Laster
73 60 60 77

Om Mamoz

Mamoz har et av Norges største varesortiment innen data-foto-tele. Vi tilbyr hyggelige priser og god etterkjøpsservice. Mamoz er geografisk plassert med butikk og salgskontorer i Trondheim.

Varer sendes ut fra eget lager, eller rett fra en av våre mange leverandører. Til enhver tid kan vi levere over 15.000 ulike varer neste dag.

Mamoz.no ble startet høsten 2000.
Vi består pr. 1. jan 2004 av 8 medarbeidere, herav 2 selgere og 5 ansatte på support og teknisk kundestøtte.

Lave priser, rask og god kundeservice både før og etter kjøp! Det er viktig for oss å levere gode produkter så rimelig, raskt og enkelt som mulig. Vi gir kunden raskt svar på sine spørsmål før og etter kjøp.

For å kunne betjene flest mulig kunder øyeblikkelig tilbyr vi en online chat-funksjon som gir deg direkte kontakt med en av våre kundekonsulenter. Som kunde hos Mamoz.no får du automatisk 2 års gratis send-inn-service på alle varer! Det vil si at vi betaler frakt begge veier ved alle garanti reperasjoner!

Nyeste omtaler
  • Benytter dem i ny og ne da jeg bor i Tr.heim. Meget fornøyd med servicen. Prisene er kanskje ikke de laveste, men...
  • Som fastboende i Trondheim de siste fem årene har jeg gjort en del større og mindre kjøp hos dem pga praktisk beliggenhet.

    Tross høyere priser og upålitelige leveringsdatoer (fjernlager 1-3 dager har konsekvent betydd en eller to uker i praksis) har kundeopplevelsen vært grei.

    Etter en reklamasjonssak...
    Som fastboende i Trondheim de siste fem årene har jeg gjort en del større og mindre kjøp hos dem pga praktisk beliggenhet.

    Tross høyere priser og upålitelige leveringsdatoer (fjernlager 1-3 dager har konsekvent betydd en eller to uker i praksis) har kundeopplevelsen vært grei.

    Etter en reklamasjonssak i vår kommer jeg imidlertid aldri til å benytte Mamoz igjen. Kabelen på et par Koss Porta-Pro løsnet fra kontakten etter fem måneders vanlig bruk, og opplevelsen med kundeservice var veldig ubehagelig.

    Da det ikke gikk an å spore reklamasjonssaken via nettsiden, og teknisk avdeling ikke besvarte telefoner, oppsøkte jeg butikken deres for å purre på saken. Jeg ble da beskyldt for å ha påført kabelen slitasjeskader, og ble gitt motstridende beskjeder fra når jeg reklamerte på varen.

    Ved innlevering gav Mamoz inntrykk av at hodetelefonene måtte sjekkes av teknikere som ren formalitet, og at jeg ville motta et nytt par når saken hadde fått "grønt lys". Når jeg møtte opp to uker senere for å purre på saken hevdet samme person at jeg hadde blitt opplyst ved innlevering om at slike saker alltid ble avvist.

    Da jeg underrettet om rettighetene mine etter forbukerkjøpsloven, hevdet Mamoz at skaden var selvforskyld, selv om loven sier at mangler som viser seg innenfor seks måneder regnes som å ha eksistert ved kjøp.

    Jeg synes dette var svært ubehagelig, både da jeg følte at Mamoz bevisst trenerte behandlingen av saken og fraskrev seg ansvar, og at jeg følte meg indirekte beskyldt for løgn, da vedtaket på reklamasjonssaken impliserte at jeg hadde forårsaket skaden selv og likevel levert inn til reklamasjon.

    Vil oppfordre alle som vurderer kjøp hos Mamoz til å finne en mer seriøs forhandler; særskilt hvis det handler om dyrere produkter/elektronikk.
  • Denne brukeropplevelsen er basert på en handel hos deal.no, men ettersom all kundeservice har gått via mamoz.no velger jeg å legge ut omtalen her også til skrekk og advarsel:

    Jeg kommer ikke til å handle her igjen, da det tok meg fem forsøk og et utall purringer bare for å motta en komplett...
    Denne brukeropplevelsen er basert på en handel hos deal.no, men ettersom all kundeservice har gått via mamoz.no velger jeg å legge ut omtalen her også til skrekk og advarsel:

    Jeg kommer ikke til å handle her igjen, da det tok meg fem forsøk og et utall purringer bare for å motta en komplett skriver.

