Laster
370 81 000 - tast 1

Om Multicom.no

I en liten innlandsbygd - med storslått natur - åpnet en av Norges aller første nettbutikker. Året var 1997, og ikke mange år senere hadde gründerne i Åmli bygget opp en solid forretning.

Multicom har vært blant pionerene på netthandel og i dag er vi en av Norges mest erfarne nettbutikker, med kunder fra Aker brygge til Alta. Vi selger til private, bedrifter, det offentlige og enkelte leverandører.

Omtaler av Multicom.no

Totalt 4.5 av 10

Basert på 25 erfaringer, siste 12 måneder

Nyeste omtaler
  • Ca. 2 uker

    Varer som står at "er på lager" bruker de over 1 uke før de får sendt. Har fortsatt ikke mottatt pakken. Blir ikke flere bestillinger herfra.
  • Ca. 2 uker

    Det tok for lang tid å få pcn + at etter jeg fikk stasjoneren har det vært så mye feil med pcn at det er nesten utrolig. skal levere det til bake etter et halvt år. Go Komplett!
  • Ca. 2 uker

    6. November bestilte jeg meg en ny PC, der alt var "på lager".
    18. November ble den sendt, og 20. November ble den hentet ut.
    Det jeg mottok var mangelfullt i forhold til ordren, istedet for en powercube fikk jeg en strømledning, men det skulle de ordne opp i... (Har fremdeles ikke sett noe til den,...
    6. November bestilte jeg meg en ny PC, der alt var "på lager".
    18. November ble den sendt, og 20. November ble den hentet ut.
    Det jeg mottok var mangelfullt i forhold til ordren, istedet for en powercube fikk jeg en strømledning, men det skulle de ordne opp i... (Har fremdeles ikke sett noe til den, 20. Desember)
    Så mottok jeg maskina, fyrte opp, og etter 5 minutters bruk frøs den. Ingen feilmeldinger, bare total frys og ingen respons.
    Dette gjentok seg med varierende mellomrom, og jeg brukte helga på å teste komponent for komponent med diverse softwaretester, uten å finne noen feil.
    En telefon til Multicom support senere, og jeg fikk beskjed om å sjekke om siste intel-drivere var installert, noe de var.
    Neste supporttelefon anbefalte meg å reinstallere windows, og problemet var fortsatt til stede etter at det var gjort.

    Så var det å sende maskinen inn, og de fikk den 30. November.
    Da det var gått 13 dager fra jeg mottok maskina ringte jeg for å sjekke status, og fikk beskjed om at den skulle sendes 10. Desember. Ikke noen forklaring på hva som var problemet, og kun at maskina var inne til teknikere.

    Dette ble såpass usikkert at jeg valgte å benytte meg av angreretten, så jeg heller kunne benytte meg av den lokale Pc-pusheren, så angrerettsskjema ble utfylt og sendt inn, og jeg ringte for å sjekke at dette var mottatt og registrert på saken, noe jeg fikk positiv tilbakemelding om.

    Så kom vi til 9. Desember, og jeg mottok SMS om at maskina nå var ferdig, og de hadde sendt den.
    Da var det bare å hive seg på telefonen, og jeg fikk forklart at maskina ikke skulle sendes, men at jeg heller vil ha pengene tilbake. Dette skulle de ordne med en gang.

    For å oppsummere, så tok det ca. 15-20 minutter for å komme gjennom på support hver gang jeg ringte, det er veldig tydelig at de forskjellige avdelingene ikke snakker sammen selv om saksnumre er koblet mot ordrenummer, og det er fortsatt mye å gå på når det gjelder kvalitet både på bygging av maskiner og pakking av ordrer.

    Den forhåndsinstallerte Win10-lisensen er nå på vei tilbake i posten, denne var ikke mulig å returnere siden den var åpnet (av Multicoms installatører).
  • Ca. 2 uker

    Det med leveringstid er for dårlig. Skrev 2 uker men er usikker på om det jeg har bestilt ankommer innen den tid. Dere skriver leveringstid fra 2 til 5 dager. Bestilte en vare den 17 DES. På sporingen kommer det nå frem at den ant vil ankomme den 28 DES. Så dette blir min første og siste handel jeg gjør med Multicom.
  • Ca. 1 uke

