betalte faktisk mer hos de for produktene som de skulle ha på lager, men de hadde ikke delene på lager, men måtte bestille hos leverandør. Alle andre sider som er seriøs skiller mellom faktisk lager hos de, og bestillingsvarer/fjernlager med info om estimert leveringstid. Kommer aldri til å bestille hos de noen sinne igjen!
  • Ca. 2 uker

    Useriøs butikk, styr unna!
    Handlet hos dem da de var de eneste som hadde to relativ sjeldne produkter på lager. Bestilte på en lørdag, de trakk pengene fra kontoen på tirsdag, men etter 11 dager er varene ikke ennå sendt.
    Sendte mail etter 6 dager og spurte hvorfor var ikke lagervarene ennå ikke på vei, og de svarte at de hadde en egen definisjon av "på lager", altså på en annen leverandørs lager, og de ventet på levering av en vare.
    Har nå sagt at de enten sender varene straks eller vil jeg heve kjøpet.
    Håper de går konkurs!
  • 3 dager

    Jeg bestilte et kabinett på Mandag, og det ble sendt Tirsdag (De sier at den skal sendes innen 1-5 virkedager). Derfor er det ingen ting å si på effektivitet, og varen ble levert som den skulle, så jeg ville bare si at det ikke bare er dårlige erfaringer.
    Jeg tar også alle erfaringene med en klype salt, ettersom folk har en større tendens til å skrive negativt enn om de får det som forventet!
  • Ca. 2 uker

    Uklar lagerstatus. Det gikk ikke klart fram at varen ikke faktisk var på lager, men måtte bestilles fra leverandør. En vare som skulle vært levert på noen dager tok derfor et par uker. Andre nettbutikker klarer å formidle dette på en klar måte. Multicom har derimot valgt en uklar formulering som er egnet til å misforstås.
  • Ca. 2 uker

    Jeg har brukt multicom i mange år. Den store fordelen med multicom er at de har ofte varer som ingen andre kan skaffe og det er den eneste. Ellers går det uhyre tregt med leveringen. Det tar minst (!) fem dager før våkner opp og sender varene. Ellers måtte jeg kansellere bestillinger flere ganger fordi at varer som var angivelig på lageret var plutselig ikke der etter at ordren hadde blitt betalt.
  • Ca. 2 uker

    Meget dårlig levanse. Ble bestilt mot et Eurocard, det tok flere dager i kredittsjekk, så ble bestillingen godkjent.6 dager for å skrape sammen de to delene til et lager. Ingen antyding at de to jeg bestilte ikke var på samme lager. Så ble vel dette satt sammen. 2 dager og sendt ut 1 dag. Transport 3 dager. Forventer at når det står det er på lager at det blir sendt 1-2 dager etter bestilling.
  • Ca. 1 uke

    Litt middels erfaring med Multicom etter kjøp av laptop. Nettsiden er fryktelig treg, og virker utdatert. Det er f.eks. ikke mulig å se faktura etter kjøp på nettsiden. Info om produktet var noe mangelfull (sto Nei på Optisk drev, noe produktet allikevel har). Laptop'en skulle finnes på lager, dette var et "standardprodukt" men det tok allikevel en uke før dette ble sendt. Da produktet var sendt så ble ikke statusen speilet på Multicoms nettside.
  • 3 dager

    Gikk til innkjøp av en ny bærbar pc (W840SU) hos Multicom i sommer tross å ha lest utallige negative tilbakemeldinger om dem. Eneste måten å sjekke om dette faktisk stemte var å bestille fra dem.

    I forkant sendte jeg et par mailer med kundeservice angående garanti, tester og reservedeler. Veldig god kundeservice er det jeg fikk ut av dette.

    Jeg har ikke hatt problemer med produktet i...
    Gikk til innkjøp av en ny bærbar pc (W840SU) hos Multicom i sommer tross å ha lest utallige negative tilbakemeldinger om dem. Eneste måten å sjekke om dette faktisk stemte var å bestille fra dem.

    I forkant sendte jeg et par mailer med kundeservice angående garanti, tester og reservedeler. Veldig god kundeservice er det jeg fikk ut av dette.

    Jeg har ikke hatt problemer med produktet i ettertid, noe som er et enda større pluss ettersom de har satt sitt eget navn på produktet. Kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd pr dags dato.

    Her er en link om prosessen ved kjøp og min gjennomgang av produktet:
    http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1612981
  • 4 dager

    Multicom er en svært seriøs leverandør som alltid leverer varene. Har kjøpt mange operativsystemer her.
  • 3 uker eller mer

    Du blir lurt av Multicom. De gir estimert leveringstid på f.eks 2 til 4 dager og varene kommer ikke før 1 mnd. De er flinke til å skylde på andre lagre og transportsselskap. Styr unna Multicom!!!
  • Ca. 2 uker

    Siste 5 årene har jeg bestilt en del ganger her, men nesten ALLTID på jeg kansellere fordi multicom brukere 5-8 dager bare å behandle en ordre, føre ting blir sent. Selv om de har alt på lager bruker de evighet.

    TRAGISK selskap som burde være konkurs. Det helper ikke være blant norgeste billigste når dere bruke 7-10 dager behandling og deretter 3-4 dager med levering. Skulle nesten man...
    Siste 5 årene har jeg bestilt en del ganger her, men nesten ALLTID på jeg kansellere fordi multicom brukere 5-8 dager bare å behandle en ordre, føre ting blir sent. Selv om de har alt på lager bruker de evighet.

    TRAGISK selskap som burde være konkurs. Det helper ikke være blant norgeste billigste når dere bruke 7-10 dager behandling og deretter 3-4 dager med levering. Skulle nesten man bestilte fra kina

    jeg bestilte for 8 dager siden, alt var på lager, og var fortsatt ikke send eller gjennomført ordre. Så jeg kansellert min og bestilte fra proshop istedenfor, der ble varene pakka og sent etter bare 3-4 timer, tok 2 dager før varene mine var på posten
  • Ca. 1 uke

    Multicom legger ved returlapp! Rett produkt levert, litt treig leveransetid. Knallbra service (om man ikke trenger varen levert fort) :)
  • Ca. 2 uker

    Bestillte en Samsung S5 fra dem, den var på lokalt lager og leveringstiden skulle være 3-5 dager, er usikker på hvor lang tid Multicom brukte for å sende varen, men når jeg fikk bekreftelsen var plutselig leveringstiden 2 uker fra bestillingstidspunkt.
    Dette skulle være en gave og jeg valgte å kjøpe samme telefon lokalt til en litt høyere pris.

    Trodde det skulle gå greit å melde fra...
    Bestillte en Samsung S5 fra dem, den var på lokalt lager og leveringstiden skulle være 3-5 dager, er usikker på hvor lang tid Multicom brukte for å sende varen, men når jeg fikk bekreftelsen var plutselig leveringstiden 2 uker fra bestillingstidspunkt.
    Dette skulle være en gave og jeg valgte å kjøpe samme telefon lokalt til en litt høyere pris.

    Trodde det skulle gå greit å melde fra om at jeg ble å returnere varen på angreretten og varslet dem om at den ble sendt i retur pga at leveringstiden ikke var det som jeg ble informert om når jeg inngikk kjøpet.
    Gikk 2 måneder, så fikk jeg et inkassovarsel på 300kr fra multicom, etterspurte hva dette var og fikk til beskjed at jeg ikke hadde oppfyllt "Multicoms" egne krav til Angrerett, så de skulle ha meg å betale gebyrer og omkostninger.
    Sjekket dette videre med forbrukerombudet og fikk til svar at jeg kun var pliktig å dekke returkostnadene, i dette tilfellet 71kr.
    Gav beskjed til multicom om dette og ba de om å sende faktura på 71kr.
    De står pr idag på hovedkravet, selv om angrerettloven sier noe annet.

    helt utrulig dårlig service med tanke på at det er snakk om småpenger og at saken startet med sommel fra deres egen side.
  • Ca. 2 uker

    Aldri handle noe produkt fra Multicom!

    Jeg er blitt lurt til å handle der en gang, men kommer aldri til å gå innom siden deres igjen for å sjekke priser engang!

    Jeg handlet en ferdigbygget gaming-PC hos de som de haddde bygget. Tid på frakt og alt gikk som forventet.
    Men da jeg fikk varen og skulle åpne den la jeg merke til små plastbiter som falt fra kabinettet, men tenkte ikke noe mer over...
    Aldri handle noe produkt fra Multicom!

    Jeg er blitt lurt til å handle der en gang, men kommer aldri til å gå innom siden deres igjen for å sjekke priser engang!

    Jeg handlet en ferdigbygget gaming-PC hos de som de haddde bygget. Tid på frakt og alt gikk som forventet.
    Men da jeg fikk varen og skulle åpne den la jeg merke til små plastbiter som falt fra kabinettet, men tenkte ikke noe mer over det. Så skulle jeg starte PC-en men fikk ikke start knappen å fungere fordi den var ødelagt pga. alle de plastbitene.
    Jeg tok det ikke tungt å gikk inn i maskin og satte reset knappen som start, og tenkte jeg bare skulle kontakte Multicom, så kom de selvfølgelig til å sende nytt kabinett..
    Men neida, det var ikke deres feil, jeg måtte dra å klage hos posten for det måtte være en transport skade.. Det fantes ingen embalasje skade heller. Sånn som jeg kunne se det så var fronten på kabinettet trykt på plass etter alt andre var satt sammen, og du ser tydelig at det er gjort med makt.. Men de nektet å nektet.. Etter mye om og men så kunne de tilby meg 400 kr pga. kabinett skaden, hvis jeg skulle kjøpt samme kabinett ville det kostet meg 800kr, så det vil si at jeg ville gått i tap pga. en feil de ikke ville innrømme..

    Jeg ble så frustrert å irritert at jeg sendte hele PC-en tilbake og brukte angre/retur rett.. Men etter noen dagen får jeg melding på tlf om en pakke jeg må hente... Da har de sendt meg Windows platen og platene som fulgte med hovedkort osv.. De tok ikke imot uforseglet programvare, enda jeg måtte bruke disse platene for å få på pcen osv.
    Så endte opp med å betale 1300 kr for de platene...
    I mellomtiden kjøpte jeg meg bygge PC fra komplett uten Windows plate fordi det hadde jeg jo liggende.. Men jeg kunne ikke bruke den da den enda var installert på den PC-en jeg sendte inn, men de nektet på det også. ''Det var jo en selvfølge at de fjernet alt da de fikk maskinen''.
    Mer var det ikke å diskutere eller noe som helst.

    Jeg anbefaler ingen om å handle noen som helst produkter hos Multicom, da de har dårlig service eller reklamasjon osv.
Skriv omtale av Multicom.no
Totalvurdering:

Hva syns du om butikken?

Levering:

Tilbud akkurat nå Se alle tilbud »

Multifunksjonsskrivere

Canon Pixma MG7750

Canon Pixma MG7750

-15%

UPS og overspenningsvern

Pronic SuperPro10

Pronic SuperPro10

-20%

UPS og overspenningsvern

Pronic SuperPro

Pronic SuperPro

-38%

Pulsklokke og sportsklokke

Tomtom Spark Music

Tomtom Spark Music

-17%

DVD-spiller

Sony BDP-S6500

Sony BDP-S6500

-17%