Hva ser du etter?
Mine lister
Skriv omtale

Om Lefdal.com

Vi fant dessverre ingen butikkdetaljer for Lefdal.com.

Tips oss gjerne dersom du har opplysninger om butikken

Erfaringer (5 erfaringer, siste 12 måneder)

Informasjon før handel

Service etter kjøp

Totalt 4.5 av 10

Nyeste omtaler
  • Synes butikken er veldig ok.
    skulle ønske at de som leverer varen pakker den ut og tar med seg emballasjen.Litt dumt og kvittere for varen før man vet om den er uskadet.Var heldig denne gangen.Kjøpte et fryseskap med mye emballasje.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 1 uke
  • fin og oversiktig

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    2 dager
  • Dårlig servis både i butikken og telefonservis. De har lurt meg og har solgt vaskemaskin som hadde noe feil og nekter å hente den tilbake. En frekk operator anbefalte meg å komme til butikken med vaskemaskinen med klærne mine låst fast inne. Aldri mer Lefdal

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    4 dager
  • Vi hadde bestilt levering av vaskemaskin til en bestemt dato, 8. mai 2014, og innenfor klokkeslettene 09.00 og 15.00 (Dette står også i ordrebekreftelsen).

    Vi hadde ikke mulighet for å rekke hjem i løpet av en halvtime, som var tiden før levering sjåføren skulle ringe og varsle. Jeg måtte...
    Vi hadde bestilt levering av vaskemaskin til en bestemt dato, 8. mai 2014, og innenfor klokkeslettene 09.00 og 15.00 (Dette står også i ordrebekreftelsen).

    Vi hadde ikke mulighet for å rekke hjem i løpet av en halvtime, som var tiden før levering sjåføren skulle ringe og varsle. Jeg måtte derfor være hjemme og vente på leveringen fra kl. 09.00 og til 15.00.

    Dessverre kom aldri leveringen i løpet av denne tiden og jeg hørte heller aldri noe fra Lefdal om forsinkelse eller annet.
    Jeg måtte derfor sende en mail med spørsmål om hva som var skjedd og hvorfor vi ikke hadde fått levert varene innen tidspunktet vi hadde bestilt.
    Mailen ble sendt til hvitevarer.haugesund@lefdal.com og kundeservice@lefdal.com.
    Jeg hadde noen uker tidligere fått svar fra Georg Rossebø i Haugesund på haugesund-mailadressen. Jeg har imidlertid aldri fått svar på mailen jeg sendte denne dagen.

    I tillegg ringte jeg Lefdal kundeservice. De visste ikke hva som var skjedd og sa de skulle ringe sjåføren som de skulle be ringe meg tilbake.
    Etter en stund ringte sjåføren og fortalte at han ikke hadde fått beskjed om å levere varene til et bestemt tidspunkt.
    Siden han sa han ikke hadde fått beskjed om dette, tross at det sto i ordrebekreftelsen, fant jeg ut at det var best å forsikre meg om at han hadde fått beskjed om at jeg også hadde bestilt og betalt for retur av vare til gjenvinning, samt hjemlevering inkl/innbæring og installasjon av vaskemaskin på våtrom (Også dette oppført i ordrebekreftelsen).

    Sjåføren fortalte da at de ikke har lov til å installere vaskemaskiner og at dette må gjøres av en rørlegger.
    Jeg forklarte at jeg hadde betalt for dette og at dette sto oppført i ordrebekreftelsen.
    Sjåføren sa han skulle ringe noen for å høre om dette kunne stemme.

    Jeg spurte sjåføren om han hadde verktøy til å fjerne den gamle maskinen. Det hadde han ikke, sa han. Han sa så at han måtte kjøre hjem til seg selv for å se om han fant passende verktøy før han kom.

    Sjåføren kom med leveringen ca. kl. 16.15. Da hadde jeg altså unødig kastet bort en hel dag, hvor jeg hadde måttet sitte hjemme og vente på en levering som var bestilt til å skulle komme mellom kl. 09.00 og 15.00.
    Hadde jeg fått beskjed om at leveringen ikke ville komme før kl. 16.15, hadde jeg sluppet å sitte hjemme hele dagen og kunne isteden kommet hjem til normal tid på ettermiddagen.

    Sjåføren var vennlig og positiv under all kontakt med han, men han hadde dessverre ikke fått den informasjonen han skulle hatt for levering i henhold til ordrebekreftelsen.
    Han fortalte da han kom, at han hadde forhørt seg med noen om de faktisk skulle installere ny vaskemaskin, og hadde fått bekreftet at de skulle det. Men sjåføren mente fortsatt at dette har de ikke lov til, og han syntes det var veldig merkelig at de skulle installere vaskemaskin, men ikke får lov av Lefdal å installere komfyr og oppvaskmaskin. Selv stusset jeg også over dette.