    Svært dårlige. Mottok etter 10 dager en gamer PC. Manglet RAM og HD ved mottak, ville ikke starte opp. Ba om ny PC tilsendt, da fikk jeg beskjed om at den måtte "repareres"...uten garanti for om det ville ta 3 eller 6 uker. Support anbefalte meg å benytte angrerett, ville koste meg returfrakt på...
    Svært dårlige. Mottok etter 10 dager en gamer PC. Manglet RAM og HD ved mottak, ville ikke starte opp. Ba om ny PC tilsendt, da fikk jeg beskjed om at den måtte "repareres"...uten garanti for om det ville ta 3 eller 6 uker. Support anbefalte meg å benytte angrerett, ville koste meg returfrakt på kr 75. Gjorde så det, og kjøpte ny PC på Komplett (kom etter 3 dager). Nå i ettertid viser det seg at Multicom fakturerer meg for Windows10...påstår det ikke er retur på programvare. Ikke vet jeg om det faktisk var installert (betalte for ferdig innsallasjon), om jeg overtar lisens vil jeg likevel få feilmelding da lisens allerede er knyttet til MAC-adresse på returnert maskin. Snakket med kundeservice, men de truer med inkasso. Så her blir vel saken avgjort i forliksrådet av uhildete tredjepart...? Oppsummert: Ikke handle på Multicom
  • Ca. 2 uker

    Pluss for gode priser, er årsaken til at de fleste delene til ny maskin ble bestillt derifra. En annen grunn var at varene sto oppført som på lager, men etter bestilling ble plutselig 2 av varene bestillingsvare, med ca 1 uke til multicom anntatt ville ha dem på lager igjen. Dårlig. Prøvde via...
    Pluss for gode priser, er årsaken til at de fleste delene til ny maskin ble bestillt derifra. En annen grunn var at varene sto oppført som på lager, men etter bestilling ble plutselig 2 av varene bestillingsvare, med ca 1 uke til multicom anntatt ville ha dem på lager igjen. Dårlig. Prøvde via mail å få mere info, men kundeservice var utrolig trege med å svare, så valgte å sende mail om at jeg ønsket å kansellere de to produktene som ikke var på lager, slik at de kunne sende ut resten. Bestillte de to fra annen butikk, fikk så mail langt utpå neste dag om at en av delene ville komme inn til multicom neste dag igjen, og om jeg likevel ville at de skulle sende den varen. Hvis ikke så måtte jeg igjen sende mail slik at de fikk sendt ut de andre varene. Sendte mail om at de varene som var kansellert ikke skulle sendes, men hadde ikke fått svar utpå neste dag igjen, så ringte og forklarte at jeg hadde sendt mail og ikke fått svar, men at jeg nå ville ha varene. Fikk surt til svar at jeg ikke var den eneste som sendte mail til dem...Treg service, bestillingstid på varer som står som lagerført, og sen levering. Anbefales ikke dersom du ønsker varene innen få dager.
  • 3 uker eller mer

    Forventet inndato er ikke reell og når de kommer "på lager" sendes ikke pakken selv på over en uke. Kastet bort over tre uker nå, har kansellert min bestilling. Ekstremt useriøs butikk, styr unna.
  • 3 uker eller mer

    Lei av å vente!!
    Tidligere erfaringer er gode
    Nå en måned etter utført og betalt varekjøp.. (etter info om vare på lager fra kundeservice)så venter jeg fremdeles.
  • Ca. 2 uker

    Vær oppmerksom at det som heter 'tilgjengelig' hos Multicom kalles for 'På leverandørlager' hos andre nettbutikker.

    Jeg hadde bestilt et Toslink kabel som var 'tilgjengelig'. De skriver jo at varer som er 'tilgjengelig' sendes 'vanligvis' innen 1-5 dager. Etter 8 dager ringte jeg for å høre og...
    Vær oppmerksom at det som heter 'tilgjengelig' hos Multicom kalles for 'På leverandørlager' hos andre nettbutikker.

    Jeg hadde bestilt et Toslink kabel som var 'tilgjengelig'. De skriver jo at varer som er 'tilgjengelig' sendes 'vanligvis' innen 1-5 dager. Etter 8 dager ringte jeg for å høre og fikk beskjedd at varen skal komme fra sentrallager dagen etter og så ble den da sendt ut 2 dager etter.

    Uansett så har jeg bestillt en større liste med komponenter til å oppgradere min PC fra dem, siden de var billigst og hadde alle komponentene. Denne gangen var jeg bevist at det vil antageligvis ta lengre tid en reklamert for, men siden det ikke virkelig haster og var litt billigere har jeg gjort det. Nå etter 8 dager er varene ennå ikke sendt, men som sagt var jeg forberedt på det denne gangen og vi får se når jeg skal få de.

    Kort sagt, det ser ut som om man får det man bestiller, men regn med 2ukers leveringstid. Det de får kundene til å forvente med opplysningene om lagerstatus virker til å være feil.
  • Ca. 2 uker

    Det har nå gått 1 uke siden bestilling, og varen er enda ikke sendt. Selv om de har den på lager. Styr unna.
  • 3 uker eller mer

    Butikken satt ned prisen med 20% på en TV som eg var på utkikk etter. Bestillte denne. Neste dag gikk prisen opp 25% før den så ble fjernet fra nettsiden deres. Påfølgende dag fikk eg mail om at tv`en ikkje kunne leverast. Dei kunne heller ikkje tilby tilsvarende tv. Dei var og veldig treige svare på mail. Denne butikken står eg over.
  • Ca. 1 uke

    Bestilte varer fra tre norske nettbutikker i et tidsrom på 10 minutter en sen onsdag. Varene fra to av butikkene var fremme fredag. Det var forsåvidt også varen fra Multicom, men desverre var det der snakk om fredag etter. To av dagene var Posten skyld i, som sendte pakka feil, mens de resterende...
    Bestilte varer fra tre norske nettbutikker i et tidsrom på 10 minutter en sen onsdag. Varene fra to av butikkene var fremme fredag. Det var forsåvidt også varen fra Multicom, men desverre var det der snakk om fredag etter. To av dagene var Posten skyld i, som sendte pakka feil, mens de resterende 5 var Multicom som av en eller annen grunn brukte nesten uke på å få sendt varen - som var på lager.

    I tillegg var det bare et par linjer copy pastet info om produktet på siden, og kun ett av de mange orginale produktbildene, så måtte oppsøke produsentens hjemmeside. Derfor også lavest karakter på info før handel.

    Kommer aldri til å handle der igjen.
  • Ca. 2 uker

    Styr unna dersom du ikke har ekstremt god tålmodighet. Varer står som merket på lager, men dette betyr underleverandører eller sentrallager. Etter 5 virkedager var varer enda ikke sendt. Betaler heller noen hundrelapper mer enn å vente i 2 uker..
  • 3 dager

    Har handlet der et par ganger de siste årene og det har fungert veldig greit for meg. Er godt fornøyd med info, pris, leveringstid, service og produktene i seg selv (Multicom lappiser).

    (Leveringstid er forøvrig ikke så viktig for meg. Bruker gjerne lang tid på å bestemme meg for hva jeg skal...
    Har handlet der et par ganger de siste årene og det har fungert veldig greit for meg. Er godt fornøyd med info, pris, leveringstid, service og produktene i seg selv (Multicom lappiser).

    (Leveringstid er forøvrig ikke så viktig for meg. Bruker gjerne lang tid på å bestemme meg for hva jeg skal kjøpe, så da gjør det ikke noe om det så tar en uke å få varene.)
  • 3 uker eller mer

    Det er helt utrolig at Multicom har sin egen definisjon av ordet "lager". I Multicom sin betydning, betyr dette at en vare er på en underleverandørs sitt lager i Stockholm eller Kjøbenhavn. De har ikke eget lager. Ergo ørten ukers leveringstid.

    Ser ingen grunn til å bruke de, da en finner andre nettbutikker som leverer mye kjappere.
  • Neste dag

    Kjøpte en ASUS ruter og noen minnekort. God informasjon på sidene, informasjon om kostnaden ved transport før bestilling og oppfølgings eposter underveis. Veldig effektiv og god butikk.
  • Ca. 2 uker

    "Alle" klager på Multicom, - hvorfor det? Jeg kjøpte både en stasjonær og en Laptop, hver på 12-13K.
    Info i forkant, kontakt med butikken og behandling som kunde var upåklagelig.
    Litt stivt priser mot større kjeder, OK. Men tilbudene med rent OS, konfigurering av maskinen etter ønske og tilgjengelige...
    "Alle" klager på Multicom, - hvorfor det? Jeg kjøpte både en stasjonær og en Laptop, hver på 12-13K.
    Info i forkant, kontakt med butikken og behandling som kunde var upåklagelig.
    Litt stivt priser mot større kjeder, OK. Men tilbudene med rent OS, konfigurering av maskinen etter ønske og tilgjengelige byggekomponenter var jeg mer enn fornøyd med, leveringstiden likeså.
  • Ca. 2 uker

    Multicom er ikke hva det en gang var. Ikke forvent at de behandler ordren din i rimelig tid selv om de tilsynelatende har varen på lager. Dette er ikke godt nok i 2015.
  • 3 uker eller mer

    Når Multicom påstår at de har en vare på lager, så er det ingenting som opplyser om hvor dette lageret faktisk er. Sannsynligvis er det et lager som ligger et helt annet sted enn der Multicom holder til. Resultatet er at selve kjøpsprosessen hos denne butikken blir litt som å handle på eBay:...
    Når Multicom påstår at de har en vare på lager, så er det ingenting som opplyser om hvor dette lageret faktisk er. Sannsynligvis er det et lager som ligger et helt annet sted enn der Multicom holder til. Resultatet er at selve kjøpsprosessen hos denne butikken blir litt som å handle på eBay: Gode priser, men når du endelig får pakken i posten så har du for lengst glemt at du bestilte den.
  • 5 dager

    Lett og manøvrere i nettbutikken og bra utvalg med fine priser. Bestilte en stasjonær pc på fredagen, og etter å ha lest en del omtaler om butikken og deres leveringstider, så jeg noe svart på dette for å være ærlig, men allerede mandags formiddag fikk jeg mail om at pakken var klar for å bli...
    Lett og manøvrere i nettbutikken og bra utvalg med fine priser. Bestilte en stasjonær pc på fredagen, og etter å ha lest en del omtaler om butikken og deres leveringstider, så jeg noe svart på dette for å være ærlig, men allerede mandags formiddag fikk jeg mail om at pakken var klar for å bli sendt! Det er vel bare atter et bevis på at noen tider er travlere enn andre, og at så lenge tiden strekker til så prøver også Multicom å være effektive. God opplevelse for en førstegangshandler hos Multicom!
  • Neste dag

    Synes butikken er knall, både med tanke på kundeservice, informasjon å sendingstider. Bestilte en laptop, denne var ikke på lager - Men når den kom på lager tok det 26 timer før den lå på postkontoret, bare skryt!
  • Neste dag

    Fantastisk service.
    Jeg var litt desperat etter toner til en Xerox laser printer, da leveringen fra en annen butikk ble forsinket. Jeg kontaktet Multicom da disse skulle ha varen på lager (leverandørlager). Med hjelp fra kundeservice ble toner bestilt mandag kl. 13:30, og levert på døra neste morgen kl 10:00 (bedrift).
    Takk for super service.
  • Ca. 2 uker

    Useriøs. Som flere sier, så opererer de med "På Lager" som at leverandøren har det på lager. Ingen informasjon om dette utenom i kjøps betingelsene. Jeg betalte faktisk mer hos de for produktene som de skulle ha på lager, men de hadde ikke delene på lager, men måtte bestille hos leverandør...
    Useriøs. Som flere sier, så opererer de med "På Lager" som at leverandøren har det på lager. Ingen informasjon om dette utenom i kjøps betingelsene. Jeg betalte faktisk mer hos de for produktene som de skulle ha på lager, men de hadde ikke delene på lager, men måtte bestille hos leverandør. Alle andre sider som er seriøs skiller mellom faktisk lager hos de, og bestillingsvarer/fjernlager med info om estimert leveringstid. Kommer aldri til å bestille hos de noen sinne igjen!
  • Ca. 2 uker

    Useriøs butikk, styr unna!
    Handlet hos dem da de var de eneste som hadde to relativ sjeldne produkter på lager. Bestilte på en lørdag, de trakk pengene fra kontoen på tirsdag, men etter 11 dager er varene ikke ennå sendt.
    Sendte mail etter 6 dager og spurte hvorfor var ikke lagervarene ennå...
    Useriøs butikk, styr unna!
    Handlet hos dem da de var de eneste som hadde to relativ sjeldne produkter på lager. Bestilte på en lørdag, de trakk pengene fra kontoen på tirsdag, men etter 11 dager er varene ikke ennå sendt.
    Sendte mail etter 6 dager og spurte hvorfor var ikke lagervarene ennå ikke på vei, og de svarte at de hadde en egen definisjon av "på lager", altså på en annen leverandørs lager, og de ventet på levering av en vare.
    Har nå sagt at de enten sender varene straks eller vil jeg heve kjøpet.
    Håper de går konkurs!
Skriv omtale av Multicom.no
Totalvurdering:

Hva syns du om butikken?

Levering: