Hva ser du etter?
Mine lister

Skriv butikkerfaring

Fornavn, Etternavn
Epost
Skjul etternavn
Hva synes du om butikken?
Dårlig Middels God
Informasjon før handel
Service etter kjøp:
Leveringstid
Send til godkjenning Sender inn erfaring...
Retningslinjer:
  • Bruk høflig og saklig språk når du skriver dine erfaringer.
  • Legg inn fullt navn selv om du velger å skjule etternavnet for andre lesere. Vi kan frigi din informasjon til butikkene i forbindelse med ordreproblemer, fiktive erfaringer og lignende.
  • Personer som er ansatt eller på annen måte er knyttet til en nettbutikk bør avstå fra å legge inn sin erfaring.
  • Vi forbeholder oss retten til å slette/deaktivere erfaringer ved mistanke om brudd på våre retningslinjer.
800 33 034
Om Apple Store

Gå til Apple Online Store for det siste fra Apple, inkludert iPhone, iPad, iPad mini, bærbare og stasjonære Mac-er og iPod-modeller. Når du handler på Apple Online Store, får du eksklusive fordeler som for eksempel:
- Gratis frakt for bestillinger på mer enn kr 1.038,- inkl. mva.
- Velg ekspresslevering eller velg et passende leveringstidsrom, og send produkter i én bestilling til forskjellige adresser for alle gavebehov.
- Ingen kostnader, ingen hast – du har 14 dagers returfrist og kan returnere produkter uansett grunn.
- Gratis gravering når du bestiller iPad eller iPod
- Tilpass maskinkonfigurasjonen for å sette sammen den perfekte Mac-en – kun på Apple Online Store
- Apples studentrabatt er tilgjengelig for studenter ved høyere utdanning og lærere
- Velg en rekke eksklusive og spesielt utvalgte tilbehørsprodukter for iPhone, iPad og iPod.
- Fordel kostnaden ved å benytte deg av finansieringstilbudet. Det er den rimeligste måten å handle på Apple Online Store på.
- Apples gaveinnpakning

* Vilkår gjelder
Apple Online Store selger og sender produkter kun til sluttbrukerkunder. Du kan ikke kjøpe produkter til videresalg. Belønning vil kun gis til kunder for opptil fem (5) enheter per kvalifiserende produkt, bortsett fra iPhone da det kun vil bli gitt ut belønning for opptil to (2) enheter innenfor en periode på tretti (30) dager.
Produkter som ikke utløser [flybonus, bonuspoeng, cashback] belønning inkluderer: gavekort, frakt- og mva.-kostnader.

Erfaringer - sammendrag (1 erfaring, siste 12 måneder)

Informasjon før handel

Service etter kjøp

Totalt 7.5 av 10

Nyeste erfaringer
  • Flott butikk, men dessverre ofte dyrt. De har riktig nok noen eksklusive produkter som jeg har kjøpt der. Om man kjøper et apple-produkt får man som regel gratis frakt (da de oftest koster over 1000kr, noe som gir gratis frakt) og har alltid fått levering på bud med signering. Veldig sikkert og...
    Flott butikk, men dessverre ofte dyrt. De har riktig nok noen eksklusive produkter som jeg har kjøpt der. Om man kjøper et apple-produkt får man som regel gratis frakt (da de oftest koster over 1000kr, noe som gir gratis frakt) og har alltid fått levering på bud med signering. Veldig sikkert og ofte ganske så kjapt. Eneste ulempen er hvis du ikke liker å vente. De tar seg ofte god tid med levering på alle andre varer. Aldri opplevd levering på under 1 uke.

    Har ikke opplevd enestående service, men har ingenting konkrekt å klage på.

    Veldig flott butikk med god informasjon og flotte bilder!

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 2 uker
  • Bestilte iPad 4, som i følge prisguide var billigst med pris på 3.112,- nok. Da jeg først kjøper er jeg selvfølgelig opptatt av å kjøpe så billig som mulig, og når jeg i tillegg velger et apple produkt, tenkte jeg det kunne være like så greit å benytte apple store.
    Gjennomfører kjøpet,...
    Bestilte iPad 4, som i følge prisguide var billigst med pris på 3.112,- nok. Da jeg først kjøper er jeg selvfølgelig opptatt av å kjøpe så billig som mulig, og når jeg i tillegg velger et apple produkt, tenkte jeg det kunne være like så greit å benytte apple store.
    Gjennomfører kjøpet, betaler med kredittkort, og får etter ett par dager kvittering på bestilling med samme sum oppført.
    2 dager senere får jeg en ny mail. Her opplyser de at på grunn av en systemfeil hos Apple Store har feil pris blitt oppgitt og betalt. Selve momsutregningen har blitt feil. Beløpet som ble oppgitt i butikken og på utsendt faktura var 3.112,- inkl. moms. Men de opplyser at riktig pris er 3.112,- + moms. Altså 3.890,- inkl. moms. De ber meg samtidig svare på mailen så raskt som mulig, å ta en avgjørelse på at om jeg fortsatt vil ha produktet. Jeg svarer med en gang at jeg ikke er interessert i kjøpe produktet til 3.890,-, da avtalt pris var 3.112,-. Samme helg kostet samme produkt 3.280,- på Expert, med mulighet for gratis frakt til nærmeste butikk, som bare er en knapp kilometer fra der jeg bor. I og med at Apple store brukte over 3 dager på og oppdage feil på utsendt faktura, svarte jeg også at de burde dekke den ekstra kostnaden jeg nå får, da billigste produkt på lager da var 3.650,- + frakt (utsolgt på expert).

    Svar fra Apple Store uteblir totalt, og to dager senere kommer en ny mail med faktura, der de opplyser om at produktet blir sendt fra Eindhoven med TNT Express samme dag. (bestilte også gravering på opprinnelig bestilling). I denne fakturaen har de lagt på prisen 778,- nok, og trekt denne summen fra samme kredittkort som ble brukt til betaling av første faktura. (Er dette i det hele tatt tillatt?)
    Da de tydeligvis ikke responderer på mail, selv om de ber meg svare på deres umiddelbart, ringer jeg til deres kundesenter. Blir mottatt av en hyggelig svensk kundesenteransatt, og legger frem min sak. Han er helt enig i forhold til hvordan saken er blitt behandlet, og mener i tillegg nå at jeg bør få produktet til pris fra opprinnelig faktura. Han kunne ikke ordne dette selv, men måtte sende saken over til finansavdelingen får godkjenning. Han lovte å sende mail så fort han fikk tilbakemelding. Vel... Mail uteblir. Tar kontakt igjen etter 2 dager. Får da opplyst at finansavdelingen behandlet saken akkurat da, og at jeg kunne få svar i løpet av kort tid. Svar uteblir fortsatt. Sender en purring i forhold til tilbakemelding. Nå er også produktet ankommet norge, og klart for utlevering. Nå har plutselig samme kontaktperson fått en helt annen tone... "Skulle du ikke ha produktet likevel?". Må igjen forklare at jeg kjøper selvsalgt gjerne produktet til opprinnelig pris, men ikke til pris som er 778,- dyrere. Dessuten synes jeg det utrolig frekt å bare trekke det ekstra beløpet uten tillatelse med meg. Og hvordan er i tillegg dette mulig?. Nå er det igjen ingen tilbakemeldinger å få. Alternativet mitt blir da å benytte angrefrist, for så å sende produktet tilbake til Eindhoven. Som nok ikke blir billig. Men siden jeg valgte gravering på opprinnelig ordre blir det sikkert også en del tilleggskostnader i forhold til dette. Så i stedet for å få ende opp med det billigste produktet på prisjakt.no, ender jeg med å betale mer enn dyreste mulighet.

    Vurderer å be kredittkorleverandør om hjelp. Men fant ut at Eurocard og Apple Store nå har startet samarbeid med Cash Back kampanjer, så de er nok lite villig til å fremme noe uenighet på så små bagateller.

    Som sagt, jeg anbefaler ingen å benytte seg av denne nettbutikken.
    Men tanke på Apple's globale posisjon i markedet, og tro på at deres egen salgskanaler burde opptre med god kundeservice, er jeg utrolig skuffet over hvordan jeg har opplevd min første "handel". Det kommer nok ikke til å gjenta seg. Har handlet fra mange nettbutikker, både norske og fra utlandet, uten å oppleve maken til slett og arrogant kundebehandling.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 2 uker
  • Bestillte et produkt fra apple.no. Viste seg og ta 14 dager og levere varen selv om de hadde den på lager. Når jeg endelig fikk varen viser det seg at feil produkt er levert. Jeg tar så kontakt med apple for retur (raskt svar på support, eneste lyspunkt i hele handelen), og får tilsendt returanvisning...
    Bestillte et produkt fra apple.no. Viste seg og ta 14 dager og levere varen selv om de hadde den på lager. Når jeg endelig fikk varen viser det seg at feil produkt er levert. Jeg tar så kontakt med apple for retur (raskt svar på support, eneste lyspunkt i hele handelen), og får tilsendt returanvisning per mail. Pakken skal da sendes til Nederland for min regning, uten noen form for refusjon av portoen...Postens satser for sending av varen til Nederland viste seg også å være litt mer enn varen kosten hos apple.no. Sitter nå med et stk ubrukelig kamerastativ. Dette er rett og slett for dårlig for et selskap som Apple.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 2 uker
  • Veldig vansklig side, også er jo apple produkter sære både i bruk og programmer.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 1 uke
  • Har kjøpt flere Iphone samt Ipad hos Apple Store og er stort sett fornøyd med leveringen. UPS eller TNT leverer raskt frem til Norgen, men derfra og ut til kunden (Posten) kan de ta tid.
    Vær obs på at Apple stort sett har 1 års garanti. Ønsker du å reklamere på et produkt etter den tid, må...
    Har kjøpt flere Iphone samt Ipad hos Apple Store og er stort sett fornøyd med leveringen. UPS eller TNT leverer raskt frem til Norgen, men derfra og ut til kunden (Posten) kan de ta tid.
    Vær obs på at Apple stort sett har 1 års garanti. Ønsker du å reklamere på et produkt etter den tid, må du gjøre oppmerksom på at du bruker retten om 2 års reklamasjonsrett som gjelder i Norge.
    Apple Care vil påberope seg retten til å godkjenne en reklamasjon innenfor denne perioden.
    Selv fikk jeg ny telefon selv om garantien var utløpt

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 1 uke
  • Huff, det er en stund siden jeg turte bestille noe av verdi fra Apple. Sist jeg gjorde det ble det en laptop til ca. 20000 kr med feil loddet skjermkort. Den kom tilbake fra reprasjon med feil festet tastatur og stor ripe i skjermen, fra neste reprasjon med manglende tastaturbelysning, og slik gikk leken...
    Huff, det er en stund siden jeg turte bestille noe av verdi fra Apple. Sist jeg gjorde det ble det en laptop til ca. 20000 kr med feil loddet skjermkort. Den kom tilbake fra reprasjon med feil festet tastatur og stor ripe i skjermen, fra neste reprasjon med manglende tastaturbelysning, og slik gikk leken. Da jeg ga opp å vente hadde Apple hatt maskinen tre genger så lenge på reprasjon som jeg hadde hatt den hos meg. Og de nektet å heve kjøpet fordi de har europeisk kontor i Irland, de mente at Irsk lov var gjendende. Fikk pengene til slutt, men nå kjøper jeg Mac på Elkjøp eller Lefdal.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 1 uke
  • Grei pris, treg levering.

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

    Ca. 1 uke
  • Jeg bestilte en apple airport extreme på siden til apple store. Dette var før det ble standard med 1gbit porter på lan portene, altså ca 1 uke før de lanserte den. Jeg bestilt een som hadde 100mbit poter tydeligvis, fant ut dette da jeg fikk den, kontaktet apple store for å benytte meg av 14 dagers...
    Jeg bestilte en apple airport extreme på siden til apple store. Dette var før det ble standard med 1gbit porter på lan portene, altså ca 1 uke før de lanserte den. Jeg bestilt een som hadde 100mbit poter tydeligvis, fant ut dette da jeg fikk den, kontaktet apple store for å benytte meg av 14 dagers angrerett, men det var ikke mulig å få noe hjelp whatsoever, jeg klagde inn, aldri svar, så ikke nok med det, var ruteren defekt, så måtte få bytta den, og når jeg gjorde det, krevde de at jeg "la" ut for ruteren før de sendte en ny. Så av ren frustrasjon, så solgte jeg rutren på finn.no og kjøpte meg en D-link ruter istedet. Den plassen eier ikke kundeserve what so ever. De brukte også sinnsvakt lang leveringstid.....
  • Anbefales
    Kjøpte selv en MacBook fra apple.no for halvannen uke siden, og må si meg veldig fornøyd! Rask levering kostandsfritt på døra. Det eneste som trekker ned karakteren er at butikken veldig fort kan taes for å være en helnorsk butikk, og at det er først...
    Anbefales
    Kjøpte selv en MacBook fra apple.no for halvannen uke siden, og må si meg veldig fornøyd! Rask levering kostandsfritt på døra. Det eneste som trekker ned karakteren er at butikken veldig fort kan taes for å være en helnorsk butikk, og at det er først etter at du har bstilt du skjønner at de må sende varene dine fra utlandet. Dette kan gi 2-3 dager lenger leveringstid enn man først skulle tro, men det er absolutt overkommelig. Dagen etter at jeg bestilte fikk jeg beskjed om at apple hadde oppgradert maskinene og samtidig skrudd ned prisene, uten at den norske websiden var oppdatert på dette, derfor fikk jeg større harddisk og bedre prosessor for 1000 kr. mindre. Veldig bra, Apple!

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

  • Topp service!
    Bestillte min 80GB Video iPod her. Rask levering, og ingen problemer.



    Og som kommentar til Vidar Nordbø, TNT hadde ingen problemer med å finne adressen min selv om den hadde en "å" i seg..

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

  • Perfekt!
    nett-butikken apple.com/no er den beste jeg vet om! Det er enkelt å finne fram til det man skal til, det er elegant, man kan returnere. Jeg anbefaler butikken sjikkelig!

    Jeg har en mac data, og den er også perfekt. alle burde kjøpe den! me bedre enn widows!

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

  • Enkelt og Effektivt
    Jeg skulle kjøpe den største iPoden til meg selv og min bror i butikk i Bergen. De butikkene vi besøkte hadde enten stengt for dagen, eller ikke modellen vi var ute etter. Jeg logget inn på apple.no og kjøpte enkelt og greit 2 stk sorte 60GB iPod...
    Enkelt og Effektivt
    Jeg skulle kjøpe den største iPoden til meg selv og min bror i butikk i Bergen. De butikkene vi besøkte hadde enten stengt for dagen, eller ikke modellen vi var ute etter. Jeg logget inn på apple.no og kjøpte enkelt og greit 2 stk sorte 60GB iPod Video med docking, hodetelefoner, remote, kabling osv osv enkelt og greit til en god pris og fritt levert hjem. I tillegg fikk vi inngravering på begge iPodene - ikke dumt i disse tyveri-tider. Anbefales for alle som har lyst, men ikke har tid!

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp

  • STYR UNNA
    Nettbutikken er tilsynelatende norsk, men befinner seg utenlands, og roter til æ,ø,å slik at TNT ikke finner adressen og følgelig ikke leverer, uten en masse telefonering eller ny email med "kopi av førerkort" for å finne fram til vanlige korrekt...
    STYR UNNA
    Nettbutikken er tilsynelatende norsk, men befinner seg utenlands, og roter til æ,ø,å slik at TNT ikke finner adressen og følgelig ikke leverer, uten en masse telefonering eller ny email med "kopi av førerkort" for å finne fram til vanlige korrekt oppførte norske adresser med æ,ø, og å. Hvis du prøver å endre leveringsstedet fra privat adresse (den med ø) krever Apple 48 timer på å omgjøre dette. Apple bruker TNT som har særdeles slett kundebehandling av APPLE kunder, som de skylder på avtaler med Apple (!). Prøv å ring Apple for å ordne opp i rotet og du ingen hjelp skal få!

    Informasjon før handel

    Service etter kjøp


Lukk vindu

Du må være logget inn for dette.

Vennligst registrer deg her eller logg inn.