Hva ser du etter?
Mine lister
  1. Nettbutikker
  2. Lefdal.com

Skriv butikkerfaring

Fornavn, Etternavn
Epost
Skjul etternavn
Hva synes du om butikken?
Dårlig Middels God
Informasjon før handel
Service etter kjøp:
Leveringstid
Send til godkjenning Sender inn erfaring...
Retningslinjer:
  • Bruk høflig og saklig språk når du skriver dine erfaringer.
  • Legg inn fullt navn selv om du velger å skjule etternavnet for andre lesere. Vi kan frigi din informasjon til butikkene i forbindelse med ordreproblemer, fiktive erfaringer og lignende.
  • Personer som er ansatt eller på annen måte er knyttet til en nettbutikk bør avstå fra å legge inn sin erfaring.
  • Vi forbeholder oss retten til å slette/deaktivere erfaringer ved mistanke om brudd på våre retningslinjer.
  • Informasjon før handel

  • Service etter kjøp

Totalt 2 av 10

  • 2 erfaringer (siste 12 måneder)

Nyeste erfaringer

  • Informasjon før handel

  • Service etter kjøp

  • Levering: Ca. 2 uker

Av Vibeke 22 mai 2014 15:42

Vi hadde bestilt levering av vaskemaskin til en bestemt dato, 8. mai 2014, og innenfor klokkeslettene 09.00 og 15.00 (Dette står også i ordrebekreftelsen).

Vi hadde ikke mulighet for å rekke hjem i løpet av en halvtime, som var tiden før levering sjåføren skulle ringe og varsle. Jeg måtte... Les hele erfaringen...

Vi hadde bestilt levering av vaskemaskin til en bestemt dato, 8. mai 2014, og innenfor klokkeslettene 09.00 og 15.00 (Dette står også i ordrebekreftelsen).

Vi hadde ikke mulighet for å rekke hjem i løpet av en halvtime, som var tiden før levering sjåføren skulle ringe og varsle. Jeg måtte derfor være hjemme og vente på leveringen fra kl. 09.00 og til 15.00.

Dessverre kom aldri leveringen i løpet av denne tiden og jeg hørte heller aldri noe fra Lefdal om forsinkelse eller annet.
Jeg måtte derfor sende en mail med spørsmål om hva som var skjedd og hvorfor vi ikke hadde fått levert varene innen tidspunktet vi hadde bestilt.
Mailen ble sendt til hvitevarer.haugesund@lefdal.com og kundeservice@lefdal.com.
Jeg hadde noen uker tidligere fått svar fra Georg Rossebø i Haugesund på haugesund-mailadressen. Jeg har imidlertid aldri fått svar på mailen jeg sendte denne dagen.

I tillegg ringte jeg Lefdal kundeservice. De visste ikke hva som var skjedd og sa de skulle ringe sjåføren som de skulle be ringe meg tilbake.
Etter en stund ringte sjåføren og fortalte at han ikke hadde fått beskjed om å levere varene til et bestemt tidspunkt.
Siden han sa han ikke hadde fått beskjed om dette, tross at det sto i ordrebekreftelsen, fant jeg ut at det var best å forsikre meg om at han hadde fått beskjed om at jeg også hadde bestilt og betalt for retur av vare til gjenvinning, samt hjemlevering inkl/innbæring og installasjon av vaskemaskin på våtrom (Også dette oppført i ordrebekreftelsen).

Sjåføren fortalte da at de ikke har lov til å installere vaskemaskiner og at dette må gjøres av en rørlegger.
Jeg forklarte at jeg hadde betalt for dette og at dette sto oppført i ordrebekreftelsen.
Sjåføren sa han skulle ringe noen for å høre om dette kunne stemme.

Jeg spurte sjåføren om han hadde verktøy til å fjerne den gamle maskinen. Det hadde han ikke, sa han. Han sa så at han måtte kjøre hjem til seg selv for å se om han fant passende verktøy før han kom.

Sjåføren kom med leveringen ca. kl. 16.15. Da hadde jeg altså unødig kastet bort en hel dag, hvor jeg hadde måttet sitte hjemme og vente på en levering som var bestilt til å skulle komme mellom kl. 09.00 og 15.00.
Hadde jeg fått beskjed om at leveringen ikke ville komme før kl. 16.15, hadde jeg sluppet å sitte hjemme hele dagen og kunne isteden kommet hjem til normal tid på ettermiddagen.

Sjåføren var vennlig og positiv under all kontakt med han, men han hadde dessverre ikke fått den informasjonen han skulle hatt for levering i henhold til ordrebekreftelsen.
Han fortalte da han kom, at han hadde forhørt seg med noen om de faktisk skulle installere ny vaskemaskin, og hadde fått bekreftet at de skulle det. Men sjåføren mente fortsatt at dette har de ikke lov til, og han syntes det var veldig merkelig at de skulle installere vaskemaskin, men ikke får lov av Lefdal å installere komfyr og oppvaskmaskin. Selv stusset jeg også over dette.

Det var dessuten tydelig at sjåføren ikke var vant med verken avinstallering av gammel vaskemaskin som skulle tas i retur, eller installasjon av den nye maskinen.
Sjåføren hadde tatt med seg verktøy, men dette var ikke stort nok, og han måtte derfor gå til naboen vår for å få låne seg en stor nok tang...

Deretter installerte han den nye maskinen, dvs. han skrudde bare fast vannslangen for hånd, etter anvisningene (Dette kunne altså hvem som helst ha gjort).

Han sjekket også hastende i noen av papirene som fulgte med maskinen, om det var transportsikring som skulle fjernes. Det virket som han hadde det ganske travelt og var stresset. Han kikket også inni trommelen på vaskemaskinen om han kunne se noen sikring.. Han fant ingen sikring og mente at det ikke var noe transportsikring på denne maskinen...

Imidlertid fant jeg ut da sjåføren var dratt, at det absolutt var transportsikring i maskinen - Dette sto også utførlig beskrevet i en av bruksanvisningene som var vedlagt maskinen. Der sto også at de som installerer maskinen skal sikre at denne står i vater vannrett på toppen og loddrett i front, da dette er viktig i forhold til reklamasjonsrett og garantien på maskinen - Dette var tydeligvis ikke sjåføren klar over, siden han ikke gjorde dette.

Jeg måtte altså selv fjerne de fire transportsikringene som var festet med store skruer m.m. bak og inn i maskinen. Dette tok ca. 15 minutter.

Jeg måtte også kontrollere at maskinen sto i vater vannrett og i front, noe den heldigvis gjorde - for jeg hadde ikke hatt mulighet til å løfte den tunge maskinen høyt nok opp til å skru føttene i riktig høyde.

Vi oppdaget også en bulk på høyre side av maskinen - Sjåføren noterte dette i begge parters utleveringsbilag og vi signerte begge to.

Dagen etter ringte ei dame fra Lefdal kundeservice og viste til min telefon til kundeservice dagen før. Hun lurte på hvordan det hadde gått med saken og om vaskemaskinen var levert. Jeg forklarte det ovennevnte.

Hun sa at jeg skulle få refundert de 100 kronene jeg hadde betalt for installasjonen av vaskemaskinen, siden dette ikke ble skikkelig gjort ved levering.
Hun tilbød også at jeg kunne velge mellom refusjon i pris for bulken på maskinen, eller at Lefdal leverte ny maskin. Jeg sa at jeg hadde liten lyst til å få en ny levering av maskin fra Lefdal, med tanke på de problemene som allerede hadde vært og at jeg hadde kastet bort et helt dagsverk.

Siden utleveringsbilaget med skademeldingen enda ikke var registrert i systemet, sa hun at hun skulle ringe meg innen fredag 16. mai for å avtale refusjon i pris.

Etter denne samtalen har jeg ikke hørt mer fra Lefdal.
13. mai er det registrert i min nettbank at totalbeløpet for vaskemaskinen, minus 100 kroner, er trukket. Men, jeg har altså ikke fått noen refusjon i prisen for bulken i maskinen, slik jeg ble tilbudt.

Når denne saken er nevnt, kan jeg samtidig nevne at det var lignende problemer med levering fra Lefdal da jeg bestilte en oppvaskmaskin for et par år siden. Den gangen var også leveringen bestilt innenfor et bestemt klokkeslett, hvor jeg ventet hele dagen og leveringen aldri kom. Den gangen ble ikke varen levert før sent på ettermiddag/kveld.
Jeg klaget på dette til Lefdal, og fikk også da beskjed av kundeservice at jeg skulle få refusjon i pris - men hørte aldri mer fra Lefdal om den saken heller.

Så mye styr med levering fra Lefdal gjør at valg av butikk neste gang må bli noen helt annet. Og det er utrolig dårlig kundeservice å ikke følge opp tilbud om refusjon i pris for bulk i vare som er levert. Rett og slett skammelig.



  • Informasjon før handel

  • Service etter kjøp

  • Levering: 3 uker eller mer

Av Federico 03 jan. 2014 17:41

Jeg kjøpte en DAB-radio hos Lefdal den 30. november, som julegave.
Radioen ble først sendt den 16. desember, etter at jeg hadde tatt kontakt med Lefdal flere ganger (per telefon og epost) og fått selvmotsigende info, bl.a. at varen skulle sendes neste dag (det skjedde ikke den dagen); så ble jeg... Les hele erfaringen...

Jeg kjøpte en DAB-radio hos Lefdal den 30. november, som julegave.
Radioen ble først sendt den 16. desember, etter at jeg hadde tatt kontakt med Lefdal flere ganger (per telefon og epost) og fått selvmotsigende info, bl.a. at varen skulle sendes neste dag (det skjedde ikke den dagen); så ble jeg tilbudt om å heve kjøpet, som jeg takket ja til, men så sa den Lefdal-ansatte at det likevel ikke var mulig.

Dette hadde sammenheng med at radioen hadde blitt endret fra en vare som kan bestilles over nett til en som kun kan hentes i butikk; dette skapte nok krøll i noen systemer da jeg hadde bestilt frakt.

Til slutt kom varen så sent at jeg allerede hadde dratt hjem til familien for jula, og hadde heller kjøpt samme vare (billigere attpåtil) hos en annen nettbutikk.

Jeg hentet radioen etter jul, og den hadde kommet i en mye større pappeske enn nødvendig (godt over ti ganger hvis vi regner etter volum), uten at det ble brukt tilstrekkelig fyllemateriale. Det var bare flaks at varen ikke hadde fått skader.

Sitter nå med en radio som jeg ikke vil ha. Har tatt kontakt for å returnere varen, men Lefdal har ikke svart ennå.

Gjennomgående dårlig i alle faser. Vil aldri handle hos Lefdal nettbutikk igjen.



  • Informasjon før handel

  • Service etter kjøp

  • Levering: Ca. 2 uker

Av Sondre 23 sep. 2013 07:26

jeg synes det er velidg dårlig service fordi jeg bestilte noe to uker siden og har ikke fått noe enda



  • Informasjon før handel

  • Service etter kjøp

  • Levering: 4 dager

Av Simen 22 jan. 2013 20:07

Har bentyttet meg av deres "Rød-dag"-kampanjer flere ganger og har kjøpt div. småelektronikk. Varene kommer i løpet av 3-4 virkedager og de sender som registrert post. Synd at man ikke kan helte alle varene i butikk etter kjøp mot gratis frakt. Ellers en veldig god nettbutikk.



  • Informasjon før handel

  • Service etter kjøp

  • Levering: Neste dag

Av Marit 21 jan. 2013 22:06

Jeg kjøpte et Elektrolux kjøleskap. Når jeg kjøpte det, fikk jeg ikke beskjed om at det ikke er mulig å reparere hvis det ryker. Dette er en mengde elektronikk på. Det kan være skjult inni veggen. Mitt blir ikke kaldt. Det røk før jul og står på samme sted. Mitt råd er å ikke kjøpe Elektrolux i det hele tatt.



  • Informasjon før handel

  • Service etter kjøp

  • Levering: Samme dag

Av Eirik 11 okt. 2012 21:15

Handler på Lefdal.com stadig vekk. Bruker alltid "hente i butikk" (gratis, kjapt og genialt :)). Servicen er alltid utmerket!!!



Vis flere


Lukk vindu

Du må være logget inn for dette.

Vennligst registrer deg her eller logg inn.