Hva ser du etter?
Mine lister
Black Friday banner
370 81 000 - tast 1
Skriv omtale
Om Multicom.no

I en liten innlandsbygd - med storslått natur - åpnet en av Norges aller første nettbutikker. Året var 1997, og ikke mange år senere hadde gründerne i Åmli bygget opp en solid forretning.

Multicom har vært blant pionerene på netthandel og i dag er vi en av Norges mest erfarne nettbutikker, med kunder fra Aker brygge til Alta. Vi selger til private, bedrifter, det offentlige og enkelte leverandører.

Erfaringer (26 erfaringer, siste 12 måneder)

Informasjon før handel

Service etter kjøp

Totalt 4 av 10

Nyeste omtaler
  • Multicom er en svært seriøs leverandør som alltid leverer varene. Har kjøpt mange operativsystemer her.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    4 dager
  • Du blir lurt av Multicom. De gir estimert leveringstid på f.eks 2 til 4 dager og varene kommer ikke før 1 mnd. De er flinke til å skylde på andre lagre og transportsselskap. Styr unna Multicom!!!

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 uker eller mer
  • Siste 5 årene har jeg bestilt en del ganger her, men nesten ALLTID på jeg kansellere fordi multicom brukere 5-8 dager bare å behandle en ordre, føre ting blir sent. Selv om de har alt på lager bruker de evighet.

    TRAGISK selskap som burde være konkurs. Det helper ikke være blant norgeste billigste...
    Siste 5 årene har jeg bestilt en del ganger her, men nesten ALLTID på jeg kansellere fordi multicom brukere 5-8 dager bare å behandle en ordre, føre ting blir sent. Selv om de har alt på lager bruker de evighet.

    TRAGISK selskap som burde være konkurs. Det helper ikke være blant norgeste billigste når dere bruke 7-10 dager behandling og deretter 3-4 dager med levering. Skulle nesten man bestilte fra kina

    jeg bestilte for 8 dager siden, alt var på lager, og var fortsatt ikke send eller gjennomført ordre. Så jeg kansellert min og bestilte fra proshop istedenfor, der ble varene pakka og sent etter bare 3-4 timer, tok 2 dager før varene mine var på posten

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 2 uker
  • Multicom legger ved returlapp! Rett produkt levert, litt treig leveransetid. Knallbra service (om man ikke trenger varen levert fort) :)

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 1 uke
  • Bestillte en Samsung S5 fra dem, den var på lokalt lager og leveringstiden skulle være 3-5 dager, er usikker på hvor lang tid Multicom brukte for å sende varen, men når jeg fikk bekreftelsen var plutselig leveringstiden 2 uker fra bestillingstidspunkt.
    Dette skulle være en gave og jeg valgte å...
    Bestillte en Samsung S5 fra dem, den var på lokalt lager og leveringstiden skulle være 3-5 dager, er usikker på hvor lang tid Multicom brukte for å sende varen, men når jeg fikk bekreftelsen var plutselig leveringstiden 2 uker fra bestillingstidspunkt.
    Dette skulle være en gave og jeg valgte å kjøpe samme telefon lokalt til en litt høyere pris.

    Trodde det skulle gå greit å melde fra om at jeg ble å returnere varen på angreretten og varslet dem om at den ble sendt i retur pga at leveringstiden ikke var det som jeg ble informert om når jeg inngikk kjøpet.
    Gikk 2 måneder, så fikk jeg et inkassovarsel på 300kr fra multicom, etterspurte hva dette var og fikk til beskjed at jeg ikke hadde oppfyllt "Multicoms" egne krav til Angrerett, så de skulle ha meg å betale gebyrer og omkostninger.
    Sjekket dette videre med forbrukerombudet og fikk til svar at jeg kun var pliktig å dekke returkostnadene, i dette tilfellet 71kr.
    Gav beskjed til multicom om dette og ba de om å sende faktura på 71kr.
    De står pr idag på hovedkravet, selv om angrerettloven sier noe annet.

    helt utrulig dårlig service med tanke på at det er snakk om småpenger og at saken startet med sommel fra deres egen side.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 2 uker
  • Aldri handle noe produkt fra Multicom!

    Jeg er blitt lurt til å handle der en gang, men kommer aldri til å gå innom siden deres igjen for å sjekke priser engang!

    Jeg handlet en ferdigbygget gaming-PC hos de som de haddde bygget. Tid på frakt og alt gikk som forventet.
    Men da jeg fikk varen og...
    Aldri handle noe produkt fra Multicom!

    Jeg er blitt lurt til å handle der en gang, men kommer aldri til å gå innom siden deres igjen for å sjekke priser engang!

    Jeg handlet en ferdigbygget gaming-PC hos de som de haddde bygget. Tid på frakt og alt gikk som forventet.
    Men da jeg fikk varen og skulle åpne den la jeg merke til små plastbiter som falt fra kabinettet, men tenkte ikke noe mer over det. Så skulle jeg starte PC-en men fikk ikke start knappen å fungere fordi den var ødelagt pga. alle de plastbitene.
    Jeg tok det ikke tungt å gikk inn i maskin og satte reset knappen som start, og tenkte jeg bare skulle kontakte Multicom, så kom de selvfølgelig til å sende nytt kabinett..
    Men neida, det var ikke deres feil, jeg måtte dra å klage hos posten for det måtte være en transport skade.. Det fantes ingen embalasje skade heller. Sånn som jeg kunne se det så var fronten på kabinettet trykt på plass etter alt andre var satt sammen, og du ser tydelig at det er gjort med makt.. Men de nektet å nektet.. Etter mye om og men så kunne de tilby meg 400 kr pga. kabinett skaden, hvis jeg skulle kjøpt samme kabinett ville det kostet meg 800kr, så det vil si at jeg ville gått i tap pga. en feil de ikke ville innrømme..

    Jeg ble så frustrert å irritert at jeg sendte hele PC-en tilbake og brukte angre/retur rett.. Men etter noen dagen får jeg melding på tlf om en pakke jeg må hente... Da har de sendt meg Windows platen og platene som fulgte med hovedkort osv.. De tok ikke imot uforseglet programvare, enda jeg måtte bruke disse platene for å få på pcen osv.
    Så endte opp med å betale 1300 kr for de platene...
    I mellomtiden kjøpte jeg meg bygge PC fra komplett uten Windows plate fordi det hadde jeg jo liggende.. Men jeg kunne ikke bruke den da den enda var installert på den PC-en jeg sendte inn, men de nektet på det også. ''Det var jo en selvfølge at de fjernet alt da de fikk maskinen''.
    Mer var det ikke å diskutere eller noe som helst.

    Jeg anbefaler ingen om å handle noen som helst produkter hos Multicom, da de har dårlig service eller reklamasjon osv.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 2 uker
  • Dette var første og siste gang jeg bestiller fra Multicom. Bruk heller pengene i en butikk som har kontroll på ordrene sine. Ser det er flere som er misfornøyd på grunn av rot, treghet og manglende info fra selskapet.
    Bestilte en Blu-rayspiller til min PC 30.07.2014. 06.08.2014 fikk jeg en mail:...
    Dette var første og siste gang jeg bestiller fra Multicom. Bruk heller pengene i en butikk som har kontroll på ordrene sine. Ser det er flere som er misfornøyd på grunn av rot, treghet og manglende info fra selskapet.
    Bestilte en Blu-rayspiller til min PC 30.07.2014. 06.08.2014 fikk jeg en mail:

    "Takk for din ordre. Vi på Multicom gjør det vi kan for å levere varene så raskt som mulig, men denne gangen har det dessverre oppstått en forsinkelse fra hovedlageret. Dette er nå ordnet opp i og din ordre vil bli sendt fra oss innen få dager."

    12.08.2014 fikk jeg pakken og åpnet esken. Der oppdaget jeg at de bare hadde tapet bobleplast direkte rundt spilleren og puttet den i en pappeske. Vanligvis når jeg bestiller fra nett vil innholdet ligge i originalforpakning. jeg har ikke fått testet den enda, men har ikke veldig høye forhåpninger. Takk og farvel Multicom.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 2 uker
  • Tregt, og med løgn.
    Bestilte projector og lerret hos to forskjellige butikker.
    Etter 4-5 dager hadde jeg projectøren fra en annen butikk, men lerretet - som var kjøpt hos Multicom var ikke sendt.
    Kontaktet Multicom på mail, men de svarte ikke, så jeg ringte. De sa at den ble sendt idag, og at...
    Tregt, og med løgn.
    Bestilte projector og lerret hos to forskjellige butikker.
    Etter 4-5 dager hadde jeg projectøren fra en annen butikk, men lerretet - som var kjøpt hos Multicom var ikke sendt.
    Kontaktet Multicom på mail, men de svarte ikke, så jeg ringte. De sa at den ble sendt idag, og at det et sted, med liten skrift stod at det var skaffetid på varene.
    Dagen etter fikk jeg svar på mail - igjen med "sendes i dag".
    Etterhvert har de *faktisk* sendt den.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 2 uker
  • Rett og slett forferdelig. Bestillte en Ultra W840 og etter 1 mnd venting og gjentatte utsettelser på levering ankom datamaskinen. Kun ett lite problem, DEN VAR DEFEKT.
    Laptoppen ble sendt tilbake umiddelbart på angrefrist.
    Feilen ble vel dokumentert ved hjelp av video og bilder. Per dags dato har...
    Rett og slett forferdelig. Bestillte en Ultra W840 og etter 1 mnd venting og gjentatte utsettelser på levering ankom datamaskinen. Kun ett lite problem, DEN VAR DEFEKT.
    Laptoppen ble sendt tilbake umiddelbart på angrefrist.
    Feilen ble vel dokumentert ved hjelp av video og bilder. Per dags dato har jeg fremdeles ikke fått pengene mine tilbake på tross av dusinvis av emailer og telefoner til multicom.
    Dårligere kundeservice har jeg aldri mottatt fra ett såkalt seriøst firma. Forbruker ombudet kontaktes

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 uker eller mer
  • Bestilte en Gaming Laptop og et par andre ting, Bra med informasjon på selve varen.

    Hadde et par spørsmål som jeg spurte gjennom å sende mail, svar på spørsmålene mine tok max 48 timer. :) Veldig fornøyd med det !

    Selve bestillingen, tok 5 virkedager før de sendte Pakken, som de lover...
    Bestilte en Gaming Laptop og et par andre ting, Bra med informasjon på selve varen.

    Hadde et par spørsmål som jeg spurte gjennom å sende mail, svar på spørsmålene mine tok max 48 timer. :) Veldig fornøyd med det !

    Selve bestillingen, tok 5 virkedager før de sendte Pakken, som de lover. Og storfornøyd når jeg mottar varen 6 virkedager etter bestillingen !

    Kjempe bra ! Min første handel, og kommer ikke til å bli den siste ! :)

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    5 dager
  • Bestilte et IPX-HK med chassi og ram.
    De hadde ikke HK så de sendte meg en mail. Når jeg svarte på mailen, med et alternativ og noen spørsmål, tok det over 10 dager før jeg fikk tilbakemelding. Og det var kun en invoice med det alternative HK'et jeg foreslo, men de svarte ikke på spørsmålene...
    Bestilte et IPX-HK med chassi og ram.
    De hadde ikke HK så de sendte meg en mail. Når jeg svarte på mailen, med et alternativ og noen spørsmål, tok det over 10 dager før jeg fikk tilbakemelding. Og det var kun en invoice med det alternative HK'et jeg foreslo, men de svarte ikke på spørsmålene mine og de bytta ikke om ramen fra SO-DIMM til DIMM.
    Svarte at det var greit, men ville ha svar på flere spørsmål (blant annet om ram).
    Fikk igjen ikke svar på flere dager, før jeg plutselig fikk hentelapp på posten.

    Butikken er helt OK, men kundestøtten er helt forferdelig!!

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 uker eller mer
  • köpte en isbitmaskin från dom. Den har krånglat från dag 1, hade in den på service och de säger att det inte är något fel på den. Nu lager den ingen is övht. Försökte få pengarna tillbaka men det kunde jag inte eftersom jag hade använt varan. Sen att den inte lever upp till mina förväntningar är ointressant

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    5 dager
  • Jeg har hatt en skikkelig dårlig opplevelse med multicom angående en pc jeg kjøpte av dem i 2011. Kort sagt kjøpte jeg en pc hos dem hvor jeg kunne velge blant bestemt innmat, jeg syntes dette var en grei løsning siden jeg ikke hadde så mye peiling på pc. Det viser seg i etterkant at hovedkortet...
    Jeg har hatt en skikkelig dårlig opplevelse med multicom angående en pc jeg kjøpte av dem i 2011. Kort sagt kjøpte jeg en pc hos dem hvor jeg kunne velge blant bestemt innmat, jeg syntes dette var en grei løsning siden jeg ikke hadde så mye peiling på pc. Det viser seg i etterkant at hovedkortet ikke støttet overklokking, noe som er ganske skeivt når dem solgte meg en i5-2500K prosessor, som er tilrettelagt for overklokking, istedenfor en vanlig i5-2500 som ikke støtter overklokking men er billigere. De tar ikke noe selvkritikk for dette, selv om de aldri opplyste om dette. Etter dette fant jeg ut at prosessoren ikke støtter minnehastigheter raskere enn 1333MHz, men de solgte meg minne med 1600MHz, som igjen er dyrere. De sluttet da å svare på mail, så jeg ringte dem etter 6 dager. Etter å ha diskutert med dem sier de at de går med på å betale tilbake 250 kroner siden jeg har betalt ekstra for funksjoner som jeg ikke kunne bruke, men jeg mener at 250 kroner er alt for lite siden forskjellene i pris mellom prosessorene alene idag er 313 kroner. Har kontaktet forbrukerrådet.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 uker eller mer
  • Min opplevelse med Multicom har vært et mareritt. Jeg kjøpte en mobiltelefon for ca 10 måneder siden. Den har nå vært på "reparasjon" 4 ganger uten at de vil godta at telefonen er en feilvare. De viser kun til at tredjeparts verksted ikke kan finne noe feil. Tredjeparts verksted er forøvrig mcare...
    Min opplevelse med Multicom har vært et mareritt. Jeg kjøpte en mobiltelefon for ca 10 måneder siden. Den har nå vært på "reparasjon" 4 ganger uten at de vil godta at telefonen er en feilvare. De viser kun til at tredjeparts verksted ikke kan finne noe feil. Tredjeparts verksted er forøvrig mcare og hvis man googler det firmaet så skjønner man at både multicom og mcare er mildt sagt tvilsomme firmaer som du absolutt ikke bør handle fra. Prøv også et google søk på 'multicom kundeservice' så ser du at jeg ikke er alene om å ha meget dårlige erfaringer med dem. Styr unna!

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 uker eller mer
  • Sitter å skriver dette fra en såkalt "gaming laptop" jeg bestilte hos Multicom. Dette er kanskje det verste jeg har vært borti. Makan til problemer og styr. Listen er faktisk forlang til å nevne, men man kan jo legge til at Multicom tar på seg NULL ansvar over alle problemene, selv om det er deres egne PC under merket "Multicom".

    STYR UNNA.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 1 uke
  • Kjøpte for litt over et år siden en av de største gamer laptopene som selskapet produserer selv. Denne kostet nesten 30 000, og har kun hatt problemer med denne.

    De klarte blant annet ikke og passe på at alle HDD'ene jeg bestilte var i PC'en når den ble sendt. SSD disken døde etter under to...
    Kjøpte for litt over et år siden en av de største gamer laptopene som selskapet produserer selv. Denne kostet nesten 30 000, og har kun hatt problemer med denne.

    De klarte blant annet ikke og passe på at alle HDD'ene jeg bestilte var i PC'en når den ble sendt. SSD disken døde etter under to måneder, den skrur seg til tider av ved løfting, og til slutt døde windows og SSD disken låste seg. Den ble sendt inn med beskjed om FPS problemer (wow skal ikke ha 12 fps med den slags pc..)løfteproblemet og da Windows. Alt jeg fikk tilbake var at de hadde lagt inn windows og kjørt 3d mark, samt at de ikke hadde klart å få den til å skru seg av ved løfting. Jeg sjekket pc'en for å finne ut at wow nå var nede i 8 FPS, og 3D mark ville ikke en gang starte. Kundesupporten prøvde hjelpe meg over telefonen, men fant ikke en gang det de skulle med remote accsess på min pc. Den ble deretter sendt inn på nytt (Nå snart 6 uker siden) og så ble det stille, jeg fikk ingen beskjeder og måtte mase for info. Etter tre uker får jeg beskjed om at de måtte bestille en del etter mer mas fra min side, og en uke etter det igjen, på nytt etter kontakt fra meg, får jeg beskjed om at det ikke ser ut som om de klarer reparere sin egen produserte pc. På dette tidspunktet er jeg så dritt lei alt sammen at jeg ønsker pengene mine tilbake, men i steden tilbyr de meg en ny pc til en pris (tilbudspris til og med) på ca 16 000, noe som ikke kan sees på som noe annet enn en fornærmelse. Venter fortsatt på svar etter at jeg har fortalt dem nok en gang at jeg ikke vil ha noe med dem å gjøre og vil ha igjen pengene mine. Så her er min annbefaling klar: Ikke bruk penger hos Multicom.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 1 uke
  • Jeg har handlet kun en ting hos Multicom. Etter få dagers bruk gikk noe galt, og jeg valgte å returnere varen etter at de godkjente det.

    Nå, to måneder etter retur, så har de fremdeles hverken sendt varen tilbake til meg eller gitt meg pengene tilbake. De har ikke svart på de to siste mailene...
    Jeg har handlet kun en ting hos Multicom. Etter få dagers bruk gikk noe galt, og jeg valgte å returnere varen etter at de godkjente det.

    Nå, to måneder etter retur, så har de fremdeles hverken sendt varen tilbake til meg eller gitt meg pengene tilbake. De har ikke svart på de to siste mailene jeg sendte de og jeg har nå stått 20min i telefonkø uten resultat.

    Never again, Multicom.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 2 uker
  • Kaster meg på resten her, og sier at det blir siste gang jeg handler hos dem. Har tidligere vært fornøyd, men nå orker jeg ikke mer.

    9 dager etter at varene er bestilt så er sendingen enda ikke postet. Dette til tross for at alle varene er marker som "på lager".
    Det skal sies at varene ble...
    Kaster meg på resten her, og sier at det blir siste gang jeg handler hos dem. Har tidligere vært fornøyd, men nå orker jeg ikke mer.

    9 dager etter at varene er bestilt så er sendingen enda ikke postet. Dette til tross for at alle varene er marker som "på lager".
    Det skal sies at varene ble bestilt under påskeferien, og at det derfor burde tatt litt lengre tid. Men hvor lang påskeferie skal de ha?

    Det skal også sies at jeg på ingen måte var fornøyd med servicen jeg mottok etter at jeg måtte sende en gaming laptop i retur/reparasjon to uker etter at jeg mottok den. Feilen på maskinen skal jeg ikke klandre dem for, men dårlig kommunikasjonen og tomme løfter om at den skulle postes tilbake til meg "i morgen" kommer de ikke unna.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

  • Jeg er nesten rørt til tårer, etter at jeg ikke leste de andre erfaringene her. grunnen er at jeg har i mange år vert fast kunde hos Multicom, og bare hatt gode erfaringer. men no går det over alle støvleskaft. 7 døgn etter jeg bestilte, og 3 dager etter de sente unskyldning, kommer jeg til å...
    Jeg er nesten rørt til tårer, etter at jeg ikke leste de andre erfaringene her. grunnen er at jeg har i mange år vert fast kunde hos Multicom, og bare hatt gode erfaringer. men no går det over alle støvleskaft. 7 døgn etter jeg bestilte, og 3 dager etter de sente unskyldning, kommer jeg til å kanselere ordren,si opp medlemskapet, og handle med andre web shopper. Kommer ALDRI til å legge en krone igjen hos denne butikken, RIP Multicom

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 1 uke
  • Lagerbeholdning stemmer ikke da dette ofte er grossistens lagerbeholdning det visis til. Det kan derfor ta lang tid før varene kommer.
    Likevel er Multicom raske med å belaste kredittkortet. Det skjer gjerne neste dag selv om varene ikke kommer på noen uker.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 uker eller mer
  • Har ved flere anledninger bestilt varer herfra, men har nå gjennomført mitt siste kjøp fra Multicom.no. Som sist gang så er varene fortsatt ikke sendt selv om varene ER på lager bestillingsdagen, dette skjedde også før Jul slik at Julegavene kom 24 desember. Beregn minst 2 uker fra du bestill...
    Har ved flere anledninger bestilt varer herfra, men har nå gjennomført mitt siste kjøp fra Multicom.no. Som sist gang så er varene fortsatt ikke sendt selv om varene ER på lager bestillingsdagen, dette skjedde også før Jul slik at Julegavene kom 24 desember. Beregn minst 2 uker fra du bestiller!!! Har du hast med å få varene så finne en annen nettbutikk!!!

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 2 uker
  • Bestilte headset hos Multicom på mandag morgen. Varen var på lager, og jeg valgte bedriftspakke. Ideelt sett burde jeg dermed hatt pakka i hånda på tirsdag. Nå er det fredag, og varen er fremdeles ikke sendt.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 2 uker
  • Helt forferdelig! Hadde ikke anbefalt NOEN og handle der! La inn bestilling for over en måned siden og etter mange mailer med klager har jeg ennå ikke sett noe til det jeg bestilte. Utrolig lei av å vente, og iallfall når det sto på siden deres når jeg bestilte at de hadde varen inne på lager! Kommer aldri til å handle her igjen!

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 uker eller mer
  • Lang leveringstid på vare som skulle være bursdagsgave. Ønsket å bytte varen jeg mottok i en annen. Opplevde da elendig kommunikasjon med kundeservice. Ikke svarte de på e-post før jeg hadde sendt 4 e-poster over ca like mange dager og ventet 17 minutt i telefonen da jeg forsøkte å ringe. Varen...
    Lang leveringstid på vare som skulle være bursdagsgave. Ønsket å bytte varen jeg mottok i en annen. Opplevde da elendig kommunikasjon med kundeservice. Ikke svarte de på e-post før jeg hadde sendt 4 e-poster over ca like mange dager og ventet 17 minutt i telefonen da jeg forsøkte å ringe. Varen jeg ønsket å bytte i fikk jeg beskjed om at de ikke hadde på lager, mens hjemmesiden sa 3 stk på lager. Ønsket da refusjon. Dette tok over en uke å få på konto. Første og siste gang jeg handler her.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 1 uke
  • De har lang leveringstid, kan ikke si hvilke dag varer blir sent på, og svarer ikke på henvendelser via mail.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    5 dager

Lukk vindu

Du må være logget inn for dette.

Vennligst registrer deg her eller logg inn.