    Det var dessuten tydelig at sjåføren ikke var vant med verken avinstallering av gammel vaskemaskin som skulle tas i retur, eller installasjon av den nye maskinen.
    Sjåføren hadde tatt med seg verktøy, men dette var ikke stort nok, og han måtte derfor gå til naboen vår for å få låne seg en stor nok tang...

    Deretter installerte han den nye maskinen, dvs. han skrudde bare fast vannslangen for hånd, etter anvisningene (Dette kunne altså hvem som helst ha gjort).

    Han sjekket også hastende i noen av papirene som fulgte med maskinen, om det var transportsikring som skulle fjernes. Det virket som han hadde det ganske travelt og var stresset. Han kikket også inni trommelen på vaskemaskinen om han kunne se noen sikring.. Han fant ingen sikring og mente at det ikke var noe transportsikring på denne maskinen...

    Imidlertid fant jeg ut da sjåføren var dratt, at det absolutt var transportsikring i maskinen - Dette sto også utførlig beskrevet i en av bruksanvisningene som var vedlagt maskinen. Der sto også at de som installerer maskinen skal sikre at denne står i vater vannrett på toppen og loddrett i front, da dette er viktig i forhold til reklamasjonsrett og garantien på maskinen - Dette var tydeligvis ikke sjåføren klar over, siden han ikke gjorde dette.

    Jeg måtte altså selv fjerne de fire transportsikringene som var festet med store skruer m.m. bak og inn i maskinen. Dette tok ca. 15 minutter.

    Jeg måtte også kontrollere at maskinen sto i vater vannrett og i front, noe den heldigvis gjorde - for jeg hadde ikke hatt mulighet til å løfte den tunge maskinen høyt nok opp til å skru føttene i riktig høyde.

    Vi oppdaget også en bulk på høyre side av maskinen - Sjåføren noterte dette i begge parters utleveringsbilag og vi signerte begge to.

    Dagen etter ringte ei dame fra Lefdal kundeservice og viste til min telefon til kundeservice dagen før. Hun lurte på hvordan det hadde gått med saken og om vaskemaskinen var levert. Jeg forklarte det ovennevnte.

    Hun sa at jeg skulle få refundert de 100 kronene jeg hadde betalt for installasjonen av vaskemaskinen, siden dette ikke ble skikkelig gjort ved levering.
    Hun tilbød også at jeg kunne velge mellom refusjon i pris for bulken på maskinen, eller at Lefdal leverte ny maskin. Jeg sa at jeg hadde liten lyst til å få en ny levering av maskin fra Lefdal, med tanke på de problemene som allerede hadde vært og at jeg hadde kastet bort et helt dagsverk.

    Siden utleveringsbilaget med skademeldingen enda ikke var registrert i systemet, sa hun at hun skulle ringe meg innen fredag 16. mai for å avtale refusjon i pris.

    Etter denne samtalen har jeg ikke hørt mer fra Lefdal.
    13. mai er det registrert i min nettbank at totalbeløpet for vaskemaskinen, minus 100 kroner, er trukket. Men, jeg har altså ikke fått noen refusjon i prisen for bulken i maskinen, slik jeg ble tilbudt.

    Når denne saken er nevnt, kan jeg samtidig nevne at det var lignende problemer med levering fra Lefdal da jeg bestilte en oppvaskmaskin for et par år siden. Den gangen var også leveringen bestilt innenfor et bestemt klokkeslett, hvor jeg ventet hele dagen og leveringen aldri kom. Den gangen ble ikke varen levert før sent på ettermiddag/kveld.
    Jeg klaget på dette til Lefdal, og fikk også da beskjed av kundeservice at jeg skulle få refusjon i pris - men hørte aldri mer fra Lefdal om den saken heller.

    Så mye styr med levering fra Lefdal gjør at valg av butikk neste gang må bli noen helt annet. Og det er utrolig dårlig kundeservice å ikke følge opp tilbud om refusjon i pris for bulk i vare som er levert. Rett og slett skammelig.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 2 uker
  • Jeg kjøpte en DAB-radio hos Lefdal den 30. november, som julegave.
    Radioen ble først sendt den 16. desember, etter at jeg hadde tatt kontakt med Lefdal flere ganger (per telefon og epost) og fått selvmotsigende info, bl.a. at varen skulle sendes neste dag (det skjedde ikke den dagen); så ble jeg...
    Jeg kjøpte en DAB-radio hos Lefdal den 30. november, som julegave.
    Radioen ble først sendt den 16. desember, etter at jeg hadde tatt kontakt med Lefdal flere ganger (per telefon og epost) og fått selvmotsigende info, bl.a. at varen skulle sendes neste dag (det skjedde ikke den dagen); så ble jeg tilbudt om å heve kjøpet, som jeg takket ja til, men så sa den Lefdal-ansatte at det likevel ikke var mulig.

