Hva ser du etter?
Mine lister
33 29 34 00
Skriv omtale
Om MPX

Solid kompetanse og lang bransjeerfaring innen IT og e-handel er fellesnevneren til oss i mpx.no. Vi har flere suksesshistorier i kofferten fra tidligere, og har klare ambisjoner om å gjøre mpx.no til et attraktivt sted å handle nå og i fremtiden.



I e-handelsbutikken MPX.no har vi solide og dyktige medarbeidere som har service i blodet. En god e-handel er avhengig av menneskelig kompetanse og vilje til å være i forkant. Vi har både vilje og evne til å gjøre din e-handelsopplevelse litt bedre.



Hele filosofien bak MPX.no er at du som kunde skal gjøre en litt bedre handel på alle områder innen data og telecomutstyr. Vi satser på et bredt sortiment og rikholdig med merkevarer til markedets beste priser. Vi skal være et ledende e-handelssenter i Norge.



Trygghet og leveringsevne er viktige grunnverdier i MPX. Du skal alltid føle deg trygg for at priser, levering og betalingssikkerheter er de beste. Vi har til enhver tid tilgang til store varelager og kan levere raskt og effektiv rett fra lager. Både næringslivet og enkeltpersoner er velkommen til å gjøre en god e-handel på MPX.no.

Erfaringer (4 erfaringer, siste 12 måneder)

Informasjon før handel

Service etter kjøp

Totalt 5.4 av 10

Nyeste omtaler
  • Skral service. Kjøpte i høst et Galaxy 10.5 nettbrett. Veldig dyrt var det. fikk rask problemer med batterilading (kunne ta to døgn), restarter og batteri som tømte seg på en time. Ba om retting der jeg beskrev alt de trengte. Fikk mail tilbake om at jeg måtte sende til Samsung direkte ellers ville...
    Skral service. Kjøpte i høst et Galaxy 10.5 nettbrett. Veldig dyrt var det. fikk rask problemer med batterilading (kunne ta to døgn), restarter og batteri som tømte seg på en time. Ba om retting der jeg beskrev alt de trengte. Fikk mail tilbake om at jeg måtte sende til Samsung direkte ellers ville det gå laaang tid. Svarte at jeg foretrakk å forholde meg til de. Ble da bedt om å fylle ut alt på nytt (inkl. serienummer på brettet - noe de jo selv kan sjekke når de får det tilbake fiht til det nummer de evt. har registrert på meg...) Men jeg mått altså i kommentarfeltet si at jeg VILLE ha service via de. Fikk så omsider "godkjenning" på retur for reparasjon. Dette er håpløs service etter min mening.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

  • Bestilte en forsendelse med 4 produkter. 3 av produktene var på lager den siste skulle komme innen et par dager.

    Valgte at den skulle sendes i to omganger, en med lagervare og en med bestillingsvare. Dette klarte de ikke få til. Etter et par virkedager kontaktet jeg de og de skulle sende orderen...
    Bestilte en forsendelse med 4 produkter. 3 av produktene var på lager den siste skulle komme innen et par dager.

    Valgte at den skulle sendes i to omganger, en med lagervare og en med bestillingsvare. Dette klarte de ikke få til. Etter et par virkedager kontaktet jeg de og de skulle sende orderen. Dette klarte de fremdeles ikke.

    For å få pakken sendt måtte jeg avbestille kjøpet og bestille manuelt i to omganger. Pakken ble da sendt samme dag.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 1 uke
  • Reklamerer med produkter på lager som ved valg står at er utgått

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 uker eller mer
  • Greit med svar før handel, rimelig rask levering.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    2 dager
  • Slett service. Villedende opplysning i annonse.
    Varen var ikke komplett på lager. Den delen de ikke hadde kunne ikke ettersendes

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 uker eller mer
  • Har ved to annledninger forhånsbestilt telefon og nettbrett som kommer på markedet. Ved bestilling står forventet sendingsdato. Begge ganger ble denne endret med nesten en måned, uten at jeg ble varslet, på begge ordrene hadde jeg også bestilt pc utstyr, og hadde krysset av for at det skulle sendes...
    Har ved to annledninger forhånsbestilt telefon og nettbrett som kommer på markedet. Ved bestilling står forventet sendingsdato. Begge ganger ble denne endret med nesten en måned, uten at jeg ble varslet, på begge ordrene hadde jeg også bestilt pc utstyr, og hadde krysset av for at det skulle sendes i en forsendelse. Trengte pc utstyret og ved begge annledninger ønsket jeg at de skulle sende det de hadde på lager, det var ikke mulig, da måtte jeg slette orderen og legge inn på nytt hver for seg. Og da ville jeg komme bakerst i køen blant forhåndsbestilte igjen. Spurte personen på kundeservice direkte om han synes det var god kundeservice, og det mente han, fortalte at da hadde vi forskjellig syn på kundeservice, men fikk beskjed om at det var jo mitt problem... Etter dette handler jeg aldri hos mpx igjen, eller komplett, som er samme firma. Ble veldig skuffa over slik kundebehandling!!!

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

  • Etter å ha mottatt min SAMSUNG Galaxy S2 Plus som holdt i 2 uker. Skjermen sprakk ved å kun a den i lommen. Jeg kontaktet jeg kundesupport. Etter 2 dager mottok jeg svar. Derretter blir jeg henvist til Mcare og Samsung. Samsung sier jeg må kontakte forhandler. Elendig oppfølging og et kav. Enklere å bare kjøpe ny mobil men aldri mer her.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    2 dager
  • Har handlet flere ganger, brukervennlig vevside, fleksibelt i forhold til leveringsmetode og svært raskt. Bestillingen levert Vinderen Pick Up Point på godt under et døgn. Bestilte på ettermiddagen og hentet neste formiddag.
    God service på PUP, tilbød å ta av unødig emballasje.

    Har ikke...
    Har handlet flere ganger, brukervennlig vevside, fleksibelt i forhold til leveringsmetode og svært raskt. Bestillingen levert Vinderen Pick Up Point på godt under et døgn. Bestilte på ettermiddagen og hentet neste formiddag.
    God service på PUP, tilbød å ta av unødig emballasje.

    Har ikke hatt behov for service etter kjøp, men antar at også den er svært god. Setter derfor kryss etter antakelsen - det er ikke mulig å ikke fylle inn feltet.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Neste dag
  • Synes mpx har vært topp på alle mine kjøp, og etterpå. Nå var jeg (eller de) litt uheldig med BenQ projektor w5000, men de satte meg rett til muligheter for reparasjon. Jeg forventer at det blir rettet opp som en reklamasjon da jeg ser det har skjedd med mange w5000'er. Takk igjen.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Neste dag
  • På mandag kl. 13:34 bestilte jeg LG Nexus 4 fra MPX. I henhold til tidligere erfaringer forventet jeg at telefonen skulle komme frem senest onsdag denne uken. Men logistikken til MPX fungerer ikke. Pakken ble sendt fra Sandefjord via Tollpost til Posten i Oslo på tirsdag, og pakken ligger fortsatt...
    På mandag kl. 13:34 bestilte jeg LG Nexus 4 fra MPX. I henhold til tidligere erfaringer forventet jeg at telefonen skulle komme frem senest onsdag denne uken. Men logistikken til MPX fungerer ikke. Pakken ble sendt fra Sandefjord via Tollpost til Posten i Oslo på tirsdag, og pakken ligger fortsatt og råtner på et eller annet lager i Oslo (i dag er det fredag). Null sporingsinformasjon hos Posten, og null forslag til løsning fra MPX. Ikke tilbyr de å sende meg en ny vare med ekspress heller. Utrolig dårlig!

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 1 uke
  • Bestilte harddisker for 15 måneder siden. Den ene gikk i stykker nå nylig, og jeg sendte den inn til RMA. Posttrøbbel førte til en uvanlig lang sendingstid, så de fikk den ikke før etter over tre uker, og i mellomtiden hadde jeg sett meg nødt til å kjøpe ny disk for å få tilbake til Raid'et...
    Bestilte harddisker for 15 måneder siden. Den ene gikk i stykker nå nylig, og jeg sendte den inn til RMA. Posttrøbbel førte til en uvanlig lang sendingstid, så de fikk den ikke før etter over tre uker, og i mellomtiden hadde jeg sett meg nødt til å kjøpe ny disk for å få tilbake til Raid'et mitt.

    Jeg spurte da om å få byttet disken til en større størrelse og betale mellomlegget, og det skulle de selvsagt ordne. Dessverre skjedde det en misforståelse, så de sendte _nesten_ en vanlig disk tilbake i stedet for den større, men da jeg gjorde de oppmerksom på det beklaget de og sendte den større uten at jeg trengte å betale mellomlegget. DET kaller jeg god kundebehandling!

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    2 dager
  • Betillte et produkt klokken 6 om morgenen. Klokken 15.30 neste dag fikk jeg en SMS om at jeg kunne hente den på ICA.
    Leveringstiden kan vel neppe bli bedre?

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Neste dag
  • Jeg har handlet mye gjennom Mpx og jeg er veldig fornøyd med servicen, leveringstidene, oppsettet og informasjonen på nettsidene. Jeg pleier normalt å få produktene etter 2-3 dager, når de har varene inne på lager. Jeg hadde et defektet skjermkort som jeg sendte inn til Mpx (fikk svar etter en...
    Jeg har handlet mye gjennom Mpx og jeg er veldig fornøyd med servicen, leveringstidene, oppsettet og informasjonen på nettsidene. Jeg pleier normalt å få produktene etter 2-3 dager, når de har varene inne på lager. Jeg hadde et defektet skjermkort som jeg sendte inn til Mpx (fikk svar etter en dag) og uten å lage problem fikk jeg et nyere og bedre skjermkort etter kort tid. Sammenligner man andre butikker/sider som selger el-produkter med Mpx, så får man bedre og billigere produkter på mpx.

    Jeg trur de andre annmeldelsene fremstiler Mpx feil, fordi det er basert på en erfaring. Jeg har bestilt varer fra Mpx 7 gonger og jeg har venner som bruker siden ofte og vi har aldri hatt problemer med Mpx.

    Jeg annbefaler Mpx på det sterkeste.


    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 dager
  • Enormt dårlig service.
    Bestillte NAS, PC og 4 NAS harddisker. Forventet utsendelsesdato var satt til 10 dager. Stusset over dette, men ventet. Sjekket da det var gått 12 dager. Plutselig var datoen, uten varsel, forsøvet ytterligere tre uker. Begrunnelse; harddiskene vanskelig å skaffe. Kan jeg...
    Enormt dårlig service.
    Bestillte NAS, PC og 4 NAS harddisker. Forventet utsendelsesdato var satt til 10 dager. Stusset over dette, men ventet. Sjekket da det var gått 12 dager. Plutselig var datoen, uten varsel, forsøvet ytterligere tre uker. Begrunnelse; harddiskene vanskelig å skaffe. Kan jeg forstå, med problem med produksjon etc. , men kunne vært gitt beskjed. Telefonisk kontakt med beskjed om å splitte opp forsendelsen, bekreftet at dette skulle gjøres. Hørte ingen ting, ringte 8 dager etter, forsendelsen var ikke blitt splittet og varene var fremdeles ikke sendt ut. Ingen beklagelse eller tilbud om raskere forsendelse, bare en litt sur stakkar på servicetelefonen.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 uker eller mer
  • Elendig på kundekontakt. Umulig å få svar når man etter rimelig tid spør via mail om varene sendes snart. Ignorerer forespørsler totalt. Verste nettbutikk jeg har prøvd.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

  • Utrolig treg forsendelse av pakke. De brukte tre hele virkedager, før den på den fjerde dagen ble pakket (Som var en lørdag). I forsøk å kontakte dem fikk jeg ikke svar.

    De oppga at pakken var sendt, når den ikke var sendt, og det gikk enda en virkedag før den faktisk var sendt. Akkurat som...
    Utrolig treg forsendelse av pakke. De brukte tre hele virkedager, før den på den fjerde dagen ble pakket (Som var en lørdag). I forsøk å kontakte dem fikk jeg ikke svar.

    De oppga at pakken var sendt, når den ikke var sendt, og det gikk enda en virkedag før den faktisk var sendt. Akkurat som tollpost glemte å ta med en pakke mandag-morgen.

    Greie priser er det eneste positive jeg kan si om MPX.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 2 uker
  • Veldig uryddig kundeservice, forvirrende epost og lite klare tilbakemeldinger.

