Mine lister  

Skriv butikkerfaring

Fornavn, Etternavn
Epost
Skjul etternavn
Hva synes du om butikken?
Dårlig Middels God
Informasjon før handel
Service etter kjøp:
Leveringstid
Send til godkjenning Sender inn erfaring...
Retningslinjer:
  • Bruk høflig og saklig språk når du skriver dine erfaringer.
  • Legg inn fullt navn selv om du velger å skjule etternavnet for andre lesere. Vi kan frigi din informasjon til butikkene i forbindelse med ordreproblemer, fiktive erfaringer og lignende.
  • Personer som er ansatt eller på annen måte er knyttet til en nettbutikk bør avstå fra å legge inn sin erfaring.
  • Vi forbeholder oss retten til å slette/deaktivere erfaringer ved mistanke om brudd på våre retningslinjer.
  • Informasjon før handel

  • Service etter kjøp

Totalt 5.1 av 10

  • 7 erfaringer (siste 12 måneder)

Nyeste erfaringer

  • Informasjon før handel

  • Service etter kjøp

Av Anne 09 sep. 2014 19:38

Er litt sjokkert. Kjøpte en i phone for to måneder siden. Da batteriet stadig ladet seg ut, helt uforutsigbart og alt for fort, dro jeg i dag og reklamerte. Gikk inn i butikken kl halvto, først etter 3 - tre - timer kunne jeg forlate butikken med en eldgammel samsung som reservetelefon. Maken til... Les hele erfaringen...

Er litt sjokkert. Kjøpte en i phone for to måneder siden. Da batteriet stadig ladet seg ut, helt uforutsigbart og alt for fort, dro jeg i dag og reklamerte. Gikk inn i butikken kl halvto, først etter 3 - tre - timer kunne jeg forlate butikken med en eldgammel samsung som reservetelefon. Maken til frem og tilbake, forskjellige mennesker og tilfeldigheter har jeg ikke opplevet. Med så mye rot og så mye krefter som ble brukt, måtte det ha vært mye enklere og billigere faktisk å gi meg en ny iphone. Det ble også forlangt nesten 500 kr for overføring av data. Er dette service???? Hjelp. Kvier meg for å gå dit igjen..



  • Informasjon før handel

  • Service etter kjøp

Av Anita 25 juli 2014 19:23

Kjøpte en pc på Elkjøp i Tromsø for nøyaktig ett år siden. I forrige uke sluttet den plutselig å virke. Var så naiv at man trodde at det skulle være en smal sak å få den reparert på garantien. Men nei! Ett er at ekspeditøren på Elkjøp høylytt forkynte at "det var Elkjøp selv som bestemte... Les hele erfaringen...

Kjøpte en pc på Elkjøp i Tromsø for nøyaktig ett år siden. I forrige uke sluttet den plutselig å virke. Var så naiv at man trodde at det skulle være en smal sak å få den reparert på garantien. Men nei! Ett er at ekspeditøren på Elkjøp høylytt forkynte at "det var Elkjøp selv som bestemte hvorvidt dette var en garantisak", at de forlangte nesten 1000 kr for å ta backup, og 500 for å støvsuge den. Men i dag ringte de jammen og fortalte at skjermen måtte ha vært i ei "knuseulykke". For ordens skyld: Vi er kun to voksne mennesker i huset, og maskinen har garantert aldri gått i golvet! Oppfatter det hele som et mer eller mindre "elegant" forsøk på å omgå Forbrukerkjøpslovens bestemmelser om garanti. Forbrukerkontoret neste!!! Kommer aldri mer til å handle på Elkjøp!



  • Informasjon før handel

  • Service etter kjøp

Av Jørund Schwach 01 juli 2014 16:13

Kjøpte ny harddisk og skjerm til PC på Elkjøp Carl Berner, med serviceavtale,26. mai d.å. Dyktig selger som gå håp og forventninger om god service når jeg skulle overføre innhold fra gammel harddisk til ny Acer harddisk, dvs stasjonære PCer. Service tid på høyst 2 dager ble lovet av selger... Les hele erfaringen...

Kjøpte ny harddisk og skjerm til PC på Elkjøp Carl Berner, med serviceavtale,26. mai d.å. Dyktig selger som gå håp og forventninger om god service når jeg skulle overføre innhold fra gammel harddisk til ny Acer harddisk, dvs stasjonære PCer. Service tid på høyst 2 dager ble lovet av selger. PC sto på vent fortsatt etter 1 uke. Måtte selv møte opp personlig og ta kontakt med ansvarlig leder/sjef før noe skjedde. Skyldte på manglende e-post passord. De som arbeidet på service, tok aldri kontakt med meg, for å melde det problemet. Løste det selv ved å ta telefon til Telenor ved frammøte på serviceavdeling tirsdag 1 uke etter at maskinen var levert til service. De på service løy og sa de hadde prøvd å ta kontakt med meg. De måtte få en oppstrammer av ansvarlig leder før noe skjedde, da gikk det relativt raskt. Pc var da ferdig etter 2 dager. Kjøpte skjerm til PC en uke etter. Da jeg kom hjem med PC fungerte ikke skjerm. Det kom ikke noe bilde. Måtte tilbake til butikk med Taxi for å få hjelp. Nett tilgang fungerte heller ikke. Hadde fått en link med usbl inngang som ikke fungerte, skulle visst være kompensasjon for dårlig service. De sa dessuten at mitt gamle modem ikke var kompatibelt med ny stasjonær PC. Tok mange telefoner til Telenor og måtte tilslutt reinstallere gammelt modem å trekke kabel til PC. Er skuffet og sint på ett firma som nok er bra på å selge store volum av PCer m.mm. Det er jo få slike firmaer igjen i det norske markedet. Hadde nok hatt godt av konkurranse og krav om kundetilfredshet.



  • Informasjon før handel

  • Service etter kjøp

Av Kenneth 11 juni 2014 13:52

Bestilte vaskemaskin med levering på dør og retur av gammel maskin.

Varen var ikke på lager under bestilling, og levering ble satt til noen dager etter at den var forventet på lager (ca 10 dager frem i tid)

På dagen for levering dukker det opp en fyr på døra for å hente gammel maskin, men... Les hele erfaringen...

Bestilte vaskemaskin med levering på dør og retur av gammel maskin.

Varen var ikke på lager under bestilling, og levering ble satt til noen dager etter at den var forventet på lager (ca 10 dager frem i tid)

På dagen for levering dukker det opp en fyr på døra for å hente gammel maskin, men har ikke med ny. Han påstår at den nye kommer med en annen bil senere på dagen. Resten av dagen går og ingen maskin dukker opp. Ringer Elkjøp neste dag, og de sier at denne maskinen ikke lenger er på lager og heller ikke vil bli det på ubestemt tid. De "beklaget" at de hentet min gamle maskin uten å informere noe om dette. Så da står jeg der uten maskin.

Begynner å lete etter alternativer på andre butikker da jeg får en telefon fra Elkjop om at det bare hadde blitt forsinkelse på levering til hentelager, og at den ville komme inn på tirsdag (dette var en lørdag). De kunne kjøre maskinen ut til meg på onsdag.

Greit nok - venter til onsdag, og får en telefon om at det hadde skjedd en feil og at maskinen ikke ville komme inn på lager før om en 3 ukers tid.

Det skal også sies at nettsidene til både Elkjøp og Lefdal var oppdatert med at denne maskinen fantes på lager og i mange butikker i perioden mellom jeg bestilte (da den var forventet på lager) og perioden jeg skulle få den utlevert (da den igjen ikke fantes på lager). Den var også annonsert i avisen til Lefdal(som har samme distributør) den uka.

Så har nå vært uten maskin i omtrent en uke med to små barn og må vente ytterligere noen dager før jeg kan få levert fra noen som har den på lager.

Servicen og rutinene fra Elkjøp er det dårligste jeg har vært borti på netthandel noen gang. Og jeg vil anbefale andre å tenkte seg om flere ganger før de bestiller "viktige" ting her.



  • Informasjon før handel

  • Service etter kjøp

  • Levering: Samme dag

Av Odin Ingvar Bø 02 juni 2014 15:05

Super butikk. Kjøpte samsung galaxy S4 for 2995kr tror jeg det var, og kunne hente varen 2 timer etterpå. Bor i nærheten:) Veldig bra butikk. Anbefales sterkt!



  • Informasjon før handel

  • Service etter kjøp

  • Levering: Ca. 1 uke

Av Stian 14 mars 2014 16:16

Jeg forhåndsbestilte et spill fra Elkjøp, ettersom de uttrykkelig annonserte på deres produktside at den ville sendes 10. mars, for størst mulig sjanse å komme frem på utgivelsesdatoen -- 14. mars. I følge "min side" ble leveringsstatusen oppdatert til "sendt" den 10. mars, så jeg var optimistisk... Les hele erfaringen...

Jeg forhåndsbestilte et spill fra Elkjøp, ettersom de uttrykkelig annonserte på deres produktside at den ville sendes 10. mars, for størst mulig sjanse å komme frem på utgivelsesdatoen -- 14. mars. I følge "min side" ble leveringsstatusen oppdatert til "sendt" den 10. mars, så jeg var optimistisk. To dager senere, derimot, mottok jeg en mail om at min bestilling først nå var sendt (12. mars), uten forklaring om forsinkelsen, så jeg ble umiddelbart bekymret for at pakken ikke ville nå frem til utgivelsesdato. Det stemte.

Råder dere til å finne en annen, mer pålitelig side enn Elkjøp til å forhåndsbestille deres produkter. En side som ikke rett ut lyver om utsendelsestidspunkt, unnlater å informere om endringer og later som om ingenting er galt. Hadde jeg funnet onlineerfaringer tidligere, da jeg nå ser dette tydeligvis ikke er et éngangstilfelle, ville jeg neppe sitte i samme situasjon som jeg gjør nå -- uten mitt spill. Styr unna.



Vis flere


Lukk vindu

Du må være logget inn for dette.

Vennligst registrer deg her eller logg inn.