Laster
(+47) 37 25 37 25 (Man - Fre, 09 - 16)
salg@ps.no
Skriv omtale

Om PS.no

"PS.no (også kjent som PS Data) ble startet opp så langt tilbake som i 1994 i en garasje på Fevik mellom Arendal og Grimstad. Den viktigste salgskanalen den gangen var tekst-tv, inntil PS Data i 1997 fikk sine første nettsider og ble en av de første nettbutikkene i Norge.

Etter den gang har vi omsatt for mer enn 1 milliard kroner og vi har over 350.000 fornøyde kunder. Vi skal gjøre alt vi kan for at du skal bli fornøyd, og komme tilbake som kunde hos oss!

PS.no har flere gange blitt kåret til Norges billigste nettbutikk." - http://www.ps.no/InfoCompany.aspx

Erfaringer (1 erfaring, siste 12 måneder)

Informasjon før handel

Service etter kjøp

Totalt 7.5 av 10

Nyeste omtaler
  • Grei pris, og rask levering. Lite å klage på.
    Bestilte ett hovedkort. Dette ble pakket med gåpapir, og sendt neste dag.
    Til sammenligning: Bestilte kjøepasta-kit fra en annen leverandør, og denne ble pakket i en _diger_ papp-eske med masse luft.
    Synes kanskje PS.no burde legge til noe demping...
    Grei pris, og rask levering. Lite å klage på.
    Bestilte ett hovedkort. Dette ble pakket med gåpapir, og sendt neste dag.
    Til sammenligning: Bestilte kjøepasta-kit fra en annen leverandør, og denne ble pakket i en _diger_ papp-eske med masse luft.
    Synes kanskje PS.no burde legge til noe demping i forpakningen. Men satser på at kortet vil fungere når det er montert.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    2 dager
  • Skulle bestille en Asus pc fra PC og ville ha varen levert så fort som mulig så jeg så på valgmulighetene og så at leveringsdatoen ville bli det samme enten om jeg tok Pakke på døren levering eller med Ekspress over natten levering og med tanke på at det koster nesten 200 kroner mer med
    Ekspress...
    Skulle bestille en Asus pc fra PC og ville ha varen levert så fort som mulig så jeg så på valgmulighetene og så at leveringsdatoen ville bli det samme enten om jeg tok Pakke på døren levering eller med Ekspress over natten levering og med tanke på at det koster nesten 200 kroner mer med
    Ekspress og når det i tillegg sto det ville ha levering på samme dag så valgte jeg å ta Pakke på døren levering.

    Dagen etter fikk jeg mail fra PS med en pakkeseddel om at "Varen er nå sendt fra vårt lager", forventet leveringsdato var samme dagen mellom 17-21 som forventet.

    Spent på min nye pc satt jeg i fire timer og ventet på pakken, men det kom ingen ting. Dagen etter gikk jeg på bring.no for å spore pakken, en dags forsinkelse kan man jo leve med, men når jeg skulle spore pakken kom det ingenting på det sporingsnummeret jeg hadde fått utdelt, jeg ringte da PS og lurte på hva som foregikk, de fortalte at de hadde hatt noe problemer med sporingsnummeret men at det skulle løses og at pakken var på vei og ville sannsynligvis komme samme kveld eller på formiddagen dagen etter.

    Jeg ventet igjen i fire timer fortsatt i spenning men varen kom fortsatt ikke, samme rutine dagen etter, jeg fikk ikke spora pakken og fikk samme beskjed fra PS om at pakken var på vei og at jeg skulle få den på døren samme kveld, jeg begynte å bli lei av samme beskjed uten at det skjedde noe så jeg ringte Bring og de fortalte at de hadde ikke fått noe som helst bestilling til min adresse, jeg ringte da PS opp igjen og forklarte dem det, men da fikk jeg bare beskjed om at dette var pga sporingsnummer problemene, men at pakken fortsatt var på vei, men hverken jeg eller bring fikk spora pakken på det sporingsnummeret.

    Det kom fortsatt ingenting.. Dagen etter "funket" plutselig sporingsnummeret og pakken kunne spores, eller jeg kunne ihvertfall se at Bring hadde mottatt en MELDING om at det skulle KOMME en pakke, men de hadde ikke mottatt noe enda. Jeg ringte Bring og de fortalte at det første de hadde hørt om dette sporingsnummeret og til min adresse var denne meldingen.

    HVER eneste dag i 5 dager satt de og fortalte meg på telefonen at pakken var sendt og at den ville komme med neste levering, mens pakken ikke engang var sendt fra PS sine lagere!

    De bruker "feil med sporingsnummer" som en unnskylding for at de selv er treige og i tillegg juger om det!

    Så for all del, hvis du har mottatt en "Pakkeseddel" om at "Varen er sendt fra vårt lager" men at "Det er feil med sporingsnummeret" ikke tro at pakken er på vei, den ligger fortsatt å go'gjør seg godt planta på PS sine lagere.

    Dårligste servicen jeg noensinne har opplevd.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 1 uke
  • Bestilte flere varer som ved bestilling skulle være på lager hos PS. Valgte levering med posten hjem på døren, siden ordren inneholdt en del større ekser.
    19.11 ble ordren lagt inn, og etter ordrebekreftelsen hørte jeg aldri mer fra PS. Etter en uke uten hverken varer eller bekreftelse på sendt...
    Bestilte flere varer som ved bestilling skulle være på lager hos PS. Valgte levering med posten hjem på døren, siden ordren inneholdt en del større ekser.
    19.11 ble ordren lagt inn, og etter ordrebekreftelsen hørte jeg aldri mer fra PS. Etter en uke uten hverken varer eller bekreftelse på sendt vare logget jeg meg inn på min side. Da står flere av varene mine som "utsolgt, venter på vare fra leverandør", selv om disse var på lager ved bestilling.

    For tre dager siden (onsdag) mottok jeg mail om at varene er sendt meg, men det er ingen sporingsnummer og posten har heller ikke levert noe på døra mi. I dag er det lørdag 1.12, og uten mulighet å spore forsendelsen kan jeg bare håpe at den leveres mandag 3.12.

    Eneste grunnen til at jeg brukte PS var at de hadde kampanje på produktene jeg bestilte. Ikke så mye som en mail mottok jeg fra PS om at forsendelsen var forsinket, og at de hadde gjort feil med lageroppføringen sin. Blir nok aldri å bestille mer fra PS, og holder meg heller til MPX, Netshop og Komplett, som har bedre rutiner, og raskere levering.

    Dette var en skuffende opplevelse med PS.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 2 uker
  • Tenkte meg ikke om da jeg kjøpte et futeral til den bærbare. Feil størrelse! Hell i uhell så røk stroppen på veske til samme maskin og det ble snakk om reklamasjon. Jeg sendte returanmodning på begge, men fikk bare svar på den jeg hadde sendt på vesken. Ringte da til PS og forklarte at jeg hadde...
    Tenkte meg ikke om da jeg kjøpte et futeral til den bærbare. Feil størrelse! Hell i uhell så røk stroppen på veske til samme maskin og det ble snakk om reklamasjon. Jeg sendte returanmodning på begge, men fikk bare svar på den jeg hadde sendt på vesken. Ringte da til PS og forklarte at jeg hadde sendt to returanmodninger. Etter litt om og men ble også futeralet registrert. Jeg ble forklart at jeg strengt tatt ikke hadde noe krav på returnere dette etter angrerettsloven da den var under kr. 300,-. Siden jeg nå likevel hadde en annen retursak var PS likevel velvillig og sendte ut ny returbekreftelse også på futeralet. Er strålende fornøyd. Litt hyggelig dialog så går det meste!

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 dager
  • Bestilte ASUS Transformer Pad TF300T med dock som var 100+ på lager. etter noen dager hadde ikke pakken blitt sendt så jeg sendte mail og de sa de ville sende den. Neste dagen ble den sendt også kom den om 1 uke. Når jeg prøvde den funket ikke docken.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 1 uke
  • Strålende fornøyd med ps.no. Bestilte en bærebar pc som stod at var en bestillingsvare. Regnet da med at det ville gå litt tid, men 3 dager etter hentet jeg pcen på mitt lokale postkontor. Er veldig fornøyd med både kjøp, pris og informasjon rundt kjøpet. Veldig behagelig at jeg også fikk muligheten...
    Strålende fornøyd med ps.no. Bestilte en bærebar pc som stod at var en bestillingsvare. Regnet da med at det ville gå litt tid, men 3 dager etter hentet jeg pcen på mitt lokale postkontor. Er veldig fornøyd med både kjøp, pris og informasjon rundt kjøpet. Veldig behagelig at jeg også fikk muligheten til å spore varen. Jeg hadde ikke nølt med å handle fra denne siden igjen :) Anbefales

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 dager
  • Jeg fikk problemer med hovedkortet på min stasjonære pc kjøpt hos PS for ca et år siden. Da jeg tok kontakt med PS.no var de hyggelige og hjelpsomme. Jeg bruker pcen til månedsoppgjør og fakturering i mitt firma, og da den gikk i stykker rett før månedsskiftet var jeg bekymret for hvor lenge...
    Jeg fikk problemer med hovedkortet på min stasjonære pc kjøpt hos PS for ca et år siden. Da jeg tok kontakt med PS.no var de hyggelige og hjelpsomme. Jeg bruker pcen til månedsoppgjør og fakturering i mitt firma, og da den gikk i stykker rett før månedsskiftet var jeg bekymret for hvor lenge den skulle være til reparasjon. Dette var ingen ting å bekymre seg over, for den ble reparert dagen etter at ps.no mottok den og sendt tilbake samme dag som den ble fikset.
    Det var selvfølgelig flaks for meg at de hadde riktig hovedkort på lager, men historien viser at når jeg forklarte problemstillingen min gjør ps.no sitt ytterste for å hjelpe kunden raskt!
    Svært godt fornøyd!

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Neste dag
  • HTC Flyer 16gb var på tilbud (1795,-)i 4-5 butikker og jeg valgte ps.no siden de var det navnet jeg kjente best til. To uker etter jeg hadde bestilt og betalt, så sendte jeg en e-post for å få svar på hvorfor pakken ikke hadde blitt sendt. Jeg fikk i svar at de dessverre var tomme på lager og kampanjen...
    HTC Flyer 16gb var på tilbud (1795,-)i 4-5 butikker og jeg valgte ps.no siden de var det navnet jeg kjente best til. To uker etter jeg hadde bestilt og betalt, så sendte jeg en e-post for å få svar på hvorfor pakken ikke hadde blitt sendt. Jeg fikk i svar at de dessverre var tomme på lager og kampanjen var over. Jeg skulle få pengene mine tilbake så fort som mulig.. På dette tidspunktet så var det tomt hos de andre butikkene som hadde denne kampanjen. Prisen var da ca. 2900,- ifølge prisguiden.
    Ikke så mye som en beklagelse fikk jeg fra ps.no
    Fin måte å ta opp gratis midlertidige lån på ps.no!

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 uker eller mer
  • Sender uoppfordret spam til brukere som registrerer seg på siden deres. Registrerte meg for å bestille noe derfra, men endte opp med å bestille det fra en annen nettbutikk. Kort tid senere begynte jeg å motta jevnlige spam-eposter fra de uten noen åpenbare muligheter for å melde seg av spamlisten deres.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

  • Bestillte ny TV + andre småting.
    God veiledning på telefon.
    Rask levering to dager senere hadde jeg tv på døren.

    Kan absolutt anbefales!

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    2 dager
  • Jeg bor rett ved lageret og kunne bare hente i døra, så jeg vet ikke mye om leveringstid, men for all del, finner du et godt tilbud på PS, ikke nøl med å bestille derfra.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Samme dag
  • Best på service heter det. Langt fra! De har jo nesten ikke varer inne lokalt. Alt må bestilles fra fjernlager, og da går det vinter og vår før man har det i posten. Bestilte en komplett PC i deler fra Pixmania, som mange mener er korrupte fra bunnen av. Samtlige kolli kom frem før PS klarte å...
    Best på service heter det. Langt fra! De har jo nesten ikke varer inne lokalt. Alt må bestilles fra fjernlager, og da går det vinter og vår før man har det i posten. Bestilte en komplett PC i deler fra Pixmania, som mange mener er korrupte fra bunnen av. Samtlige kolli kom frem før PS klarte å få sendt en DVD med Windows 7! Kansellerte hele dritten, men det ser ut som jeg blir fakturert for frakt. Det er vel kanskje jeg som skal betale frakten da fra leverandør til PS, for en vare som de åpenbart burde ligge inn med. Stor skam. Skal aldri sette min mus i den nettbutikken igjen!

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 2 uker
  • Leverte en defekt disk til posten på mandag. Torsdag har jeg erstatningsdisk hjemme igjen. Det er hva jeg kaller rask service. Svært bra, ps.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 dager
  • Ting har tydligvis skjedd her.. Lurer på om de har nye ledere eller noe.
    De som var så gode på service før.
    Har bestillt varer for andre gang nå, samme problem som sist.
    stod på Prisguide at varene var på lager, bestiller og får greie på at varene er på "fjernlager" og kommer om 2 dager...
    Ting har tydligvis skjedd her.. Lurer på om de har nye ledere eller noe.
    De som var så gode på service før.
    Har bestillt varer for andre gang nå, samme problem som sist.
    stod på Prisguide at varene var på lager, bestiller og får greie på at varene er på "fjernlager" og kommer om 2 dager. Hver natt ca kl. 00.30 kommer det oppdatert ordrebekreftelse, helt lik hver natt. Går inn på "min side" og ser at leveringsdato er utsatt et par dager. Nå er den fjernet helt.
    Dette skjedde sist jeg bestillte noe herfra også.
    Vurderer om jeg skal kansellere ordren denne gangen også..

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 uker eller mer
  • Bestilte en oppgradering til en pc. Hadde 2 artikler på lager, samt at det var 2 i bestilling som skulle ta 2 - 5 dager. Det gikk en mnd. Så kom det oppdatert ordrestatus der butikken hadde solgt den ene av artikelen som var reservert meg, slik at det nå sto 3 artikler i bestilling. Dette finner jeg meg ikke i, så jeg kansellerte hele ordren.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    5 dager
  • Vare som i følge nettbutikken var på lager på bestillingstidspunktet ble ikke levert. Først etter flere uker ble det gitt tilbakemelding om at varen likevel ikke kunne leveres.

    Samme vare ble derfor bestilt i annen nettbutikk som sendte samme dag, og leverte i løpet av 2 dager.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 uker eller mer
  • God service.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 dager
  • Middels på kjøpsopplevelse, men service står i sterk kontrast til PS slagord 'best på service'.

    Service 1. gang: Da jeg spurte hvorfor de ikke dekket returfrakt, svarte de at de bare dekker det om kunden klager. Service 2. gang: PS unnlot å dekke opprinnelig frakt ved kreditering. Nok en gang...
    Middels på kjøpsopplevelse, men service står i sterk kontrast til PS slagord 'best på service'.

    Service 1. gang: Da jeg spurte hvorfor de ikke dekket returfrakt, svarte de at de bare dekker det om kunden klager. Service 2. gang: PS unnlot å dekke opprinnelig frakt ved kreditering. Nok en gang ble kjøpsloven påpekt før de dekket beløpet. Lureri.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    4 dager
  • Kjøpte bærbar og den var veldig treg("Gaming" pc til 7500,- på tilbud) og valgte å returnere denne på angrefrist. De mottok pakken på en onsdag. Jeg ringe de for å sjekke da den var utlevert i kristiansand og ps ligger i Arendal, men dette var pga. post terminalen lå der og de hadde dataen. Men...
    Kjøpte bærbar og den var veldig treg("Gaming" pc til 7500,- på tilbud) og valgte å returnere denne på angrefrist. De mottok pakken på en onsdag. Jeg ringe de for å sjekke da den var utlevert i kristiansand og ps ligger i Arendal, men dette var pga. post terminalen lå der og de hadde dataen. Men pr idag 22.10.11 så står det fortsatt "Venter på retur av produkt". Vet at de sikkert har litt å gjøre, men de kunne klart å skrive "Produkt mottatt venter på sjekk"(Eller noe), men dette har de ikke gjort på 3 virkedager. Måtte også nærmest forklare fyren på teknisk/retur at jeg hadde rett til returrett. Og da fikk jeg tilsvar: Du må sende med alt utstyr og original eske så skulle de sjekke den i tilfelle jeg hadde skadet den eller noe for da måtte de redusere tilbake betalingen. Jeg har ikke handlet hos de på 2-3 år! Virker ikke som om de vil ha kunder med innstillingen på kundeservice.) Så jeg håper at jeg kan få pengene igjen i begynnelsen av neste uke så jeg kan handle hos seriøse nettbutikker. Grunnlag for karakterene jeg gir er: Info før handel: Handlet på nettsiden deres så jeg fikk ikke mer informasjon om dataen en det som stod der og rundt på nett og det er ikke full informasjon der... Men nok til Middels
    Servide etter kjøp: Selv om jeg hadde tilbakestilt dataen til fabrikk instilling så var det såvidt at teknikker/retur personen gadd å bry seg(Tok over 1 time med dataen som de slipper å bruke på den!) I tillegg til det overnevnte så Dårlig. Leveringstid: Etter en diskusjon med Tollpost ang. levering mellom 0800-1200 og at de normalt sett ikke ringer før de leverer OG at de i tillegg ikke fikk den med seg til meg den dagen så + for frakttiden - for at de ikke fikk den med seg selv om det stod klart og tydelig på siden deres at pakken var klart til utkjøring. De kan heller ikke endre leveringsted vist postnummer endres(Selv innenfor samme lille byen. Selv om det er snakk om en bedrift de normalt stopper innom!

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Neste dag
  • Har erfart at de ikke respekterer angrefristloven og ikke bryr seg med dommer i forbrukertvistutvalget som sier at kostnader som opprinnelig frakt til forbruker også skal refunderes ved angrerett. Jeg føler meg rettsløs når selskap som PS og Ryanair ikke følger lover og resttspraksis.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

  • Misfornøyd. Alt bra til jeg returnerte en vare. Retur godkjent og tilsyenlatende alt i orden, men pengene kom ikke. Måtte informere 3 ganger om rett kontonummer, etter andre gangs info dukket plutselig opp et kontonummer på meg som ikke tilhørte meg, heldigvis ikke gått ut penger. Enda ikke fått...
    Misfornøyd. Alt bra til jeg returnerte en vare. Retur godkjent og tilsyenlatende alt i orden, men pengene kom ikke. Måtte informere 3 ganger om rett kontonummer, etter andre gangs info dukket plutselig opp et kontonummer på meg som ikke tilhørte meg, heldigvis ikke gått ut penger. Enda ikke fått pengene flere uker etter retur tross gjentatte lovnader om at de er på vei. Det ordner seg vel til slutt men utrolig mye jobb for noe som brude gått mye enklere.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

  • Nei dette var dårlig du. Prøvde å levere tilbake en 3D-skjerm. Fikk godkjent retur og pakken ble sendt.

    Dagene går..8 dager før jeg ringer og spør hva i huleste som har skjedd med den. Da får jeg beskjed om at varen ikke kan krediteres pga. skader. Jeg hadde pakket skjermen forsvarlig og PS...
    Nei dette var dårlig du. Prøvde å levere tilbake en 3D-skjerm. Fikk godkjent retur og pakken ble sendt.

    Dagene går..8 dager før jeg ringer og spør hva i huleste som har skjedd med den. Da får jeg beskjed om at varen ikke kan krediteres pga. skader. Jeg hadde pakket skjermen forsvarlig og PS har da ikke gjort en god jobb med å pakke ut.

    I mailen jeg får etter åtte (8) dager får jeg beskjed av service at jeg har fått melding dagen etter at skjemen var mottatt. Dette er jug og fanteri og dårlig kundebehandlig. Jeg har kjøpt en del ting derfra og håper nå at ingenting må leveres tilbake, her skal jeg ihvertfall aldri handle noe mer!

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

  • Kjøpte en bærbar pc på 43% avslag! Knall pris for knall maskin. Ryddige netsider og ganske rask levering. Fornøyd med de.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

  • Trengte varene kjapt, så valgt PS pga varene var på lager (jeg ville ha 20 usb minnepinner og de hadde mange på lager). Fikk ordrebekreftelse som også sa at varene var bekreftet på lager. Jeg purret etter et par uker, så sa jeg "venter på varer" på min bestilling, og fikk svaret fra kundeservice...
    Trengte varene kjapt, så valgt PS pga varene var på lager (jeg ville ha 20 usb minnepinner og de hadde mange på lager). Fikk ordrebekreftelse som også sa at varene var bekreftet på lager. Jeg purret etter et par uker, så sa jeg "venter på varer" på min bestilling, og fikk svaret fra kundeservice "Vår leverandør har ikke varen på lager så det kan nok ta litt tid før vi får levert ordren din". Jeg lurer på hvis det er vanlig at de lyver på lager statusen for å få inn pengene dine, og har ikke fått noe kommentar på dette ennå fra PS. Venter på en refusjon.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

  • Bestilte en pakke som ikke var lagervare. Da begynte moroa fordi PS.no samarbeider med lureribedriften Tollpost om "lagerleie". Når du ikke vet når en pakke blir sendt ut så kan det skje midt i ferien din. Det er i så fall svært dyrt fordi lureribedriften Tollpost tar MYE penger for å la pakken...
    Bestilte en pakke som ikke var lagervare. Da begynte moroa fordi PS.no samarbeider med lureribedriften Tollpost om "lagerleie". Når du ikke vet når en pakke blir sendt ut så kan det skje midt i ferien din. Det er i så fall svært dyrt fordi lureribedriften Tollpost tar MYE penger for å la pakken ligge hos dem. Faktisk mer enn pakken verdi for min del (mobil). I tillegg har jeg i en uke forsøkt å få utlevert pakken, men sjåførene klarer ikke å finne frem (Oslo). Så nå får jeg jevnlige fakturar fra Tollpost og ingen pakke fra PS.no. Dårlig deal for kundene..

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

Skriv omtale