    Dette hadde sammenheng med at radioen hadde blitt endret fra en vare som kan bestilles over nett til en som kun kan hentes i butikk; dette skapte nok krøll i noen systemer da jeg hadde bestilt frakt.

    Til slutt kom varen så sent at jeg allerede hadde dratt hjem til familien for jula, og hadde heller kjøpt samme vare (billigere attpåtil) hos en annen nettbutikk.

    Jeg hentet radioen etter jul, og den hadde kommet i en mye større pappeske enn nødvendig (godt over ti ganger hvis vi regner etter volum), uten at det ble brukt tilstrekkelig fyllemateriale. Det var bare flaks at varen ikke hadde fått skader.

    Sitter nå med en radio som jeg ikke vil ha. Har tatt kontakt for å returnere varen, men Lefdal har ikke svart ennå.

    Gjennomgående dårlig i alle faser. Vil aldri handle hos Lefdal nettbutikk igjen.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 uker eller mer
  • jeg synes det er velidg dårlig service fordi jeg bestilte noe to uker siden og har ikke fått noe enda

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 2 uker
  • Har bentyttet meg av deres "Rød-dag"-kampanjer flere ganger og har kjøpt div. småelektronikk. Varene kommer i løpet av 3-4 virkedager og de sender som registrert post. Synd at man ikke kan helte alle varene i butikk etter kjøp mot gratis frakt. Ellers en veldig god nettbutikk.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    4 dager
  • Jeg kjøpte et Elektrolux kjøleskap. Når jeg kjøpte det, fikk jeg ikke beskjed om at det ikke er mulig å reparere hvis det ryker. Dette er en mengde elektronikk på. Det kan være skjult inni veggen. Mitt blir ikke kaldt. Det røk før jul og står på samme sted. Mitt råd er å ikke kjøpe Elektrolux i det hele tatt.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Neste dag
  • Handler på Lefdal.com stadig vekk. Bruker alltid "hente i butikk" (gratis, kjapt og genialt :)). Servicen er alltid utmerket!!!

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Samme dag
  • Jeg har handlet mye hos Lefdal. Nå sist et Samsung NX200. Det kostet 3990 på tilbud og det var en flott pris.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Samme dag
  • Jeg hadde problemer med en mobil jeg hadde kjøpt på lefdal og jeg sendte den til kundesenteret. I første omgang kom mobilen tilbake i verre tilstand en da jeg leverte den, og de skulle da ha 360 kroner for dette. Men nå, etter 3 måneder og 5 besøk i butikken sitter jeg nå her med en ny telefon. Kommer aldri til å handle der igjen.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 uker eller mer
  • Sparpenger, kobl deg til Internett.
    Tror ikke det er mer og si om Lefdal. Ikke konkurransedyktig på pris i det hele tatt.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Samme dag
  • HOLD DERE UNNA LEFDAL. Jeg kjøpte en Sony E. Xperia Aktiv fra de i oktober, etter 3 dager måtte jeg få ny. Etter en liten stund begynte denne også å tulle, etter 3 verksted besøk og masse tull vil jeg heve kjøpet. Det ble avslått da de påstår at det ikke var noe feil på telefonen de 2 første...
    HOLD DERE UNNA LEFDAL. Jeg kjøpte en Sony E. Xperia Aktiv fra de i oktober, etter 3 dager måtte jeg få ny. Etter en liten stund begynte denne også å tulle, etter 3 verksted besøk og masse tull vil jeg heve kjøpet. Det ble avslått da de påstår at det ikke var noe feil på telefonen de 2 første gangene. Det merkelige er at det var samme feil alle gangene. Dette er kjeltringer og alt som heter service er helt fraværende.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

  • Sluttet hande der for 7 år siden. Når det kommer til Reklamasjon og Servise så er det useriøst. Det er ikke så ille som det var men det finns mange andre bedre butikker i landet.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 uker eller mer
  • Har kjøpt spill på Lefdal/Elkjøp, mye fordi den returretten de har på spill (fungerer det ikke så får du nytt), og at de har veldig konkurransedyktige priser.

    Handlet mobil der en gang og, det skal aldri skje igjen, men spill og hvitevarer er de gode på :)

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Samme dag
  • HOLD DERE UNNA!!! Elendig, ELENDIG, service! Kjøpte en Xperia mini derfra. Vært inne til reparasjon tre ganger, sist gang klarte de ikke reparere den og sier plutselig det er fukt i telefonen så garantien automatisk faller bort. Dette er selvfølgelig LØGN - de må bevise at feilen er en følge...
    HOLD DERE UNNA!!! Elendig, ELENDIG, service! Kjøpte en Xperia mini derfra. Vært inne til reparasjon tre ganger, sist gang klarte de ikke reparere den og sier plutselig det er fukt i telefonen så garantien automatisk faller bort. Dette er selvfølgelig LØGN - de må bevise at feilen er en følge av fukten (venter fortsatt på bevis på det!). Må betale over 300 kr for å få den igjen. I tillegg hadde jeg en bomtur dit da jeg ringte og spurte om telefonen var tilbake fra verksted, noe de bekreftet. Kom i butikken og telefonen var ikke der. Fikk ikke en unnskyldning engang! I tillegg får du er ræææva lånetelefon (gjerne en nokia 3210), fordi i følge lefdal "er en telefon til å ringe og sende sms med". Spurte om hvorfor de da selger smarttelefoner hvis man bare skal ringe og sende meldinger. De hadde de ikke noe svar på. Skal ALDRI handle NOE der igjen! Og det samme gjelder btw. Elkjøp - har akkurat samme erfaringene der (er samme eiere så er vel ikke så rart).

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    5 dager
  • Leverte inn ein Samsung Galaxy S 2 fordi den fikk for mye volt på batteriet ein stund etterpå fikk eg melding av Lefdal at telefonen er veskeskadet og kan ikke repareres. Eg har stort sett ikke vore ute med den og må betale for å få den igjen ureparert. Versta eg har opplevd, kommer aldri til og handle på Lefdal igjen!!

    HOLD AVSTAND!!!!

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 uker eller mer
  • Jeg bestilte for noen uker siden en harddisk fra lefdal.com (Seagate Barracuda 1TB 7200rpm) og ringte umiddelbart opp kundeservice for å dobbeltsjekke at de hadde varen på lager og at ordren var gått gjennom uten problemer. Det tok en uke før jeg ringte for å høre hvor langt de
    hadde kommet på...
    Jeg bestilte for noen uker siden en harddisk fra lefdal.com (Seagate Barracuda 1TB 7200rpm) og ringte umiddelbart opp kundeservice for å dobbeltsjekke at de hadde varen på lager og at ordren var gått gjennom uten problemer. Det tok en uke før jeg ringte for å høre hvor langt de
    hadde kommet på leveringsfronten, og jeg fikk da høre at den skulle være i min postkasse over kommende helg.

    Mandagen etter ringte jeg opp igjen for å høre hva som hadde skjedd, og jeg fikk da beskjed om at de ikke hadde harddisken på lager. Dette var for meg uakseptabelt ettersom jeg ble lovt flere ganger at jeg skulle få harddisken jeg hadde betalt for. De prøvde da å tilby meg en annen harddisk som erstatning (Western Digital Caviar Green 1TB 5400rpm).

    Denne harddisken var billigere, tregere og et annen merke enn den jeg hadde opprinnelig bestilt og det var det beste de kunne gjøre for meg. Jeg takket pent nei og ba om et bedre tilbud som kompensasjon for ventetiden og bryderiet.

    Tre dager etter ringte de meg opp igjen for å tilby meg samme harddisken på nytt, og jeg kunne ikke annet enn å takke ja, selv om jeg
    ble mektig irritert av deres inkompetanse. På toppen av alt dette måtte jeg dra tidlig fra jobb samme dag for å hente varen selv på et varehus
    utenfor byen, for de kunne ikke holde av harddisken i mer enn én dag.

    Jeg kommer til å fraråde alle jeg kjenner å handle på Lefdal.com. Jeg har aldri opplevd en så pinlig dårlig service og kommunikasjon som dette.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    3 uker eller mer
  • Bestilte Samsung Blurayspiller hos Lefdal i slutten av august. Skulle være på lager etter 10 dager. Etter 6 uker og flere purringer får jeg beskjed om at de ikke kan levere spilleren.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

  • Har kjøpt en del tidligere, har ikke opplever negativt når det gjelder levering eller reklamasjon, men siste uke bestilte jeg en tv til min far, veldig god tilbud på Lefdal hjmmeside når det gjelder topp model tv, dette jeg hiver meg på. Venter j hele daggen idag men ikke se noe tv kommer, send...
    Har kjøpt en del tidligere, har ikke opplever negativt når det gjelder levering eller reklamasjon, men siste uke bestilte jeg en tv til min far, veldig god tilbud på Lefdal hjmmeside når det gjelder topp model tv, dette jeg hiver meg på. Venter j hele daggen idag men ikke se noe tv kommer, send email til dem, men ikke får noe svar på ennå. Jeg har en følelse at de ikke har tven i lagret, annonser en produkt som ikke eksister?