    Første forsøk: Skriveren ankom uten blekkpatroner og strømledning. Jeg tok kontakt og ba dem sende dette.

    Andre forsøk: De sendte meg patroner og en (fryktelig kort) strømledning. Da jeg skulle sette i patronene oppdaget jeg at skrivehodet manglet. Jeg tok kontakt og ba dem sende dette.

    Tredje forsøk: Jeg mottok endelig skrivehodet. Da jeg skulle sette patronene i skrivehodet oppdaget jeg at de hadde sendt meg feil blekkpatroner. Jeg tok kontakt igjen, og de sa de skulle sende meg patroner.

    Fjerde forsøk: Jeg mottok én patron. Skriveren bruker fem, så jeg tok kontakt igjen, og ba om å få resten. De svarte ikke. En uke gikk, jeg purret, men de svarte ikke. Nesten en uke til gikk, jeg purret igjen, og de svarte endelig.

    Femte forsøk: Jeg mottok til slutt riktige patroner og fikk installert skriveren.
  • Fant en Acer laptop på nettbutikken deres som var meget godt priset. Bestilte denne, da den var på lager på sentrallager.

    Etter en ukes venting ringte jeg dem og spurte hvorfor det tok så lang tid. Dette hadde de ikke noen forklaring på, men skulle sjekke opp og ringe tilbake.

    En uke senere gav...
    Fant en Acer laptop på nettbutikken deres som var meget godt priset. Bestilte denne, da den var på lager på sentrallager.

    Etter en ukes venting ringte jeg dem og spurte hvorfor det tok så lang tid. Dette hadde de ikke noen forklaring på, men skulle sjekke opp og ringe tilbake.

    En uke senere gav jeg opp ventingen og dro innom dem på tur hjem fra jobb. Fikk da beskjed om at maskinen var sendt og at den skulle komme inn dagen etter.

    For å gjøre en lang historie kort; etter fem forsøk klarte de å gi meg en bekreftet leveringsdato og jeg fikk PCen.

    Nettbutikken deres er bra, PCen er knall og prisen er det ingen som slår.

    Men leveringsprosessen og infofly står til stryk.
  • Eksremt uproffesjonelle på utsendelser. Har ventet i to uker - de har ennå ikke klart å sende varene jeg bestilte og betalte. Kommer kun til en selger som ikke vet noe når jeg ringer. Ingen ringer tilbake ller svarer på mailer. Umulig å få opplysninger. de holder ikke det de lover omlevering.
  • Meget god erfaring med både levering og service fra Mamoz.
  • Fikk spam/reklame fra mamoz.no på en epostadresse som aldri har vært brukt til å handle hos dem eller andre nettbutikker som selger datautstyr. Svært useriøst.
  • dem er håpløs , ingen svar via epost og de tar ikke tlf , bestillt et cam modul so er på hovedlager men får den aldri .
  • Jeg bestilte varer fra Mamoz på lørdag kveld og fikk beskjed om å hente pakken allerede tidlig på Mandags morgen.

    Årsaken er at de har flere lagre rundt om i landet, og tilfeldigvis har de lager i byen der jeg bor :)

    Rask ekspedering og oppdatering av ordre. Kommer definitivt til å handle fra mamoz igjen.

  • Jeg har vært kunde hos Mamoz siden de startet, og jeg har enda ingen dårlige erfaringer med de. Jeg syntes de fire guttene der gjør en kanon jobb og vil gi de skryt for det! Denne uken ringte jeg de og spurte om de kunne skaffe en Asus bærbar PC som de ikke hadde i sortimentet sitt. Den kunne de...

    Jeg har vært kunde hos Mamoz siden de startet, og jeg har enda ingen dårlige erfaringer med de. Jeg syntes de fire guttene der gjør en kanon jobb og vil gi de skryt for det! Denne uken ringte jeg de og spurte om de kunne skaffe en Asus bærbar PC som de ikke hadde i sortimentet sitt. Den kunne de skaffe til en meget god pris og dagen etter kunne jeg hente den hos de. Stå på!
  • Kundeservice mangler...
    Har liten forståelse for begrepet kundeservice :-(




    Sendte mail til kundeservice kl. 08.00 om et alvorlig problem med en pc jeg hadde kjøpt av dem. Kl. 14.00(!) fikk jeg automatisk svar om at de hadde mottatt min henvendelse. Har også ringt kundeservice...
    Kundeservice mangler...
    Har liten forståelse for begrepet kundeservice :-(




    Sendte mail til kundeservice kl. 08.00 om et alvorlig problem med en pc jeg hadde kjøpt av dem. Kl. 14.00(!) fikk jeg automatisk svar om at de hadde mottatt min henvendelse. Har også ringt kundeservice ca. 1 gang i timen i hele dag, men ikke kommet gjennom til kundebehandler...




    Aldri mer Mamoz :-(
  • Elendig service i etterkant
    Hadde en hardisk som ikke virket, som jeg kjøpte hoss mamoz. den ville ikke kontakte seg til pcen og sendte den inn. fikk en ny relativt fort tilbake, men akuratt det samme problemet skjedde med denne.



    Jeg har sendt ca 4 mailer nå, men ingen respons...
    Elendig service i etterkant
    Hadde en hardisk som ikke virket, som jeg kjøpte hoss mamoz. den ville ikke kontakte seg til pcen og sendte den inn. fikk en ny relativt fort tilbake, men akuratt det samme problemet skjedde med denne.



    Jeg har sendt ca 4 mailer nå, men ingen respons. ikke særlig bra service å få
  • Fullestendig kaos....
    Jeg bestilte et skjermkort, det skulle jeg aldri ha gjort... På lager status viste det at skjermkortet var inne, men nei da, neste dag var det ubekreftet og vare status stod forsatt på plukking, den stod på plukking i 3 dager, før jeg bestemte for å...
    Fullestendig kaos....
    Jeg bestilte et skjermkort, det skulle jeg aldri ha gjort... På lager status viste det at skjermkortet var inne, men nei da, neste dag var det ubekreftet og vare status stod forsatt på plukking, den stod på plukking i 3 dager, før jeg bestemte for å bytte til et som var på lager. Jeg hendvente meg via e-post, etter 4 dager fikk jeg svar, der di spurte hva jeg ville bytte i, jeg svarte på mailen, men fikk ikke noe svar, dagene gikk og gikk etter 5 dager orket jeg ikke mer, og kansellerte ordren, er faktisk ikke sikker om jeg fikk gjort det, de har ikke svart enda....
    Butikken virker som et fullestendig kaos, i tillegg til at prisene er ekstremt høye er det elendig service. Et godt råd: hold deg langt unna mamoz....

  • meget hjelpsom telefonselger. undersoekte hva jeg kunne bruke, og skaffet kvikt en spesiell ram-brikke til min toshiba (fra utlandet- ikke lagervare). det andre jeg bestilte kom etter to dager. bra pris. jeg behoevde ikke engang aa gaa innom kunderegistreringen...
  • frekt å ikke svare
    Kjøpte en kortleser som skulle ta xd picture card.Det var ikke noen plass til denne. Dette var en 33 i en leser. Det eneste jeg egentlig trengte var xd og det er ikke kortplass til dette i leseren. Har sendt fire forespørseler i løpet av de to siste ukene...
    frekt å ikke svare
    Kjøpte en kortleser som skulle ta xd picture card.Det var ikke noen plass til denne. Dette var en 33 i en leser. Det eneste jeg egentlig trengte var xd og det er ikke kortplass til dette i leseren. Har sendt fire forespørseler i løpet av de to siste ukene for å bytte leser, evt heve kjøpet. Får ikke svar selv om den automatiske tjenesten sier at svartiden er en arbeidsdag.
    DET ER FREKT Å IKKE SVARE FOLK.
    Kanskje grei butikk hvis alt fungerer men det å ikke svare på klager er å be om trøbbel.
    Hold dere langt unna denne butikken.
  • Dobbeltjgenger
    Siden jeg ser at "jeg" eller min navnebror har lagt inn erfaring tidligere, må jeg vel legge til at jeg er fornøyd. Har handlet der flere ganger, både på nett og i butikken. Kanskje ikke de kjappeste på noen av delene, men bra totalt. God service når jeg har trengt det.
  • Strålende!
    Makan til service skal en lete lenge etter.
    Dette er andre gang jeg handler hos Mamoz, nå sist kjøpte jeg testvinneren deres på "Din Side".
    Hadde en litt annen konfiguering, og via chatservicen deres samt telefon fikk jeg gode råd og hjelp.
    Selv...
    Strålende!
    Makan til service skal en lete lenge etter.
    Dette er andre gang jeg handler hos Mamoz, nå sist kjøpte jeg testvinneren deres på "Din Side".
    Hadde en litt annen konfiguering, og via chatservicen deres samt telefon fikk jeg gode råd og hjelp.
    Selv om de hadde det travelt pga stor pågang fikk jeg alltid den hjelpen jeg trengte.
    Meget positiv erfaring, og den ble ikke mindre da jeg ved ankomst av bestilte varer så at jeg hadde fått en bedre (og dyrere) skjerm enn jeg hadde bestilt.
    Så som sagt har jeg kun positiv erfaring med denne butikken og kan varmt anbefale den til alle!
  • D-link
    Kjøpte en d-link router fra mamoz, gikk kjapt og greit å få varene. Da jeg slet med å konfigurere denne, fikk jeg veldig bra hjelp til dette fra mamoz. Kommer til å benytte dem flere ganger. Anbefales på det sterkeste.