    GPS'en i bilen tok kvelden mens jeg var på bilferie, så jeg bestemte meg for å bestille en ny til mine foreldres adresse. Navigasjonsenheten sto oppgitt som på lager, og jeg regnet med at det skulle være en smal sak...
    Veldig uryddig kundeservice, forvirrende epost og lite klare tilbakemeldinger.

    GPS'en i bilen tok kvelden mens jeg var på bilferie, så jeg bestemte meg for å bestille en ny til mine foreldres adresse. Navigasjonsenheten sto oppgitt som på lager, og jeg regnet med at det skulle være en smal sak å ha pakken ventende på meg når jeg ankommer en uke senere.

    Jeg bestiller fra mpx, får sendingsbekreftelse, alt er ok, inntil jeg henter pakken og oppdager at de har sendt meg feil vare. Pakken inneholder ingen faktura eller pakkseddel.

    Her begynner problemene mine. Jeg ringer kundeservice for å klage, men kundebehandleren opplyser om at han ikke kan gjøre noe uten å finne ut hvem som har gjort feilen på lageret. Som kunde forventer jeg å få varen jeg har bestilt, jeg bryr meg ikke om hvem som har gjort feil internt hos MPX. Da jeg ikke hører noe mer fra MPX, ringer jeg igjen fire timer senere. Det viser seg da at ingen sak er opprettet.
    Kundebehandler forteller meg at da MPX ikke kan garantere at erstatningsvare når meg før jeg skulle reise videre, ville det enkleste for meg være å bruke angreretten. Greit nok, jeg forfatter et brev og signerer og gjør meg klar til å sende alt i retur.

    Neste morgen mottar jeg en mail fra kundeservice, der de forteller meg at de har sendt en ny navigasjonenhet, og at jeg kan beholde den feilsendte varen. Tydeligvis lite kommunikasjon mellom kundebehandlere, selv om jeg har oppgitt kundenummer, ordrenummer, casenummer og sendingsnummer hele veien. Jeg venter i fire dager og mottar 7 sendingsbekreftelser på "0 enheter" med en totalvekt på "0 kg". Jeg ringer kundeservice for å finne ut av hva som skjer, men kundebehandler forteller meg at de ikke vet hvorfor jeg får alle sendingsbekreftelsene, men at 1 enhet skal være sendt ut, men de aner ikke pakkesporingsnummer eller når jeg kan forvente å motta denne.

    Ferien min tar slutt, og jeg må reise videre, uten å ha mottatt enheten jeg har bestilt og betalt for. 8 dager etter at jeg meldte inn første klage sender jeg derfor alt i retur, sammen med et brev der jeg ber om å få hevet kjøpet da MPX har vesentlig misligholdt sin del av avtalen. Samme kveld mottar jeg en sendingsbekreftelse på "1 enhet" sendt, og får en leveringsbekreftelse dagen etter. Jeg får mine foreldre til å plukke opp pakken og via skyss med slekt får jeg endelig pakken til min adresse, tre timers biltur unna. I etterkant har jeg fått refundert mine portoutgifter for returen, men på kreditnotaen ble det oppgitt at hele beløpet skulle refunderes. Etter kontakt med kredittavdelingen viste det seg at informasjonen var feil.

    Mitt problem med MPX er mangel på samordning av informasjon, og lite tilbakemelding under prosessen. Alle kan ha en feillevering, og de fleste kundebehandlere jeg snakket med var hyggelige, men dette kostet meg veldig mye tid, og jeg var veldig usikker på hva som skjedde underveis på grunn av de misvisende emailene.

    Jeg har handlet mye hos MPX før, men aldri hatt noe problem før nå. Med de erfaringene jeg gjorde med dem denne gangen er det nok heller tvilsomt at jeg bruker dem igjen.

    Konklusjon: helt på det jevne i forhold til informasjon før kjøp og kjøpsprosess (irriterende å måtte opprette konto for å kjøpe en enkelt vare), men veldig rotete og uryddig i retur og kundebehandling.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 2 uker
  • Skandaløs mangel på informasjon. Betalte på forhånd med kredittkort (ordre til ca 7500,-) - alle varer var på lager med god margin.

    Ordren ble stående som "Åpen" - hele neste dag, og alt var på lager.