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

  • Føler lefdal og elkjøp faller bak på service, dårlig med varer på lager og ikke mye imøtekommende personale. Expert er hvor jeg handler

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

  • Enig med siste taler, Lefdal har meget kompentent betjening og god service. Jeg handler mye data-produkter, og de ansatte hos Lefdal vet hva de snakker om hvis du må spørre om noe.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

  • Har handlet mye hos Lefdal, og aldri hatt noen problemer. Siste konkrete eksempel er en Sony tv til en super pris. Fikk god hjelp i butikken og ble anbefalt denne tven, som jeg i ettertid også fant ut var en testvinner. Eneste gangen jeg har hatt behov for service etter kjøp var for noen uker siden,...
    Har handlet mye hos Lefdal, og aldri hatt noen problemer. Siste konkrete eksempel er en Sony tv til en super pris. Fikk god hjelp i butikken og ble anbefalt denne tven, som jeg i ettertid også fant ut var en testvinner. Eneste gangen jeg har hatt behov for service etter kjøp var for noen uker siden, da de over telefon ga meg bedre hjelp enn det netcom gjorde. Provlemet var netcom-relatert, med det var det lefdal som fant ut. Thumbs up!

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

  • Bestilte på internet for henting i butikken. Stå i kø i kassa i butikken for å betale. Stå i kø i vareutlevering for å få varen. VAREN VAR IKKE PÅ LAGER TIL TROSS FOR BEKREFTELSE BÅDE PÅ INTERNET OG I KASSA!! Stå kø hos selgerteamet for å få bekreftet at pengene skal utbetales. Stå i...
    Bestilte på internet for henting i butikken. Stå i kø i kassa i butikken for å betale. Stå i kø i vareutlevering for å få varen. VAREN VAR IKKE PÅ LAGER TIL TROSS FOR BEKREFTELSE BÅDE PÅ INTERNET OG I KASSA!! Stå kø hos selgerteamet for å få bekreftet at pengene skal utbetales. Stå i kø i kassa igjen for å få pengene tilbake.

    DETTE ER BÅNN I BØTTA, Lefdahl!!

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

  • Bestilte HTC Desire HD 03.12.10 med lovnader om at den var på lager og ville bli sendt noen dager senere. Pr. 06.01.11 er telefonen fortsatt ikke kommet. Stryk til Lefdal. Spesielt irriterende at de bløffer om at de har varer på lager for å få inn bestillinger. Kan ikke være så vanskelig å h...
    Bestilte HTC Desire HD 03.12.10 med lovnader om at den var på lager og ville bli sendt noen dager senere. Pr. 06.01.11 er telefonen fortsatt ikke kommet. Stryk til Lefdal. Spesielt irriterende at de bløffer om at de har varer på lager for å få inn bestillinger. Kan ikke være så vanskelig å ha oversikt over hvor mange produkt man har på lager og hvor mange bstillinger man har mottatt?
Skriv omtale
Butikker
Rød markør Butikk Blå markør Hentebu Gul markør Lager
  • Vitaminveien 7, Oslo Mer
  • Strømsveien 245, Oslo Mer
  • Sandviksveien 184, Sandvika Mer
  • Jernbanesvingen 6, Ski Mer
  • Rabekkgt 20, Moss Mer
  • Dikeveien 21A, Rolvsøy Mer
  • Stasjonsveien 6, Strømmen Mer
  • Sagvegen 31, Hamar Mer
  • Guldlisten 35, Drammen Mer
  • Kjørbekkdalen 8, Skien Mer
  • Stokkamyrveien 18A, Sandnes Mer
  • Barstølveien 29, Kristiansand Mer
  • Liamyrane 4, Nyborg Mer
  • Laguneveien 12, Rådal Mer
  • Longhammarvegen 36, Haugesund Mer
  • Nordre Holen 15, Ålesund Mer
  • Brændehaugen 1, Ulsteinvik Mer
  • Furene ., Volda Mer
  • Birger Hatlebakksvei 7, Molde Mer
  • Haakon VII gate 11, Trondheim Mer
  • Ivar Lykkes veg 8, Tiller Mer

Lukk vindu

Du må være logget inn for dette.

Vennligst registrer deg her eller logg inn.