  • Jeg er svært fornøyd med Mamoz.no.



    Webshop løsningen er blant de bedre (du får til og med umiddelbar tilbakemelding på portokostnad når du legger til varer), selv om betalingsløsningen for visakort kan slå seg vrang noen ganger.



    I motsetning til visse andre webshops (*host*komplett*kremt*)...

    Jeg er svært fornøyd med Mamoz.no.



    Webshop løsningen er blant de bedre (du får til og med umiddelbar tilbakemelding på portokostnad når du legger til varer), selv om betalingsløsningen for visakort kan slå seg vrang noen ganger.



    I motsetning til visse andre webshops (*host*komplett*kremt*) tar de ansvar hvis noe går galt, og telefon-kundeservicen er meget hyggelig.
    De er også raske med å sende ut varene.



    Jeg anbefaler denne webshopen på det varmeste.
  • Ikke mye å stole på!
    Har lenge jaktet på en Samsung LE40F86, og tok kontakt med Mamoz for å høre om de fikk inn flere idet de nettopp var blitt utsolgt. De sa nei, "denne modellen er utgått og det kommer ikke flere".



    Men nå - kun f&a...
    Ikke mye å stole på!
    Har lenge jaktet på en Samsung LE40F86, og tok kontakt med Mamoz for å høre om de fikk inn flere idet de nettopp var blitt utsolgt. De sa nei, "denne modellen er utgått og det kommer ikke flere".



    Men nå - kun få dager senere - har de plutselig modellen til salgs igjen! Ikke mye å stole på altså! Og lagerstatusen stemmer heller ikke!



    Lenge leve MPX og Komplett!!
  • Ligg unna denne webshoppen !!
    Jeg bestilte ett MSI Geforce 6800GT PCI express Torsdag 27/1. Eneste mulighet for betaling var å forhåndsbelaste ett kredittkort ( VISA, DINERS etc). Grunnen til at jeg bestilte fra Mamoz var at de var den eneste Webshoppen som i følge lagerbeholdningen...
    Ligg unna denne webshoppen !!
    Jeg bestilte ett MSI Geforce 6800GT PCI express Torsdag 27/1. Eneste mulighet for betaling var å forhåndsbelaste ett kredittkort ( VISA, DINERS etc). Grunnen til at jeg bestilte fra Mamoz var at de var den eneste Webshoppen som i følge lagerbeholdningen hadde ett Geforce 6800GT med PCI express på lager. De reklamerte videre med at de sender ut alt de har på lager innen en virkedag !. Jeg sitter og skriver dette sent Mandag kveld og har ennå ikke fått noen bekreftelse på at kortet er sendt ?! Jeg purret opp bestillingen på Lørdag og sa i fra at jeg ønsket å avbestille hvis det viste seg at de ikke hadde kortet på lager allikevel, men har kun motatt automatiske svar at de har registrert min henvendelse osv, men at de for tiden har stor pågang !??!!. Det som er mest bittert med dette er at også Netshop hadde noen få eksemplarer inne av dette kortet i helgen, men jeg turte ikke å bestille fra dem før jeg fikk noen respons fra Mamoz !. Jeg har nå stygge mistanker om at dette skjermkortet aldri har vært på lager i det hele tatt og ber alle innstendig om å holde seg unna Mamoz før de blir mere voksne og seriøse. Jeg begynner å se en sterk paralell til tegneserie shoppen "Topline" i Lillestrøm hvis noen husker dem.
  • Kjapp-kjapp levering
    Bestilte et Silverstone LC03 kabinett på en onsdag, og hadde pakkelappen i postkassen fredag morgen. Varen ble sendt direkte fra leverandør, så her skal begge ha ros! Prisen var i tillegg veldig god, så Mamoz vil få flere ordre herifra!

  • Hardware.no burde sterkt vurdere å ta bort Mamoz fra webshop guiden. Det virker som om firmaet ikke bryr seg ett minutt om sine kunder, så fort varen er solgt og sendt fra lager.

    Supporten er helt fraværende. Har i over en måned nå prøvd å få byttet en defekt vare, men de svarer så og si...

    Hardware.no burde sterkt vurdere å ta bort Mamoz fra webshop guiden. Det virker som om firmaet ikke bryr seg ett minutt om sine kunder, så fort varen er solgt og sendt fra lager.

    Supporten er helt fraværende. Har i over en måned nå prøvd å få byttet en defekt vare, men de svarer så og si aldri på mail eller telefon.

    De bryter helt klart med sine egne rettningslinjer, der de sier at det vil ta ca 10 virkedager fra en vare er mottatt til den sendes tilbake. ( eller en ny vare )

    Sender du dem mail, sier de at de vil bruke fra 1 til 3 virkedager. Men normalt sett får du aldri svar, og i beste fall etter mange uker.

    På livechatten sier de bare at personen som har ansvaret for den aktuelle saken er ute, syk, hjemme eller lignende. Og det virker jo veldig rart at personen som har akkurat denne saken, alltid er borte fra kontoret. Da burde jo en annen kunne ta saken, spessielt etter over en måned.

    Hører det er flere andre som også har hatt store problemer med Mamoz. Og dette burde ett seriøst sted som dere ta hensyn til, og faktisk sjekke om dette kun er enkelt hendelser, eller en gjennomgående tråd når det gjelder support fra Mamoz.

    Det blir helt feil at dere på en måte anbefaler ett så useriøst firma til folk som kanskje ikke har så mye peiling, og som vil bli rammet ekstra hardt hvis de først får problemer.

    mvh

    Kenneth
  • En positiv erfaring!
    Fikk et meget godt inntrykk!
    Har ikke fryktelig mye peil selv men fikk meget god veilledning, leveringen kom som forventet.
    Føler meg tatt vare på som kunde, før og etter handel. Annbefales
  • Anbefales absolutt IKKE
    La inn en ganske stor bestilling hos Mamoz i januar, bl.a et 5.1 høyttalersett fra Creative som var litt vanskelig å oppdrive på det norske markedet på denne tiden. Varene skulle være en gave, så jeg sjekket lagerstatus svært nøye...
    Anbefales absolutt IKKE
    La inn en ganske stor bestilling hos Mamoz i januar, bl.a et 5.1 høyttalersett fra Creative som var litt vanskelig å oppdrive på det norske markedet på denne tiden. Varene skulle være en gave, så jeg sjekket lagerstatus svært nøye før bestilling. Jeg var stadig innom nettsidene for å sjekke ordrestatus, men etter en uke var denne fortsatt "ubehandlet". Jeg ringte den og spurte hvorfor og fikk et litt svevende svar om at lydkortet var en dag forsinket, selv om lagerstatus altså fortsatt var "på lager". Flere dager gikk uten at ordrestatus endret seg, men jeg oppdaget plutselig at høyttalersettet nå hadde endret lagerstatus til en dato ca. en måned frem i tid. Jeg ba om kansellering av hele ordren og fikk bekreftelse på dette. Bestilte så varene fra andre netthandler. Tre dager etterpå dukker det opp en kjempestor pakke på posten som jeg henter ut. Denne viser seg, til min store overraskelse å være fra Mamoz! Ingenting på nettsidene deres tilsa da at de hadde sendt noe som helst til meg. Jeg sendte mail, og fikk en beklagelse og spørsmål om jeg ville ha returlapp. Det ville jeg selvfølgelig. Ingen returlapp dukket opp, heller ikke etter gjentatte purringer, og jeg sendte dermed ikke pakken i retur. I slutten av mars oppdager jeg så at Mamoz har belastet min konto, uten over hodet å kontakte meg, og for en harddisk som jeg aldri har mottatt! Jeg får på ny beskjed om at det har skjedd en glipp og at pengene skal tilbakeføres og returlapp sendes. Returlappen har jeg fått, men ingen penger... Saken oversendes i disse dager som klagesak til Forbrukerrådet. Konklusjon: hold dere langt unna Mamoz!!
Skriv omtale av Mamoz
Totalvurdering:

Hva syns du om butikken?

Levering: