dell.no
Nyeste omtaler
  • Neste dag

    Geir 11.02.2012

    Har ikke handlet mye hos Dell, men kjøpte en 24 tommers PC-skjerm. Etter vel tre år fikk jeg en tynn rød stripe vertikalt på skjermen. Etter å ha beskrevet feilen for Dell, så kom de med ny skjerm til meg dagen etter! Jeg mistenker den skjermen jeg fikk for ikke å være ubrukt - men den er 100% strøken, og virker upåklagelig!
  • Tor Helge Brunstad 21.09.2011

    Stor,tung og sjølgod er vel en riktig beskrivelse av "nettbutikken".
    Pcen jeg kjøpte virket ok, helt til jeg prøvde å koble til en ekstern harddisk på esata utgangen. Det funket ikke.
    Deretter fulgte en endløs dialog via mail med saksbehandler uten resultat.Laptoppen ble sendt til Anovo for rep.Når jeg fikk pcen tilbake, kunne jeg lese på et følgeskriv: testet og funnet OK.Noe som viste...
    Stor,tung og sjølgod er vel en riktig beskrivelse av "nettbutikken".
    Pcen jeg kjøpte virket ok, helt til jeg prøvde å koble til en ekstern harddisk på esata utgangen. Det funket ikke.
    Deretter fulgte en endløs dialog via mail med saksbehandler uten resultat.Laptoppen ble sendt til Anovo for rep.Når jeg fikk pcen tilbake, kunne jeg lese på et følgeskriv: testet og funnet OK.Noe som viste seg ikke å være riktig.En ny endeløs dialog og ukene gikk uten resultat.Så pluteselig skulle saken "eskaleres". Jeg tenkte : Nå kommer nerdene på banen og ordner opp. Vel ukene gikk og jeg hørte ingenting. Jeg purret via mail og fikk svar(fra Danmark tror jeg) at de hadde forsøkt å nå meg flere ganger på tlf.
    Uheldigvis hadde jeg fått nytt nummer. Jeg svarte og spurte hvorfor de ikke hadde kontaktet meg via mail, noe jeg ikke fikk noe skikkelig svar på. MEN nå skulle jeg få online hjelp.
    Jeg så for meg en reprise av første omgang denne gang på dansk og svarte at det ville være fånyttes fordi absolutt ALT var prøvd tidligere. DE (DELL) var sikkert veldig glad for å bli kvitt meg.Altså: Min erfaring tilsier : ALDRI mer Dell.Servicen deres stinker.
  • Vanja Morisbak 14.12.2009


    Jeg kjøpte en bærbar pc hos Dell sommeren 2002. Det siste året har den ikke fungert tilfredsstillende, og Dell har vært hjemme hos meg 3 ganger og byttet diverse uten at det har hjulpet (og dette etter _mye_ telefonsupport som heller ikke har hjulpet).

    Menneskene jeg snakker med er alltid hyggelige og behjelpelige. Ingen klager der. Det som gjør meg sint er følgende:
    Jeg reklamerte, og...

    Jeg kjøpte en bærbar pc hos Dell sommeren 2002. Det siste året har den ikke fungert tilfredsstillende, og Dell har vært hjemme hos meg 3 ganger og byttet diverse uten at det har hjulpet (og dette etter _mye_ telefonsupport som heller ikke har hjulpet).

    Menneskene jeg snakker med er alltid hyggelige og behjelpelige. Ingen klager der. Det som gjør meg sint er følgende:
    Jeg reklamerte, og krevde pengene tilbake. Dette skulle vise seg å være vanskelig. Etter mye småkrangling (på de høfligste vis selvsagt) har de gått med på å gi tilbake 80% av summen jeg betalte. Jeg har vært i kontakt med Forbrukerrådet flere ganger, og de har ikke rett til dette. Jeg skal ha tilbake alt (med mer om en skal være pinlig nøyaktig).
    Det er riktignok ikke snakk om mer enn 5000, men jeg er en student uten for mye penger, og de har råd til å gi tilbake det jeg har rett på.

    Også irriterende er det hvor lang tid dette skal ta. Jeg reklamerte for tre måneder siden. Det er kun mulig å kontakte reklamasjonsavdelingen per post eller mail, og det tar ofte noen uker mellom hvert svar.

  • Hans Torvald Robberstad 14.12.2009


    Jeg hadde bestemt meg, for å kjøpe en
    Dell 4400 P4 1,8GHz ferdi konfigurert for ca. 22,000,- inksiv mva. Men for å bestille på web, og få 3 års garanti så hadde jeg noen spørsmål, så jeg rihgte først.Jeg pratet med en selger, som var totalt u interessert i mine problem, så han hadde ikke problem med å overtale meg til å gå et annet sted å bruke de 30,000.-, som jeg brukte på Quad.
  • Kristoffer Fossum 14.12.2009

    Litt treg levering, god service
    Har bestilt totalt tre pc'er fra Dell. Den første gangen tok det litt over en uke før jeg fikk den, den andre gangen tok det nesten en måned, og den siste gangen tok det to uker.

    Det litt spesielle var at sist jeg bestilte, ringte et bud hos linjegods og fortalte at han hadde glemt å levere ut pakken min på den daglige runden sin...
    Litt treg levering, god service
    Har bestilt totalt tre pc'er fra Dell. Den første gangen tok det litt over en uke før jeg fikk den, den andre gangen tok det nesten en måned, og den siste gangen tok det to uker.

    Det litt spesielle var at sist jeg bestilte, ringte et bud hos linjegods og fortalte at han hadde glemt å levere ut pakken min på den daglige runden sin. Han sa jeg kunne ikke komme og hente pakken på sentralen som ligger 5-600 meter fra der jeg bor, fordi de var opptatt med å behandle innkommende pakker. Fire dager etter ringte en annen mann fra linjegods og fortalte at budet jeg først snakket med rett og slett ikke gadd å levere pakken. Han beklaget oppførselen til budet, og lovte å levere pakken personlig i løpet av dagen. 40 minutter senere hadde jeg maskina mi :)
  • Bård Wilhelmsen 14.12.2009

    sørviss
    dere hadde rask levering va datamarskin,men sørvisen er så som så.måtte sitte to timer i tellefonen for å prøveløse probleme ,men dere klarte det ikke,så er måtte sende meg cd,en så jeg måtte legge selv,ble lovet det skulle ver her innen 4 dager men det tokk mye lenger tid en der sa,å når mann prater for med flere folk så får mann forskelig svar heletiden,hadde jeg vist at hjemme sørvisen var så dålig hadde jeg valkt ett andet firma
  • Øyvind Johansen 14.12.2009


    Har kjøpt bærbar fra Dell 2 ganger, og anbefallt Dell varmt til andre utallige ganger. De har konkuransedyktige priser, og gode muligheter for konfigurering.

    Når det gjelder support er det en litt annen historie. Jeg skulle ringe for å bestille ett nytt tastatur til min bærbare PC. Opplevde også den skrekkelige telefonkøen. Til slutt kom jeg igjennom,...

    Har kjøpt bærbar fra Dell 2 ganger, og anbefallt Dell varmt til andre utallige ganger. De har konkuransedyktige priser, og gode muligheter for konfigurering.

    Når det gjelder support er det en litt annen historie. Jeg skulle ringe for å bestille ett nytt tastatur til min bærbare PC. Opplevde også den skrekkelige telefonkøen. Til slutt kom jeg igjennom, for å få beskjed om å ringe til et nytt nummer. Men når jeg ringte dette nummeret, kom jeg rett igjennom, fikk bestilt varen og alt var bare bra.

    Problemet lå i leveringstiden. 20 dager var lovnaden jeg fikk på levering av tastatur. Ah, tre uker tenkte jeg. Men akk. Hos dell snakker de jo alltid i arbeidsdager, noe som betyr at 20 dager plutselig ble 4 uker. Tastaturet kom, etter purringer, spørringer osv etter ca 8 uker.

    Det samme gjelder forøvrig begge mine PC-bestillinger, ble lovet rask levering siden det var lite bestillinger inne i systemet, men fikk forsinket levering hver gang da "det var litt mye å gjøre for tiden" :/

    Men PC-er fra Dell synes allikevel på meg som en kvalitetsvare :D
  • Alexander Talstad Hansen 14.12.2009

    Genial service og leveringstid!!
    Jeg kjøpte i Oktober i 2005 en Dell Dimension 4200 tror jeg
    bare 10 000 kr kostet denne pc'en og jeg var fornøyd med prisen og utstyret jeg fikk for pengene.
    alt fungerer kjempe fint og er kjempe fornøyd med Dell så langt. eneste er at hardware mnessig kunne de oppgradere litt synes jeg.
    men min erfaring er:
    fredagen før TG...
    Genial service og leveringstid!!
    Jeg kjøpte i Oktober i 2005 en Dell Dimension 4200 tror jeg
    bare 10 000 kr kostet denne pc'en og jeg var fornøyd med prisen og utstyret jeg fikk for pengene.
    alt fungerer kjempe fint og er kjempe fornøyd med Dell så langt. eneste er at hardware mnessig kunne de oppgradere litt synes jeg.
    men min erfaring er:
    fredagen før TG (The Gathering på hamar) så gikk strømforsyninga mi i dass. synes det var litt tidlig etter bare 7 måneders bruk og ringte Dell.
    manen jeg snakket med vare hyggelig og grei og sa at jeg skulle få en ny strømforsyning heltgratis fordi det var 3 års garanti på pc'en. men den nye strømforsyningen kom nok ikke før onsdag sa han.
    okey a jeg og la på, litt skuffet over at jeg ikke fikk dra til TG siden det begynte på den onsdagen.
    men på lørdag morgen kl 10.00 så ringer det på døra og er det ikke den nye strømforsyinga som har kommet fra Sverige til Molde til meg på 18 timer!!!
    SUVERENT DELL!!!!!!
  • Åsmund Olsen 14.12.2009

    Velg en annen butikk
    Bestilte en pakke med en liten håndholdt sak samt en navigeringspakke. Gikk en stund, men så dukket det opp en pakke via Dells utkjøringssamarbeidspartner. En er jo en liten unge når det gjelder disse sakene, så en var jo litt spent. Pakka opp pakken, og så den blanke nye maskina. Men ingen navigasjon. Kan hende jeg er sær, men jeg bestilte...
    Velg en annen butikk
    Bestilte en pakke med en liten håndholdt sak samt en navigeringspakke. Gikk en stund, men så dukket det opp en pakke via Dells utkjøringssamarbeidspartner. En er jo en liten unge når det gjelder disse sakene, så en var jo litt spent. Pakka opp pakken, og så den blanke nye maskina. Men ingen navigasjon. Kan hende jeg er sær, men jeg bestilte pakka for navigeringa, så jeg ringte ned å hørte hvor tomtom var henn. "Det vet vi ikke" , "vet ikke når vi kan få en pakke til deg" , samt andre gode unnskyldninger. Siden det var for navigeringen jeg bestilte pakken, returnerte jeg pda`n. Så nå sitter jeg bare og venter på pengene, men det er ikke bare bare. Dell har vist rett på å la det gå en mnd før de tilbakebetaler. Men forskudd skal de ha... de tjener gode renter på det her. returnerte for ca 3 og 1/2 uke siden... no money...
    Hvis du kan ... shop hos en annen...
  • Erik Børresen 14.12.2009

    Treg ordrebehandling, dårlig kundebehandling
    Jeg har vært kunde hos Dell i flere år, blant annet fordi de har hatt produkter som andre ikke kan levere på tilsvarende betingelser.



    Min erfaring er at det foretas feilleveringer og at ordrebehandlingen hos Dell tar svært lang tid. Levering av batteri til bærbar PC tok ca. 2 måneder.



    Jeg...
    Treg ordrebehandling, dårlig kundebehandling
    Jeg har vært kunde hos Dell i flere år, blant annet fordi de har hatt produkter som andre ikke kan levere på tilsvarende betingelser.



    Min erfaring er at det foretas feilleveringer og at ordrebehandlingen hos Dell tar svært lang tid. Levering av batteri til bærbar PC tok ca. 2 måneder.



    Jeg bestilte nylig en ny bærbar PC og mottok umiddelbart en bekreftelse per e-post.



    Jeg kunne imidlertid ikke følge bestillingen under "STATUS" valget idet denne ikke var registrert.



    Etter omlag 1 - 1 1/2 uke fikk jeg en e-post om at en av delene til maskinen ikke kunne leveres og ble bedt om å krysse av på om jeg ville ha maskinen uten delen eller kansellere ordren. Jeg svarte da umiddelbart tilbake at jeg ville opprettholde ordren uten delen.



    2 dager etterpå mottar jeg en e-post fra Dell om at ordren er kansellert fordi Dell ikke har klart å oppnå kontakt med meg. Jeg har ikke mottatt noen telefoner eller e-post utover ovennevnte.



    Dell ønsker tydligvis ikke å ha meg som kunde mer, og det skal de også få slippe. Jeg anbefaler å kjøpe maskiner og utstyr et annet sted.
  • Håkon Bø 14.12.2009

    Bra?
    Bestilte dyr pc hos dell i høst. Etter 4 uker skulle pakkene komme, da det viste seg at maskinen var blitt ødelagt under transport. (ikke dell sin feil).

    Nye 3 uker vente på ny maskin, og da var det kommet feil strømkabel til skjermen..

    Ny uke for å vente på kabelen som kom fra irland (!). Overlevert når den kom til norge til norcargo som brukte...
    Bra?
    Bestilte dyr pc hos dell i høst. Etter 4 uker skulle pakkene komme, da det viste seg at maskinen var blitt ødelagt under transport. (ikke dell sin feil).

    Nye 3 uker vente på ny maskin, og da var det kommet feil strømkabel til skjermen..

    Ny uke for å vente på kabelen som kom fra irland (!). Overlevert når den kom til norge til norcargo som brukte 4 dager på å levere den til meg. Eg bor 300m fra lageret til norcargo...

    Skulle tro at Dell hadde bedre logistikk enn dette. Men pcen er eg topp fornøyd medm også servicen! Men det tar tid....
  • Tommy Mikkelsen 14.12.2009

    Prosjektor.
    Har anbefalt flere personser til å kjøpe pc fra Dell. Sitter å skriver på en bærbar Precision. Erfaring med selger, levering etc har vært bra, men hva skjer når det skjer noe med utstyret. Lite hjelp å få. I mitt tilfelle en prosjektor som nesten ikke glødet etter ca 360 timer i bruk. (reklamen sier levetid på 1500 timer)...
    Prosjektor.
    Har anbefalt flere personser til å kjøpe pc fra Dell. Sitter å skriver på en bærbar Precision. Erfaring med selger, levering etc har vært bra, men hva skjer når det skjer noe med utstyret. Lite hjelp å få. I mitt tilfelle en prosjektor som nesten ikke glødet etter ca 360 timer i bruk. (reklamen sier levetid på 1500 timer) Desverre skjedde dette etter 6 måneder og garanti på pæra er 3mnd. Så ingen hjelp å få. Måtte kjøpe en ny. 3000 kroner i dass. Jeg regnet med at pære skulle vare i minst 2 år med vår bruk. Spennende å se hvor mange timer neste pære varer. Er det under 1500 timer blir prosjektoren returnert med henvisning til villedende reklame. Ikke mer DELL her i gården. Synd med de 14 pc,ene jeg har solgt for dem allerede.
  • Stian Sætherbø 14.12.2009

    ADVARSEL !! IKKE HANDLE HER!
    Har utelukkende negative erfaringer med Dell, bestilte en skjerm 31/5 , de lovet at den skulle komme innen 5-10 arbeidsdager. Etter 7 dager ringte jeg for å høre hvordan det lå ann. Da fikk jeg beskjed om at det var skjedd noe galt så orderen måtte legges inn påny, de beklaget! Jeg gjorde dette, og ventet nye 7 dager. Ringte påny,...
    ADVARSEL !! IKKE HANDLE HER!
    Har utelukkende negative erfaringer med Dell, bestilte en skjerm 31/5 , de lovet at den skulle komme innen 5-10 arbeidsdager. Etter 7 dager ringte jeg for å høre hvordan det lå ann. Da fikk jeg beskjed om at det var skjedd noe galt så orderen måtte legges inn påny, de beklaget! Jeg gjorde dette, og ventet nye 7 dager. Ringte påny, og da kunne de informere meg om at skjermen ikke var i produksjon enda og jeg kunne bare smøre meg med tålmodighet. For når skjermen kom skulle jeg bli fornøyd! Men når kommer den da spør jeg, svar: Vi klarer kanskje sende den fra fabrikken vår den 27/6, mao jeg får den over 1 mnd etter at jeg har bestilt den! LATTERLIG! Komplett og andre jeg har brukt tidligere bruker 1-2 dager. Kommer aldri til å svikte disse igjen... www.ihatedell.com
  • Espen Thorstensen 14.12.2009


    Skjedde noe feil med bestillingen første gang, ringte så og fikk fikset problemet. Fikk så pcen på dagen de hadde sakt. Oppdaget så at dvd/rw ikke klart å lese cder brent med cue image. Tok kontakt med support på torsdag og det kom bud på døra mandag og byttet brenneren. Topp service fra bestillinga kom i orden.
  • Espen Unaas 14.12.2009

    Veldig bra Dell!
    Du kan ståle på Dell! Bestilte en Dell X1 i august, hadde forbredt meg på lang leveringstid. Men etter bare 3 dager var PCen på døra.

    Servicen er også svært god, ventetiden er kort når du ringer dem. Hos dell kan du handle trygt og du får kvalitetsprodukter.
  • Trond Ruud 14.12.2009

    Fullstendig ubrukelig firma Kjøp fra andre!
    Ny maskin til jul, ble bestilt og betalt den 10.11 2006 og ble lovet levert den 17.11 2006, men leveransen er suksessivt utsatt og er nå angitt til 4.januar 2007 altså over 1 1/2 måned etter forespeilet levering ved bestilling!



    Stort dårligere kan man vanskelig bli.

  • Roger Harangen 14.12.2009

    LAAAANG VENTETID
    Sliter med samme problemer med leveringstid.
    Prøver å følge med på support siden, men datoen hoppe frem og tilbake som en jo-jo. Videre er de fryktelig dårlig å svare på mail, tar gjerne en uke.

    Foreløpig er leveringstiden min bare 20 dager (står fortsatt bare 5-7 dager på nettsiden). Blir litt fustrert...

    Tørr du ?
  • Andreas Werkland 14.12.2009


    nydeli kabinett som ser ut som om det blir veeelldi varmt inni men de har en genial vifteløsning som gjør at den holder fin temp! ellers veldi bra! dell plukker ut bare de beste delene! (untatt sjermkort, gffx5200 SUCKS!)
  • Rune Venes 14.12.2009

    Veldig fornøyd
    Bestilt 1 laptop (dell x1) og 2 skjermer (2405 fpw og 2001fp)

    Skjermene kom ganske fort, den eine bestilte eg får påske, og rett over påske var skjermen kommet.

    Man må renke med litt vente tid med dell.
  • Magnus Nome 14.12.2009


    Bestilte en bærbar via Dell, fordi den skulle til en bekjent som har lite peiling, og de visstnok har gode garantiordninger hvis noe skulle gå feil. Så slipper jeg å komme og prøve å fikse hvis noe går galt.

    Først går tre uker uten at jeg hører noe. Jeg ringer opp, og etter 15 minutter i kø blir det brutt. Ringer igjen, og en hyggelig jente beklager forsinkelsen (kan dog ikke forklare...

    Bestilte en bærbar via Dell, fordi den skulle til en bekjent som har lite peiling, og de visstnok har gode garantiordninger hvis noe skulle gå feil. Så slipper jeg å komme og prøve å fikse hvis noe går galt.

    Først går tre uker uten at jeg hører noe. Jeg ringer opp, og etter 15 minutter i kø blir det brutt. Ringer igjen, og en hyggelig jente beklager forsinkelsen (kan dog ikke forklare den), men lover meg levering tidlig i neste uke. Dette var en fredag.

    To uker senere, og ingen maskin. Ringer opp, og etter 15 minutter i kø forklarer jeg problemet mitt. Dama sier "hm...hmm...vent litt", lar meg vente i tre minutter, og legger på. Jeg ringer igjen. 15 minutter. Jeg treffer en fyr som høflig forklarer at han ikke synes det er så ille at det tar fire-fem ukers tid fra bestilling til levering, og at noen skulle ha lagt på, det insisterer han på at jeg har funnet på. For "sånt gjør vi ikke her". Men selv om det ikke var noe å beklage, fikk jeg en jugglete USB memory key det stod DELL på som plaster på såret.

    Hvis du har for mye penger, og enda mer tid, trives i telefonkø og misliker god service - da kan jeg anbefale DELL på det varmeste.
Skriv omtale av Dell
Totalvurdering:

Hva syns du om butikken?

Levering: