Annonse:
Annonse:
Mine lister  
Annonse:

Skriv butikkerfaring

Fornavn, Etternavn
Epost
Skjul etternavn
Hva synes du om butikken?
Dårlig Middels God
Informasjon før handel
Service etter kjøp:
Leveringstid
Send til godkjenning Sender inn erfaring...
Retningslinjer:
  • Bruk høflig og saklig språk når du skriver dine erfaringer.
  • Legg inn fullt navn selv om du velger å skjule etternavnet for andre lesere. Vi kan frigi din informasjon til butikkene i forbindelse med ordreproblemer, fiktive erfaringer og lignende.
  • Personer som er ansatt eller på annen måte er knyttet til en nettbutikk bør avstå fra å legge inn sin erfaring.
  • Vi forbeholder oss retten til å slette/deaktivere erfaringer ved mistanke om brudd på våre retningslinjer.
  • Informasjon før handel

  • Service etter kjøp

Totalt 7.5 av 10

  • 1 erfaring (siste 12 måneder)

Nyeste erfaringer

  • Informasjon før handel

  • Service etter kjøp

  • Levering: Ca. 2 uker

Av Magnus 18 feb. 2014 17:09

Flott butikk, men dessverre ofte dyrt. De har riktig nok noen eksklusive produkter som jeg har kjøpt der. Om man kjøper et apple-produkt får man som regel gratis frakt (da de oftest koster over 1000kr, noe som gir gratis frakt) og har alltid fått levering på bud med signering. Veldig sikkert og... Les hele erfaringen...

Flott butikk, men dessverre ofte dyrt. De har riktig nok noen eksklusive produkter som jeg har kjøpt der. Om man kjøper et apple-produkt får man som regel gratis frakt (da de oftest koster over 1000kr, noe som gir gratis frakt) og har alltid fått levering på bud med signering. Veldig sikkert og ofte ganske så kjapt. Eneste ulempen er hvis du ikke liker å vente. De tar seg ofte god tid med levering på alle andre varer. Aldri opplevd levering på under 1 uke.

Har ikke opplevd enestående service, men har ingenting konkrekt å klage på.

Veldig flott butikk med god informasjon og flotte bilder!



  • Informasjon før handel

  • Service etter kjøp

  • Levering: Ca. 2 uker

Av Vidar 11 april 2013 17:52

Bestilte iPad 4, som i følge prisguide var billigst med pris på 3.112,- nok. Da jeg først kjøper er jeg selvfølgelig opptatt av å kjøpe så billig som mulig, og når jeg i tillegg velger et apple produkt, tenkte jeg det kunne være like så greit å benytte apple store.
Gjennomfører kjøpet,... Les hele erfaringen...

Bestilte iPad 4, som i følge prisguide var billigst med pris på 3.112,- nok. Da jeg først kjøper er jeg selvfølgelig opptatt av å kjøpe så billig som mulig, og når jeg i tillegg velger et apple produkt, tenkte jeg det kunne være like så greit å benytte apple store.
Gjennomfører kjøpet, betaler med kredittkort, og får etter ett par dager kvittering på bestilling med samme sum oppført.
2 dager senere får jeg en ny mail. Her opplyser de at på grunn av en systemfeil hos Apple Store har feil pris blitt oppgitt og betalt. Selve momsutregningen har blitt feil. Beløpet som ble oppgitt i butikken og på utsendt faktura var 3.112,- inkl. moms. Men de opplyser at riktig pris er 3.112,- + moms. Altså 3.890,- inkl. moms. De ber meg samtidig svare på mailen så raskt som mulig, å ta en avgjørelse på at om jeg fortsatt vil ha produktet. Jeg svarer med en gang at jeg ikke er interessert i kjøpe produktet til 3.890,-, da avtalt pris var 3.112,-. Samme helg kostet samme produkt 3.280,- på Expert, med mulighet for gratis frakt til nærmeste butikk, som bare er en knapp kilometer fra der jeg bor. I og med at Apple store brukte over 3 dager på og oppdage feil på utsendt faktura, svarte jeg også at de burde dekke den ekstra kostnaden jeg nå får, da billigste produkt på lager da var 3.650,- + frakt (utsolgt på expert).

Svar fra Apple Store uteblir totalt, og to dager senere kommer en ny mail med faktura, der de opplyser om at produktet blir sendt fra Eindhoven med TNT Express samme dag. (bestilte også gravering på opprinnelig bestilling). I denne fakturaen har de lagt på prisen 778,- nok, og trekt denne summen fra samme kredittkort som ble brukt til betaling av første faktura. (Er dette i det hele tatt tillatt?)
Da de tydeligvis ikke responderer på mail, selv om de ber meg svare på deres umiddelbart, ringer jeg til deres kundesenter. Blir mottatt av en hyggelig svensk kundesenteransatt, og legger frem min sak. Han er helt enig i forhold til hvordan saken er blitt behandlet, og mener i tillegg nå at jeg bør få produktet til pris fra opprinnelig faktura. Han kunne ikke ordne dette selv, men måtte sende saken over til finansavdelingen får godkjenning. Han lovte å sende mail så fort han fikk tilbakemelding. Vel... Mail uteblir. Tar kontakt igjen etter 2 dager. Får da opplyst at finansavdelingen behandlet saken akkurat da, og at jeg kunne få svar i løpet av kort tid. Svar uteblir fortsatt. Sender en purring i forhold til tilbakemelding. Nå er også produktet ankommet norge, og klart for utlevering. Nå har plutselig samme kontaktperson fått en helt annen tone... "Skulle du ikke ha produktet likevel?". Må igjen forklare at jeg kjøper selvsalgt gjerne produktet til opprinnelig pris, men ikke til pris som er 778,- dyrere. Dessuten synes jeg det utrolig frekt å bare trekke det ekstra beløpet uten tillatelse med meg. Og hvordan er i tillegg dette mulig?. Nå er det igjen ingen tilbakemeldinger å få. Alternativet mitt blir da å benytte angrefrist, for så å sende produktet tilbake til Eindhoven. Som nok ikke blir billig. Men siden jeg valgte gravering på opprinnelig ordre blir det sikkert også en del tilleggskostnader i forhold til dette. Så i stedet for å få ende opp med det billigste produktet på prisjakt.no, ender jeg med å betale mer enn dyreste mulighet.

Vurderer å be kredittkorleverandør om hjelp. Men fant ut at Eurocard og Apple Store nå har startet samarbeid med Cash Back kampanjer, så de er nok lite villig til å fremme noe uenighet på så små bagateller.

Som sagt, jeg anbefaler ingen å benytte seg av denne nettbutikken.
Men tanke på Apple's globale posisjon i markedet, og tro på at deres egen salgskanaler burde opptre med god kundeservice, er jeg utrolig skuffet over hvordan jeg har opplevd min første "handel". Det kommer nok ikke til å gjenta seg. Har handlet fra mange nettbutikker, både norske og fra utlandet, uten å oppleve maken til slett og arrogant kundebehandling.



  • Informasjon før handel

  • Service etter kjøp

  • Levering: Ca. 2 uker

Av Jørgen 11 april 2013 16:11

Bestillte et produkt fra apple.no. Viste seg og ta 14 dager og levere varen selv om de hadde den på lager. Når jeg endelig fikk varen viser det seg at feil produkt er levert. Jeg tar så kontakt med apple for retur (raskt svar på support, eneste lyspunkt i hele handelen), og får tilsendt returanvisning... Les hele erfaringen...

Bestillte et produkt fra apple.no. Viste seg og ta 14 dager og levere varen selv om de hadde den på lager. Når jeg endelig fikk varen viser det seg at feil produkt er levert. Jeg tar så kontakt med apple for retur (raskt svar på support, eneste lyspunkt i hele handelen), og får tilsendt returanvisning per mail. Pakken skal da sendes til Nederland for min regning, uten noen form for refusjon av portoen...Postens satser for sending av varen til Nederland viste seg også å være litt mer enn varen kosten hos apple.no. Sitter nå med et stk ubrukelig kamerastativ. Dette er rett og slett for dårlig for et selskap som Apple.



  • Informasjon før handel

  • Service etter kjøp

  • Levering: Ca. 1 uke

Av Børge 31 des. 2012 14:51

Veldig vansklig side, også er jo apple produkter sære både i bruk og programmer.



  • Informasjon før handel

  • Service etter kjøp

  • Levering: Ca. 1 uke

Av Oddbjørn 16 mars 2012 13:03

Har kjøpt flere Iphone samt Ipad hos Apple Store og er stort sett fornøyd med leveringen. UPS eller TNT leverer raskt frem til Norgen, men derfra og ut til kunden (Posten) kan de ta tid.
Vær obs på at Apple stort sett har 1 års garanti. Ønsker du å reklamere på et produkt etter den tid, må... Les hele erfaringen...

Har kjøpt flere Iphone samt Ipad hos Apple Store og er stort sett fornøyd med leveringen. UPS eller TNT leverer raskt frem til Norgen, men derfra og ut til kunden (Posten) kan de ta tid.
Vær obs på at Apple stort sett har 1 års garanti. Ønsker du å reklamere på et produkt etter den tid, må du gjøre oppmerksom på at du bruker retten om 2 års reklamasjonsrett som gjelder i Norge.
Apple Care vil påberope seg retten til å godkjenne en reklamasjon innenfor denne perioden.
Selv fikk jeg ny telefon selv om garantien var utløpt



  • Informasjon før handel

  • Service etter kjøp

  • Levering: Ca. 1 uke

Av Ørjan 16 mars 2012 05:34

Huff, det er en stund siden jeg turte bestille noe av verdi fra Apple. Sist jeg gjorde det ble det en laptop til ca. 20000 kr med feil loddet skjermkort. Den kom tilbake fra reprasjon med feil festet tastatur og stor ripe i skjermen, fra neste reprasjon med manglende tastaturbelysning, og slik gikk leken... Les hele erfaringen...

Huff, det er en stund siden jeg turte bestille noe av verdi fra Apple. Sist jeg gjorde det ble det en laptop til ca. 20000 kr med feil loddet skjermkort. Den kom tilbake fra reprasjon med feil festet tastatur og stor ripe i skjermen, fra neste reprasjon med manglende tastaturbelysning, og slik gikk leken. Da jeg ga opp å vente hadde Apple hatt maskinen tre genger så lenge på reprasjon som jeg hadde hatt den hos meg. Og de nektet å heve kjøpet fordi de har europeisk kontor i Irland, de mente at Irsk lov var gjendende. Fikk pengene til slutt, men nå kjøper jeg Mac på Elkjøp eller Lefdal.



Vis flere


Lukk vindu

Du må være logget inn for dette.

Vennligst registrer deg her eller logg inn.