Laster
815 005 85
Skriv omtale

Om Siba

- Alltid Nettpris i butikk
- Familiebedrift siden 1951
- Rask levering fra lager i Oslo
- Opptil 10% rabatt med Sibakort

SIBA er en suksesshistorie som begynte for over 60 år siden på Herkulesgatan 7 på Hisingen i Gøteborg. Et SIBA som i dag er en av Nordens største Elektronikk-kjeder og som stadig fortsetter å vokse og utvikles. Følg oss på den spennende reisen – velkommen til framtiden innen hjemelektronikk.

1950-tallet
Året var 1951 - en tid da det bare var en radiokanal som hovedsaklig tilbød radioopplesninger. Musikk gjennom radio hørte til det uvanlige. Det var da SIBA ble startet av Folke Bengtsson. Foruten radioapparater og radiogrammofoner ble det solgt hjemmelagde krystall-lysekroner.

1960-tallet
Folke Bengtsson sin sønn, Bengt Bengtson, overtok virksomheten i 1961 og utviklet SIBA videre til å bli en ren radio- og TV-kjede. SIBA vokste med nye butikker i Gøteborg.

1970-tallet
I 1974 åpnet SIBA Sveriges første varehus for radio og TV på Backaplan i Gøteborg. Mottoet "Lavere priser - bedre service" ble fort kjent. Kunder kom fra hele Sverige og også nordmenn valfartet til Backaplan for å handle.

1980-tallet
Fra midten og mot slutten av 80-tallet ekspanderte SIBA. Nye varehus åpnet i vest og sør Sverige. Som en av de første kjedene som solgte husholdningselektronikk tok SIBA i 1989 også inn data og telefoni i sitt sortiement.

1990-tallet
SIBA's tredje sortiementsområde, Kjøkken og Vask, ble introdusert i 1994. Høsten 1997 ble kjeden Tandy's ComputerCity vervet inn under SIBA - en kjede som fra før hadde butikker i Sverige og Danmark. SIBA er nå Sveriges største kjede innenfor data og telefoni til konsumentmarkedet.
I slutten av 1990-tallet startet SIBA's største ekspansjon noensinne. Nye butikker ble åpnet i hele Sverige, blant annet et flertall av dem i Stockholmsområdet. Målet er klart: Å bli den ledende aktøren innenfor husholdningselektronikk i Norden.

2000-tallet
Under 2000-tallet fortsatte SIBA sin ekspansjon i Sverige og Danmark. Dessuten ble det første varehuset åpnet i Norge. Oslofolk sto i kø i flere uker og i dag har SIBA totalt fem varehus på det norske markedet.

2010-tallet
SIBA har nå befestet sin posisjon som en av de ledende nordiske kjedene for hjemelektronikk. 2011 feirer SIBA 60-års jubileum. I konsernet inngår varehus i Sverige, Norge og Danmark.

Erfaringer (93 erfaringer, siste 12 måneder)

Informasjon før handel

Service etter kjøp

Totalt 9.1 av 10

Nyeste omtaler
  • Oppgir at de har varen på lager selv om de ikke har det, slik at de får oss til å bestille. Så går tiden, og når vi ringer kundeservice og etterlyser varen så sier de at de venter varen inn fra eksternt lager. Dette lover de på sine sider at de skal opplyse om pr mail, men heller ikke dette tar...
    Oppgir at de har varen på lager selv om de ikke har det, slik at de får oss til å bestille. Så går tiden, og når vi ringer kundeservice og etterlyser varen så sier de at de venter varen inn fra eksternt lager. Dette lover de på sine sider at de skal opplyse om pr mail, men heller ikke dette tar de seg bryet med. De kan heller ikke svare på når de er i stand til å levere varen som vi allerede har ventet lenge på. Det eneste de tilbyr er at vi kan få annulere bestillingen om vi ønsker det. Kommer garantert aldri til å handle mer hos Siba, og vil på ingen måte anbefale andre å gjøre det heller.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 uker eller mer
  • Billigst og raskest. Suverent!

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    2 dager
  • Helt topp, fikk rask og god support (kortbetalingen) og leveringen ekstremt rask; 2 dager etter bestilling lå varen i postkassa!

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

  • Veldig kjapp levering gjennom posten, gratis frakt og posten ga hyppige oppdateringer underveis. Bra pris på det jeg kjøpte og produktet virker veldig bra

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    2 dager
  • bra

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    4 dager
  • Generelt gode priser, men elendig kundebehandling ved servicehenvendelse.