    Kontaktet support mot slutten neste dag, der de ikke kunne si noe om når varene ble sendt...
    Skandaløs mangel på informasjon. Betalte på forhånd med kredittkort (ordre til ca 7500,-) - alle varer var på lager med god margin.

    Ordren ble stående som "Åpen" - hele neste dag, og alt var på lager.

    Kontaktet support mot slutten neste dag, der de ikke kunne si noe om når varene ble sendt. De skulle "purre på". Noe svar kunne de ikke gi.

    Orket ikke enda en halvtime i kø på supporttelefonen, så det hele ble kansellert og bestilt et annet sted.

    Elendig MPX..

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

  • Veldig fornøyd. kjapp leveringstid og grei informasjon etter kjøp.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    2 dager
  • God service, gode priser, god leveringstid.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    2 dager
  • MPX/Komplett er en veldig grei butikk og handle hos, levering er som regel rask om man bestiller før helga/helligdager og ferier som er vanligt.
    Men derimot kunderservicen er jeg ikke fornøyd med, kjøpte et hovedkort som tok kvelden, har nå gått over 1 mnd siden jeg sendte det inn før de nå har...
    MPX/Komplett er en veldig grei butikk og handle hos, levering er som regel rask om man bestiller før helga/helligdager og ferier som er vanligt.
    Men derimot kunderservicen er jeg ikke fornøyd med, kjøpte et hovedkort som tok kvelden, har nå gått over 1 mnd siden jeg sendte det inn før de nå har sendt det tilbake. og bare få godkjent returen tok flere uker..

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 1 uke
  • Ekstremt dårlig service, kjøpte en htc desire s for 6mnd siden, den har vært på rep 3 ganger med samme feil å jeg fikk fortsatt ikke hevet kjøpet:( da har di hat mobilen i snart 2mnd uten at jeg fikk låne telefon. også får jeg mail at di sier den er godkjent som heving av kjøp så da drar ...
    Ekstremt dårlig service, kjøpte en htc desire s for 6mnd siden, den har vært på rep 3 ganger med samme feil å jeg fikk fortsatt ikke hevet kjøpet:( da har di hat mobilen i snart 2mnd uten at jeg fikk låne telefon. også får jeg mail at di sier den er godkjent som heving av kjøp så da drar jeg å kjøper meg en ny på elkjøp, etter noen uker får jeg mail igjen at nei den er ikke godkjent så du får igjen telefonen?????? hææ svarer jeg da dere sa jo at den var godkjent å jeg har sendt over video opptak at htc at den henger hopper i programmer osv :/

    venter nå på svar fra dem hva som skjer

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 uker eller mer
  • MPX/Komplett er raskt, trygt og billig... :P

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Neste dag
  • MPX har skikkelig god service! Jeg har ved flere anledninger fått en ekstra god deal på store bestillinger. Jeg har absolutt ingenting i sutre over når det kommer til MPX.

    Tips til folk som klager:
    Sjekk at varen er på lager før du bestiller! Sjekk at varen har "bekreftet" dato og ikke "ubekreftet" på leveringstid til MPX.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 dager
  • Kjøpte PC som var feil på. Tok fryktelig lang tid å bytte, og fikk til slutt enda en PC med feil.
    Det tok hele 10 måneder før jeg fikk hevet kjøpet, og da satt jeg uten PC. MPX nektet å gi meg noe som helst i erstatning.
    Fikk til slutt valget mellom pengene tilbake eller en PC til samme pris,...
    Kjøpte PC som var feil på. Tok fryktelig lang tid å bytte, og fikk til slutt enda en PC med feil.
    Det tok hele 10 måneder før jeg fikk hevet kjøpet, og da satt jeg uten PC. MPX nektet å gi meg noe som helst i erstatning.
    Fikk til slutt valget mellom pengene tilbake eller en PC til samme pris, selv om prisen hadde gått ned med mer enn kr 2000. Jeg fikk ikke ny PC til ny pris fordi MPX mente at jeg ikke hadde krav på det.
    De tror kundene driver Blå kors.
    Elendig nettbutikk som jeg vil advare mot.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 uker eller mer
Skriv omtale

Lukk vindu

Du må være logget inn for dette.

Vennligst registrer deg her eller logg inn.