    Jeg har handlet mitt siste produkt på Siba etter en runde der de nektet reklamasjonsansvar på en iPhone der av/på-knappen hadde tatt kvelden. Opplagt konstruksjonsfeil, men Siba skylder på slagskade. Påtoppen av dette krevde...
    Generelt gode priser, men elendig kundebehandling ved servicehenvendelse.

    Jeg har handlet mitt siste produkt på Siba etter en runde der de nektet reklamasjonsansvar på en iPhone der av/på-knappen hadde tatt kvelden. Opplagt konstruksjonsfeil, men Siba skylder på slagskade. Påtoppen av dette krevde Siba 500 kroner for at jeg skulle få telefonen levert tilbake. Helt hårreisende...
    Jeg fikk ikke informasjon vek kjøp om at hvis jeg en gang reklamerer på produktet vil de ta 500 kroner betalt for å vurdere/avslå reklamasjonsansvar. Derfor har jeg gitt karakter på "info før handel" kun middels.

    Jeg har hatt noen runder med dem nå, og klarte ihvertfall å få de til å levere telefonen tilbake uten å måtte betale 500 kroner, men telefonen er fortsatt defekt og ifølge Siba "ureparerbar" og at de fortsatt ikke har reklamasjonsansvar pga slagskader. kunne kanskje fortsatt å krangle for å få Siba til å overholde sitt reklamasjonsansvar men jeg tror ikke jeg orker.

    Her er forresten bilder av telefonen som er 1,5 år gammel og Siba hevder er så slagskadet at den er ureparerbar og at reklamamasjonsrett ikke lenger kan gjelde: http://ge.tt/4Ru5no82?c

    Jeg har knapt sett en iphone som er har vært brukt å flere måneder og har så få riper og merker etter bruk. Min konklusjon er at Siba/Apple skylder på hvasomhelst (fuktskade eller slagskade) uansett telefones tilstand kun for å spare penger.

    Dette er for dårlig kundebehandling og skikkelig skuffende. Etter å ha handlet mye på Siba på Alnabru gjennom mange år har jeg derfor bestemt meg for å aldri handle der igjen. Blir nok dårlig med positive anbefalinger til venner og bekjente også....

    Jeg har også hatt Sibakort. Her må man være ekstremt nøye på å betale sibakort-regningen i tide.
    Jeg glemte det en gang og da oppfattet siba det som at jeg aksepterte et langt og dyrt lån. Jeg betalte selvsagt inn alt de krevde så fort jeg ble gjort oppmerksom på blemmen...
    Med renter og gebyrer og enda flere gebyrer kostet dette meg mer enn 500 kroner ekstra. Vanligvis tar kredittkortselskaper et gebyr på rundt 50 kroner ved en slik tabbe, men Siba trekker strikken heeeelt ut og utnytter situasjonen for alt det er verd for å tjene ekstra-penger. Selv om man noen ganger får en litt ekstra god deal med bruk av det kortet så kan jeg ikke si at min opplevelse var særlig hyggelig..

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

  • Bra inntrykk før og under handel. Men returer og service er tydeligvis ikke Sibas sterke side. Xbox One funket i 3 uker før den tok kvelden. Ble sendt i retur, men på etellerannet hvis er returen "ramlet ut av systemet" der, som man sier - ergo; Ingen kan svare på noe og desto mindre fikse noe. Utrolig...
    Bra inntrykk før og under handel. Men returer og service er tydeligvis ikke Sibas sterke side. Xbox One funket i 3 uker før den tok kvelden. Ble sendt i retur, men på etellerannet hvis er returen "ramlet ut av systemet" der, som man sier - ergo; Ingen kan svare på noe og desto mindre fikse noe. Utrolig slapp svarfrekvens på epost. 5 dager tok det siste gangen. Folkene på telefonen er hyggelig nok, men ingen kan faktisk hjelpe meg her. Nå er det 4 uker etter at de mottok returen og 7-8 mail + telefonering - fremdeles kan ingen svare med status eller fremdrift.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    4 dager
  • En fantastisk god service
    Bestilte mobiltelefon på nettet
    Sendte samtidig en mail om at jeg trengte den fort, og fort gikk det. Bestilte om kvelden, og neste morgen fikk jeg mail om at den var postlagt
    Tusen takk for kjapp levering

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    2 dager
  • Jeg kjøpte en Sony TV på siba.no til en meget god pris og gratis levering (som dessverre tok en hel uke). TV'en hadde ganske mye clouding (ujevnt baklys) - et problem ikke alle folk merker eller bryr seg med. Jeg tok TV'en til Siba Alnabru og fikk straks ny TV i samme modell fra service-avdelingen...
    Jeg kjøpte en Sony TV på siba.no til en meget god pris og gratis levering (som dessverre tok en hel uke). TV'en hadde ganske mye clouding (ujevnt baklys) - et problem ikke alle folk merker eller bryr seg med. Jeg tok TV'en til Siba Alnabru og fikk straks ny TV i samme modell fra service-avdelingen der. Jeg er godt fornøyd og Siba har skaffet seg en lojal kunde.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 1 uke
  • Hadde noen problemer med en bestilling og noen misforståelser med kundeservice, men det er blitt rettet opp på en god måte. *thumbs up*

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 uker eller mer
  • Enkel og grei butikk å handle i. Gode tilbud og et bra vareutvalg. Anbefaler denne butikken til andre. Kjøpte selv en bærbar pc + printer til under kr. 2500,- Denne brukes nå daglig til både e-post, surfing, musikk of netflix av hele familien.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    4 dager
  • Det tok altfor lang tid å få varen. Hadde først mye kontakt med kundeservice på telefon. Ble lovt flere ganger at den skulle sendes, men ble ikke sendt. Viste seg etterhvert at den plutselig ikke var på lager, selv om de sa at den var på lager. Mye venting og kostbart å ringe dem. Fortsatte kontakt...
    Det tok altfor lang tid å få varen. Hadde først mye kontakt med kundeservice på telefon. Ble lovt flere ganger at den skulle sendes, men ble ikke sendt. Viste seg etterhvert at den plutselig ikke var på lager, selv om de sa at den var på lager. Mye venting og kostbart å ringe dem. Fortsatte kontakt på mail. Tok til tider lang tid før de svarte meg. Skulle egentlig sendes hjem til meg, men når det etterhvert viste seg at de hadde en på en butikk så valgte jeg å hente den selv for å slippe mer bryderi. Ser ut som det er dårlig kommunikasjon mellom service og de som skal sende ut varen. Kan ikke anbefale nettbutikken.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 uker eller mer
  • Da opplyst leveringstid ikke ble overholdt, etterlyste jeg ordren min. Svar på etterlysning kom etter 2 dager, og ingen info om når jeg kunne forvente å motta orde. Etter purring får jeg svar at de dessverre trolig ikke kan levere til jul.
    Generelt sett dårlig kundeoppfølging.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 uker eller mer
  • Dårlig kundeservice, kommer ikke gjennom på telefon

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 1 uke
  • Jeg bestilte Gta5 på mandag og får melding på tirsdag at den er BEKREFTET. Og nå på torsdag får jeg melding om at den blir sendt skulle ha den idag ikkke på en lørdag eller noe IDAG.
    Værste selskapet.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 1 uke
  • Eg er veldig fornøyd både med butikken og handling på nett. Det einaste eg har å utsetta på butikkhandelen var at det tok litt lang tid å få hjelp. Ellers har eg bare positive erfaringar med Siba!

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    5 dager
  • Veldig gode priser i nettbutikken, rask levering i god tid innen estimert leveringstid. Kommer definitivt til å handle her igjen.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    2 dager
  • Veldig fornøyd med både produkt og nettsiden =) kommer til å bestille mer her igjen .

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 dager
  • Oversiktlig og grei ved hensyn til produktene er dette på likt linje med flere andre nettbutikker. Det som skiller siba er pris på produkt og leveringstid.

    Mitt kjøp av en AirPort time capsule kom i posten to dager etter bestilling. Kjempefornøyd :)

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    2 dager
  • Bestile en MacBook Air og den ankom posten 2 dager etter bestilling. Veldig fornøyd med service.
    I tillegg var det en veldig god pris på denne MacBook

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    2 dager
  • Kjøpte en TV som det tok lang tid å få. Måtte selv ta kontakt for å etterlyse. Fikk først melding om at den da skulle være på lager innen en uke. Så fikk jeg senere beskjed om at den ikke kom før enda en måned senere. Da var det SONY som hadde leveringsproblemer. Synst de kunne vært bedre på informasjon.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 uker eller mer
  • Butikken er generelt sett bra for sin lave priser. men når jeg en gang bestiller ting fra dem, så for jeg en sein levering, med andre ord en uke. dette har nå skjedd to ganger.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 1 uke
  • God handel og rask levering. Trenger jeg noe Siba har, kommer jeg til å handle der.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    2 dager
  • Siba er alltid best i pris og rask levering ?????

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

  • Veldig nøyd med pris og snabb levering.
    Jeg kommer att handle der igjen!

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 dager
Skriv omtale
Butikker
Rød markør Butikk Blå markør Hentebu Gul markør Lager
  • Strømsveien 266, Oslo Mer
  • Gamle Drammensvei 101, Lierskogen Mer
  • Gamle Stokkavei 1, Sandnes Mer
  • Ivar Lykkes veg 2, Tiller Mer